Inget larm med headset

gul_zebra

Trådstartare
Jag har en Samsung Galaxy S9 och köpte ett bluetooth-headset. Nu får jag inga larm när jag pratar i telefon och missade att skjutsa hem syrran från jobbet så hon fick stå och frysa i 40 min innan en buss kom :o :( Jag behöver mina larm för att vardagen ska fungera. Hur fixar jag det här? Hittar ingenting i inställningar och google är inte mycket till hjälp.
 
Tyvärr ingen hjälp utan tvärtom. Tycker funktionerna ändras med uppdateringar av telefonen 😑 så även om du lyckas är ett hett tips att dubbelkolla igen efter uppdatering tyvärr.
 
Vad använder du för app för larmen? Mina går fram oavsett vilket headset jag har. Använder timely, men om jag inte minns fel går kalendern fram också utan problem.
 
Vad använder du för app för larmen? Mina går fram oavsett vilket headset jag har. Använder timely, men om jag inte minns fel går kalendern fram också utan problem.
Jag har klockan som finns i telefonen sen innan. Kalenderns larm funkar inte för mig annars heller.
Ska kolla Timely, tack :)
 
Kollade kalendern också, och de kommer också fram utan problem. Dock kan man ju behöva ställa in i vilka lägen man tillåter larm i resp app plus i generella inställningar.
 
Kollade kalendern också, och de kommer också fram utan problem. Dock kan man ju behöva ställa in i vilka lägen man tillåter larm i resp app plus i generella inställningar.
Ja inställningar har jag kollat... Hittar ingenting som styr det :down:
 
Vanliga larmet jag ställer via klockan får jag i mina hörlurar. Så det går iaf på nåt sätt.
 
Har du vibration på larmet också? Den går åtminstone igenom. (Jag vill absolut inte bli störd av ljud mitt i, så det kan jag ju faktiskt inte lova...)
 
Har du vibration på larmet också? Den går åtminstone igenom. (Jag vill absolut inte bli störd av ljud mitt i, så det kan jag ju faktiskt inte lova...)
Yes, vibration är på, men funkar inte heller. Dyker inte ens upp nånting på skärmen.

Sjukt enerverande, telefonen för mig är till stor del ett hjälpmedel, men det funkar ju inte om larm och notiser inte kommer fram :(
 
Funkar det utan Bluetooth, alltså?
Yes, klockrent.
Funkar även med bt på andra vis, som till soundbar. Men inte med headset. Det är förvisso likadant när jag pratar i telefon utan headset så det är väl nånting där antar jag och inte i bt:n.
 
Yes, klockrent.
Funkar även med bt på andra vis, som till soundbar. Men inte med headset. Det är förvisso likadant när jag pratar i telefon utan headset så det är väl nånting där antar jag och inte i bt:n.

Jamen då är det ju en helt annan sak. :)Då är det knappast headset som är problemet, om det aldrig kommer igenom under samtal. Är du verkligen säker på att du har inställningarna rätt?

20191203_161242.jpg
 
Jamen då är det ju en helt annan sak. :)Då är det knappast headset som är problemet, om det aldrig kommer igenom under samtal. Är du verkligen säker på att du har inställningarna rätt?

Visa bifogad fil 40953
Haha ja det är jag som snurrade till det. Pratar sällan i telefon så det är inte ett problem jag haft innan, nu sitter jag plötsligt 8 timmar bara sådär, då börjar det märkas :laugh:
Men, åh! Sökte på samtalsaviseringar nu efter din bild, då kom det upp, jag har varit och tragglat i vanliga inställningarna innan utan att hitta ett skit. Nu är aviseringar tillåtna, tusen tack, du är bäst! :bow::love:
 
Jag tror jag har likadan telefon som du. Samsung galaxy 9+, sa min syster att min heter (hon är tidigare ägare till den), jag har också funderat på att jag inte får notiser och sådant när jag sitter i samtal, vilket är störigt. Var gick du in?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 881
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 026
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 208
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp