Inkontinensoperation tvt-o

Vad jobbigt du haft det! Så tråkigt att det ska behöva vara så, att det inte ska gå att lita på att kunna direkt bli tagen på allvar och hänvisad till rätt vård.

Nu är mina besvär inte såna att de inverkar på min vardag direkt så det är tveksamt om jag skulle "ta upp nån kamp" för att lösa dem, men samtidigt har jag antagligen normaliserat vissa saker som jag inte längre minns hur det var att slippa. Har dock lite hypokondriska tendenser och blir nu lätt att jag googlar loss, känner efter och får för mig att jag har alla sorters muskelskador, framfall, överspänd bäckenbotten o.s.v. Jag antar att jag borde ta tag i en första koll i alla fall, (Det går att skriva egenremiss till min lokala gynekologmottagning) och hoppas att de är hyfsat kompetenta.
Just det med att känna sig svajig och det du skriver om knipet tänker jag kan bero på levatorn.
Det är ju bra att kolla upp oavsett, inför framtiden om inte annat eftersom trasig levator och framfall (på sikt) brukar höra ihop :)

.. Eller iallafall ha med i bakhuvudet ifall du skulle börja få problem.
 
Just det med att känna sig svajig och det du skriver om knipet tänker jag kan bero på levatorn.
Det är ju bra att kolla upp oavsett, inför framtiden om inte annat eftersom trasig levator och framfall (på sikt) brukar höra ihop :)

.. Eller iallafall ha med i bakhuvudet ifall du skulle börja få problem.
Ja, jag har skickat en remiss nu till gyn, känns bra. Framfall har jag nog lite redan eftersom slidväggarna buktar, men det är ju inget som trillar ut än så länge och hoppas slippa det...
 
Ja, jag har skickat en remiss nu till gyn, känns bra. Framfall har jag nog lite redan eftersom slidväggarna buktar, men det är ju inget som trillar ut än så länge och hoppas slippa det...
Håller tummarna för vettig och kunnig gyn 😊👍

För mig blev det en så enorm kontrast från att ha sökt hjälp så många gånger och bara fått mina problem bortviftade med att det såg bra ut, till att få träffa någon som LYSSNADE och ställde frågor. Hon visste nog vad som var fel redan innan undersökningen.

Även om det ser bra ut på utsidan behöver det inte se bra ut invärtes.
 
Håller tummarna för vettig och kunnig gyn 😊👍

För mig blev det en så enorm kontrast från att ha sökt hjälp så många gånger och bara fått mina problem bortviftade med att det såg bra ut, till att få träffa någon som LYSSNADE och ställde frågor. Hon visste nog vad som var fel redan innan undersökningen.

Även om det ser bra ut på utsidan behöver det inte se bra ut invärtes.
Ja vi får hoppas på det! Ska fråga specifikt om levatorskada och se om hen verkar ha koll. Ingen aning om du bor i närheten av mig, men om du vill får du gärna pm:a var det var som du fick så bra hjälp. :)
 

Liknande trådar

H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp