Innebrända hästar

M

MHQ

Jag hade ett litet stall på 5 boxar som för 1 och en halv vecka sedan brändes ner av grannen. Det var ett misstag även om han var full. Han fimpade en cigarett på häskullen. Jävla idiot. Nu är alla mina 4 älskligar borta. Jag han bara få ut 1 häst. Min vallack. En andalusier på 5 år. Den är kraftigt brännskadad men den kommer att klara sig enligt veterinären.

Tyvärr har jag inte råd att flytta eftersom jag jobbar som undersyrra på en vårdcentral.
Jag vill veta hur jag ska göra rent juridiskt.
 
:eek: :eek: Beklagar verkligen!!
Polisanmäl först och främst. Vad säger försäkringsbolaget?
Beklagar återigen... :(
 
Jag beklagar jättemycket för det som hände dig. :(

Det jag tycket att du ska göra är att polisanmäla honom och sedan kontakta en advokat.
En annan del är att kontakta försäkringsbolaget för ersättning. Din granne har fullt ansvar för den här händelsen det spelar ingen roll att han var
full/påverkad, om du t.ex. kör rattfull och råkar av misstag köra ihjäl nån så blir du inte friskriven från brottet bara för att du var full.
Detta kan jag tänka mig att det rubiceras som mordbrand, och han är ersättningsskyldig.

Lycka till!
 
Polisutredningen är väl redan i full gång, eftersom detta är fråga om mordbrand. Jag hoppas att du berättat för polisen vad du vet om grannens rökande på höskullen!

Vidare hoppas jag att du hade dina hästar försäkrade, jag antar att det kostar en hel del med vården av den hästen som klarade sig.

Immer
 
Vilken tragedi, jag beklagar verkligen! Jag hopas att de var försäkrade i alla fall. En klen tröst i sammanhanget men..
 
Hej!

Börjar med att beklaga det inträffade, pengar räcker liksom inte till för att kompensera en sådan här förlust...

Det jag tycker att du ska göra är att kontakta ditt försäkringsbolag och göra en skadeanmälan.