inredning av burar

NagelacksBeroende

Trådstartare
nu vill jag veta hur ni har inrett era djurs burar... :p och vad ni har i dom alltså...

jag har bara kaniner och allas burar är i princip likadant: ett trähus, pinne att gnaga på, toalett rulle och endel har även en liten handduk att böka omkring med. :P
en kanin är helt galen i sin handduk, han bär omkring den typ hela tiden.. :p så gulligt... :P :love:

såå, nu vill jag veta hur era älsklingars burar ser ut!
 
Sv: inredning av burar

Råttorna har en stooor gren, en korg som våningplan, ett stort rör, hängmatta, ett trähus, en holk (eller ja, numera söndertuggad... :D), ett rep format som en 8 med tennisboll (för hundar) fastsatt med två såna där gummirep för cyklar, ett rep som sitter fast i gallret, fågelbad i galler, ett springhjul för hamstrar (kan inte snurra), fågel/kattboll med pingla, pringlesrör fastsatt i gallret, mm.

Sniglarna har en bro, grund vattenskål och ett gammalt hamsterhus.
 
Sv: inredning av burar

Läs så tråkiga burar jag har till mina djur:
Marsvinen har hö på burgolvet (mysigt att gömma sig i), en pinne att gnaga på och gnagarstång då och då (mums :d säger de då).

Kaninen har bara en höhäck som är ständigt fylld med hö.

På golvet i buren har de kutterspån, vilket fungerar utmärkt för dem.

Kaninen lever fritt hela dagarna och är i stort sett bara instängd i buren på nätterna.
Ibland får han pinnar att gnaga på.

Marsvinen är dagligen uppe och motionerar och busar eller gosar. På golvet brukar de springa under sängen, de har även en träbro där de brukar få leta godbitar (tex. gurka på).
Oj, det blev mer om livet utanför buren än livet i :crazy: ....
 
Sv: inredning av burar

Skäggagamens terrarium:
(kör med bilder, så mycket lättare) :D

Hela, Nish ser argt på mig..
http://gfx.stallet.se/gfx/userpictures/photos/84326.jpg

Vattenhörnet med badkar.
http://gfx.stallet.se/gfx/userpictures/photos/84519.jpg

Andra hörnet med grotta, stockar och stenar.
http://gfx.stallet.se/gfx/userpictures/photos/84381.jpg

Grott-taket, Nish matplats vs sovplats. Vid det här laget ville han nog hoppa på mig och slita mig i småbitar.. :angel:
http://gfx.stallet.se/gfx/userpictures/photos/84506.jpg

Hyllan, med värmesten och värmelampa.
http://gfx.stallet.se/gfx/userpictures/photos/84510.jpg

Sovplats, eller ja, det beror kanske på vilket humör han är på men han ligger gärna höst upp på "toppen", där han såklart verkligen inte får plats, med benen hängande och svansen intrasslad i växtligheten. :cool:
http://gfx.stallet.se/gfx/userpictures/photos/84368.jpg

I övrigt, som man inte ser på bilderna, har han både riktiga och lådsas-växter, uv-lampa och termometrar.

Sen tänkte jag bara informera, med en fin bild, att skäggagamer visst har tänder. :devil:
84531.jpg
 
Sv: inredning av burar

hehe, ookej..
mina kaniner har också spån på golvet och sen har dom massa hö på golvet, dom verkar tycka om att gräva och så i det .. :p
speciellt två kaniner verkar tycka om sina högar med hö, dom bygger som små hålor och så sover som där inne sen.. :p
 
Sv: inredning av burar

Min kanin har en STOR bur. :crazy: Där finns en kattlåda med tidningspapper, en höhäck med hö, en matskål och pinnar och gnaga på. :smirk:

Min kanin är ute hela dagarna. =)
 
Sv: inredning av burar

okeej.. :)
mina kaniner har också stora burar.. ;) den största är över två meter lång och över en meter bred & hög..

käkar inte din kanin på tidningspappret ?..
jag hade det i botten på burarna förrut, men slutade med det när dom började att bita och käka av det... :p
 
Sv: inredning av burar

Min amazonpapegoja har en variation av div egengjorda leksaker, några köpta leksaker, ett tjockt klätterrep, grenar av olika diameter, mat och vattenskålar.

Mina råttflickor har en toalåda (gammal bigpack låda), undulatholk (som hus), massor med grenar med olika diameter, 1 pringelsrör, klätterrep, mat och vattenskålar.
 
Sv: inredning av burar

Vad roligt att se en skäggis som inte är instängd i ett trångt litet terrarium! :bow:

Mina marsvin bor i en bur som är 100x50 cm stor och alltid öppen. De har en brygga som de använder för att knalla in och ut på köksgolvet som de vill. Dessutom har de ett trähus som är tillräckligt stort för båda, men de föredrar att turas om där inne. De har alltid en höhög på burgolvet som de älskar att gräva ner sig i (de brukar gräva sig in till mitten och sen äta sig ut). Ute på golvet har de toalettlådor som de gärna sover i (märkliga djur), ett rör och ibland en transportbur att hoppa in i. :)
 
Sv: inredning av burar

Båda mina burar ser likadana ut.

Fotot taget i typ augusti förra året.
Image009.jpg


Ser likadant ut nu, förutom att båda kaninerna har en hylla, och matskålen är en sån man hänger på burgallret.

Mini, som bor underst, har en toalåda också. Underlättar städningen mycket!

Image006.jpg

Vrid på huvet ;)

Hela kaninhörnan i vilket fall. Ser inte riktigt likadant ut nu. Rosetterna sitter annorlunda och almenackan och tavlan har blivit ersatta med fotoramar.
 
Sv: inredning av burar

Jepp! Blir lätt så när de är sådär förbannat bortskämda :D Haha de kommer gå under den här månaden när flickorna bara får ett nytt våningsplan och alla får lite hundgodis och inte en massa annat som de brukar få :devil: :D
Slår vad om att jag kommer köpa på mig ännu fler leksaker imorrn när det kommer nytt bidrag... Råkar väl säkert handla upp mina piercingpengar :angel: :D
 
Sv: inredning av burar

Min kanin har i ett trähus, höhäck och en pinne att gnaga på.
Sedan ligger det hö både på "golvet" och i höhäcken..
Har två gosedjur också, men dom har han inte i buren, utan utanför. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 943
Senast: Ajda
·
Däggdjur hej! i morgon blir jag äntligen råttägare till 2 fina råttor. men, har lite funderingar som jag tänkte buke-folket kunde hjälpa mig...
Svar
13
· Visningar
1 634
Senast: laeikinois
·
L
Övr. Djur jag måste bara få skriva av mig lite om det hemska som hände igår kväll. jag har en liten hermelinkille på ungefär 1,5 år. han är...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: josse__
·
Övr. Djur Så, nu har jag fått hem min lille goding, Chica!:love: (Chica betyder flicka på spanska) Det var den lille vildkaninungen som Bansan...
2
Svar
39
· Visningar
2 805
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp