Inredningstråden, del 2

Kudden! Gud vad jag måste få in blommor igen, det ekar så tomt på fönsterbrädorna...
Visa bifogad fil 68191
Såg det här igår och kom på först nu; om du vill ha palettblad har jag så mycket sticklingar att jag slänger bort nu (orkar inte med att annonsera på Facebook). Däremot är flera av dom lite knotiga och böjda, tidigare slängde jag ner allt i vaser istället för snittblommor.
Det är ju inga monsteras, men om det är intressant kan vi säkert ordna nån coronaöverlämning med att hänga på ytterdörr eller så.
 
Såg det här igår och kom på först nu; om du vill ha palettblad har jag så mycket sticklingar att jag slänger bort nu (orkar inte med att annonsera på Facebook). Däremot är flera av dom lite knotiga och böjda, tidigare slängde jag ner allt i vaser istället för snittblommor.
Det är ju inga monsteras, men om det är intressant kan vi säkert ordna nån coronaöverlämning med att hänga på ytterdörr eller så.

Jag avskyr tyvärr palettblad :o Men jättetack ändå!
 
Hittade denna hemsida :rofl:
5f32c11a07464.jpeg

5f4904710e3ee.jpeg

5f4bf53e347c2.jpeg
 
Evighetsskänken... testade flytta efter den riktigt ordentligt, och nu ser det mycket bättre ut!
Den skulle åkt ut på fredag egentligen, men en lampa får ryka istället :)

Visa bifogad fil 67114
Tänkte på tapeter här om dagen, visst har du någon tapet i liknande mönster som den här mattan fast i andra färger? Rosa och något mer… Vad heter den?

Hoppas jag inte minns fel, har sett den på Buke i alla fall :D
 
Väntar ivrigt på vårt nya matsalsbord till vardagsrummet. Det var 8 veckors leveranstid men gillar verkligen att det är svensktillverkat, de tar allt virke från lokala skogsägare i närområdet. De sågar i sitt eget sågverk och torkar virket i deras virkestork. Varje produkt man beställer görs utifrån beställningen. Vi beställde ett sånt här bord men i ekbets, även underredet, vi valde 100 cm i diameter för mer får vi inte plats med. Det är fyra veckor sen vi beställde nu så bara en månad kvar!

1620680713033.png
 
Väntar ivrigt på vårt nya matsalsbord till vardagsrummet. Det var 8 veckors leveranstid men gillar verkligen att det är svensktillverkat, de tar allt virke från lokala skogsägare i närområdet. De sågar i sitt eget sågverk och torkar virket i deras virkestork. Varje produkt man beställer görs utifrån beställningen. Vi beställde ett sånt här bord men i ekbets, även underredet, vi valde 100 cm i diameter för mer får vi inte plats med. Det är fyra veckor sen vi beställde nu så bara en månad kvar!

Visa bifogad fil 69315
Åh, jag gillar verkligen konceptet! Jag har tänkt att det vore härligt med specialbeställda snickerier eller bara snickerier som är lokalt gjorda. Men det är ju stora jobb förstår jag, törs jag fråga om priset?
Du får visa en bild när bordet äntligen har kommit! :love:
 
Åh, jag gillar verkligen konceptet! Jag har tänkt att det vore härligt med specialbeställda snickerier eller bara snickerier som är lokalt gjorda. Men det är ju stora jobb förstår jag, törs jag fråga om priset?
Du får visa en bild när bordet äntligen har kommit! :love:


Just detta bordet i 100 cm kostade 6750 kronor. Men då är ju det ett av standardborden som de har i sitt utbud även om varje bord görs för varje kund. Men ska man ha ett större av just denna modellen så kliver det ju lite uppåt i priset, finns i upp till 160 cm i diameter och ett 160-cm bord i samma utförande kostade 11750 kronor. Fanns ju iallafall i intervallet om 10 cm större mellan 100-160 centimeter. Sen kan man nog komma med ett eget mått också. Gissar att om man vill ha en möbel tillverkad efter egen ritning eller design så kostar det betydligt mer.

Ska absolut lägga in en bild när bordet kommit i denna tråden. :)
 
Just detta bordet i 100 cm kostade 6750 kronor. Men då är ju det ett av standardborden som de har i sitt utbud även om varje bord görs för varje kund. Men ska man ha ett större av just denna modellen så kliver det ju lite uppåt i priset, finns i upp till 160 cm i diameter och ett 160-cm bord i samma utförande kostade 11750 kronor. Fanns ju iallafall i intervallet om 10 cm större mellan 100-160 centimeter. Sen kan man nog komma med ett eget mått också. Gissar att om man vill ha en möbel tillverkad efter egen ritning eller design så kostar det betydligt mer.

Ska absolut lägga in en bild när bordet kommit i denna tråden. :)
Det var inte lika farligt som jag befarat, det kan nog vara prisvärt! Verkligen smart :up: blev nyfiken, vad heter företaget?
 

Liknande trådar

Svar
555
· Visningar
29 508
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 514
Senast: Marita73
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp