Inredningstråden, del 2

Behöver lite hjälp. Tyvärr är 'mina' solcellslampor återigen slut, den här gången kom jag så långt att de blev beställda och betalade för när jag fick mail från företaget att de är slut för säsongen och de inte kan leverera :banghead: så nu har jag tre andra upplägg.

En är den här

2-26-006.jpg


Den andra är två stycken sådana här:
61km7aE-RZL._SL1000_.jpg


Det tredje alternativet är den här (den jag ville ha är en annan färg)

eyJidWNrZXQiOiJueHQtZm91bmRhdGlvbi1kdW9saWdodCIsImtleSI6IjliZjJmMzhlODg1ZDVlMGZlMzc3NjUyMjIyMGNlNTVmY2UyODUyMTcuanBnIiwiZWRpdHMiOnsicmVzaXplIjp7IndpZHRoIjo2MDAsImhlaWdodCI6NjAwLCJmaXQiOiJpbnNpZGUifX19


Problemet är att alla tre alternativen ska hängas upp i en krok och jag vill hänga dem i en blomsterpåle som jag sätter en skruv i, den ska alltså sticka ut från pålen. De första och sista alternativen är ca 18 cm breda och 30 cm höga. Den i mitten är 10x8 cm. Kommer det att fungera eller kan någon föreslå ett annat alternativ? :idea:
Jag kan bara vara ohjälpsam :angel: Och säga att jag hade definitivt valt nummer 2! :love:

Men min smak är ju som den är .. :angel:
 
Fick presenter från jobbet idag; tårtkniv, tårtspade och ett tårtfat!
Visa bifogad fil 66862
Själva besticken är inte riktigt min smak men de är fina. Tårtfatet däremot är jättefint! :love: Så fint mönster i det!
Tycker båda delar är fina :) . Fatet liknar gammalt pressglas, och det är något som jag verkligen gillar. Jag har bland annat ett tårtfat från Fåglaviks glasbruk ur deras serie Damaskus. Mitt ser ut som det i översta raden (nummer tre), fast det är större.
http://www.faglaviksglas.se/gamlaglas08_04.htm
 
Tycker båda delar är fina :) . Fatet liknar gammalt pressglas, och det är något som jag verkligen gillar. Jag har bland annat ett tårtfat från Fåglaviks glasbruk ur deras serie Damaskus. Mitt ser ut som det i översta raden (nummer tre), fast det är större.
http://www.faglaviksglas.se/gamlaglas08_04.htm
Åh den första påminner mig om ett fat mina föräldrar har :D Och de andra längre ned om ett annat också.
 
Kan inte bestämma mig om skänken ska bort... ligger man här och kollar ser det bra ut, men framifrån ser det rätt övermöblerat ut.
IMG_20210326_182820_599.jpg

Tänker att det kommer se konstigt ut med blommedaljongerna också, nu får dom ju ett naturligt avslut.
Svårt!
 
@athena_arabians Om man skulle vilja ha mattallrikar från sekelskiftet 1800/1900, vad finns det då för fint att få tag i? Inte för att jag är spekulant på något, eller så..... :angel:
Jag har blivit lite förälskad i perioden som jag skriver om, tror jag..... :)
 
@athena_arabians Om man skulle vilja ha mattallrikar från sekelskiftet 1800/1900, vad finns det då för fint att få tag i? Inte för att jag är spekulant på något, eller så..... :angel:
Jag har blivit lite förälskad i perioden som jag skriver om, tror jag..... :)

Det finns hur mycket som helst och mycket är billigt. Sedan är ju inte allt från perioden jugend, det fanns ju andra stilar samtidigt. Jag gillar nog den tidig jugend bäst, med de slingrande blommorna... men samtidigt är ju den senare och lite stramare stilen också vacker.
 

Liknande trådar

Svar
809
· Visningar
42 840
Senast: Scata
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
504
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
452
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp