Bukefalos 28 år!

Inredningstråden, del 2

har äntligen fått tummen ur (har dragit på det hur länge som helst 😂) och tapetserat om vårt gästrum och bytt bäddsoffa! Nu är det mannens jobb med att sätta foder och smyg i fönstren så jag kan sätta upp gardiner.
Jag hatar utrymmen som är plottriga av prylar men älskar verkligen när man kör more is more med hjälp av tapeter och textilier. Älskar älskar älskar alla ”busy” element i den här bilden ihop: tapeten, mattan, den rynkiga soffan. Så läckert!
 
Jag hatar utrymmen som är plottriga av prylar men älskar verkligen när man kör more is more med hjälp av tapeter och textilier. Älskar älskar älskar alla ”busy” element i den här bilden ihop: tapeten, mattan, den rynkiga soffan. Så läckert!
Tack!! Jag är supernöjd med rummet. Ville ha det precis som du säger More is more, rummet är ganska litet och det gör det väldigt mysigt.
 
Jag gillar den mörkblå, speglar mörkret utanför.

Den lila och rosa passar till den ljusa bonaden tycker jag, har inte trädet på bilden lite rosa blommor?

Jag tycker nog båda matchar båda träden.

Gillar båda. Men hade nog själv valt den övre ljusare då bilden känns "öppnare".

Tycker alla träden funkar till båda bilderna. Då färgerna finns där.🤔
Tack för tankar ☺️ Just nu ser det ut såhär. Vet inte riktigt om jag är nöjd eller inte så jag får suga på den karamellen en stund
IMG_0856.jpeg
 
Jag hittade också två älvor jättebilligt! Jag hade en älva tidigare som gick sönder och jag saknar henne jättemycket, men jag har inte haft råd att köpa någon ny för de brukar vara så fruktansvärt dyra. Drakar och svärd hör egentligen inte in här, men jag har insett att jag kan inte vara kräsen när det kommer till älvor även om jag hade haft massor av pengar för det är så gott som alltid något jag inte gillar med dem. Jag saknar min gamla älva för hon var verkligen perfekt men hon säljs inte längre :cry:
IMG_0859.jpeg
 
Argh!! Köpte två plancher som jag inte fått upp då de är 76x102(?) och de finns inga bra ramar o så köpte jag två planchfästen med magneter men de är för svaga…
Den ska inte hänga där.. de ska va i sovrummet.
Får lämna in istället o rama in
Kikat på BGA ? Dom brukar ha mesta i ramväg även med knepiga mått t.ex amerikanska , inte billigaste stället men klart billigare än lämna in och rama skulle jag tro.
 
Blev jättebra tycker jag. :)
Fint med det blå trädet där det blåaste vattnet är och det andra där himlen drar mot mer rosa/lila toner.
Det är ännu bättre nu tror jag för jag satte upp det blåa trädet på väggen också. Jag störde mig på att de satt på olika håll. Jag tänkte inte ens på att jag satt dem vid rätt färger förrän du sa det!
Jag vet inte om jag ska ha den lila bollen eller inte. Jag gillar inte att den sticker ut så mycket. Jag hade velat ha en riktigt svag lampa bakom bonaden istället, men jag har ingen.
Lyslisterna bakom hyllorna har fått ny färg också, men jag lyckas inte få dem i samma nyans som trädet. Det är rätt skönt att de inte är lika starka nu
IMG_0906.jpeg
 
Jag skulle vilja ha lite input från er som gillar att tänka och klura på inredning :p

Jag ska ha in ett akvarium i hallen. Själva möbeln kommer såklart rymma lite akvarieprylar, men också användas som garderob för hundkläder. Planen är att ha en pinne med galgar i möbeln då det blir mest praktiskt med tanke på hur stora hundkläderna är. Om möjligt så funderar jag på att fästa någon slags krok på ena kortsidan av möbeln för att ha en handduk där.

Själva ytan som akvariet står på är densamma. Skåpet med 3 dörrar är 7cm lägre än den med 2 dörrar.
Vad är snyggast? Vad är mest praktiskt?
7627_28237f1f.1024x1024.jpg

aquael-opti-set-200-liter-vitt-mobelakvarium.jpeg
 
Jag skulle vilja ha lite input från er som gillar att tänka och klura på inredning :p

Jag ska ha in ett akvarium i hallen. Själva möbeln kommer såklart rymma lite akvarieprylar, men också användas som garderob för hundkläder. Planen är att ha en pinne med galgar i möbeln då det blir mest praktiskt med tanke på hur stora hundkläderna är. Om möjligt så funderar jag på att fästa någon slags krok på ena kortsidan av möbeln för att ha en handduk där.

Själva ytan som akvariet står på är densamma. Skåpet med 3 dörrar är 7cm lägre än den med 2 dörrar.
Vad är snyggast? Vad är mest praktiskt?
7627_28237f1f.1024x1024.jpg

aquael-opti-set-200-liter-vitt-mobelakvarium.jpeg
Den nedre är klart snyggast! Och jag tänker att det är praktiskt med två dörrar.
 
Jag skulle vilja ha lite input från er som gillar att tänka och klura på inredning :p

Jag ska ha in ett akvarium i hallen. Själva möbeln kommer såklart rymma lite akvarieprylar, men också användas som garderob för hundkläder. Planen är att ha en pinne med galgar i möbeln då det blir mest praktiskt med tanke på hur stora hundkläderna är. Om möjligt så funderar jag på att fästa någon slags krok på ena kortsidan av möbeln för att ha en handduk där.

Själva ytan som akvariet står på är densamma. Skåpet med 3 dörrar är 7cm lägre än den med 2 dörrar.
Vad är snyggast? Vad är mest praktiskt?
7627_28237f1f.1024x1024.jpg

aquael-opti-set-200-liter-vitt-mobelakvarium.jpeg
Vi har ett exakt sånt fast grått från det märket i vardagsrummet - jag vet dock inte vilken storlek vi har :rofl: Det är mannens intresse med akvariefiskar.

Jag tycker det är snyggast med tre dörrar, men jag tänker att det blir mer praktiskt för dig med två dörrar om du ska ha hundkläder i skåpet. Med tre dörrar blir det rätt lite plats i varje del liksom, så om du ska ha hängande förvaring blir det ju inte mycket som får plats.
 
Jag skulle vilja ha lite input från er som gillar att tänka och klura på inredning :p

Jag ska ha in ett akvarium i hallen. Själva möbeln kommer såklart rymma lite akvarieprylar, men också användas som garderob för hundkläder. Planen är att ha en pinne med galgar i möbeln då det blir mest praktiskt med tanke på hur stora hundkläderna är. Om möjligt så funderar jag på att fästa någon slags krok på ena kortsidan av möbeln för att ha en handduk där.

Själva ytan som akvariet står på är densamma. Skåpet med 3 dörrar är 7cm lägre än den med 2 dörrar.
Vad är snyggast? Vad är mest praktiskt?
7627_28237f1f.1024x1024.jpg

aquael-opti-set-200-liter-vitt-mobelakvarium.jpeg
Är själva akvariet lika stora? Jag skulle valt den med största volymen för fiskarna.
 
Har anmält min lägenhet till detta, men bor i fel stad 😁
1000033129.jpg

Fick iallafall till svar:
Tack för att du hör av dig! Och ja, din lägenhet ser ju onekligen kul ut 😊
Vi söker primärt boende i Umeå och det enbart av praktiska skäl eftersom filmteamet finns här. Men jag kommer absolut att ta din lägenhet i beaktande då den känns intressant. Jag återkommer inom några dagar om det är ok?
 

Liknande trådar

Svar
1 236
· Visningar
67 362
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
552
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
536
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 867
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp