Inredningstråden, del 2

Jag har problem med inredningen av mitt nya sovrum. Jag skulle vilja ha sängen i den här hörnan, men väggen är bara 180 cm och sängen 160 cm. Problemet är att jag vill ha ett sängbord och det får inte plats bredvid sängen och dörren går inåt så det funkar inte med ett som är för brett 😟 Visa bifogad fil 143405

Jag hade "ramat" in sängen med ett hyllplan som hängs på väggen i jämnhöjd med sängen (i.e sängbordshöjd). Något i stil med detta (bild snodd från google):
1713280272540.png
 
Jag hade "ramat" in sängen med ett hyllplan som hängs på väggen i jämnhöjd med sängen (i.e sängbordshöjd). Något i stil med detta (bild snodd från google):
Visa bifogad fil 143437
Ah, det är kanske något sådant jag ska göra för att få bort spacet mellan väggen och sängen, eftersom sängen står framför elementet så vid huvudänden på sidan (som på bilden) är det ett hål ner.
 
Justja det är knoppar det heter, inte knappar :D

Och jag håller med. Jag har en vit Hemnesbyrå i hallen där jag bytt ut knopparna mot några som ser ut som typ kristallbollar, blev som en helt annan möbel trots den lilla förändringen.
Jag har en vit "sängbyrå" som jag haft hela mitt liv (seriöst) men för några år sedan så tyckte jag att den kändes lite för mycket barnrum för min smak. Funderade på en ny men istället köpte jag nya knoppar.
20240419_180244.jpg

Nu älskar jag den! 😍
(Ursäkta röran :o)
 
Jag provade även att byta handtag till ett litet skåp men blev inte nöjd, tror att det är knepigt avstånd mellan hålen för handtagen.
20240419_180315.jpg

Försökte med dessa som är lite oberoende av avståndet men ser inte så bra ut som synes :(
Det är 7 cm mellan hålen så handtagen måste passa till det eller ha något som täcker för det nedre hålet vilket blir väldigt långa handtag... :cautious: Tips mottages gärna!
 
Har funderingar om mitt kök. Behöver lite mer förvaring till saker jag inte använder så ofta men ändå använder och inte vill göra av med. Skulle även vilja ha bättre förvaring i form av ett skafferi. Det finns inget sådant här och saknar ju förstås det.

Har nu skåpet med två lådor som micron står på. Tycker kanske att det hade varit bättre med hellång hylla där istället som sväljer mer? med var göra av micron då? Här en hellång hylla vid kylen som skafferi, får precis plats där, men skulle gärna vilja ha riktigt skåp med dörr.

Funderar samtidigt på att sätta ut hylla eller skåp i förrådet (vi har kallförråd utomhus) och där ha saker jag använder men inte så ofta men inte vill ha nerpackade. Lätt att komma åt när jag behöver dem. Kanske ska skåpet och hyllan flytta dit och något annat flytta in? Men vad? Blir till att kolla marketplace och blocket eftersom nytt är för dyrt och behöver inte nytt heller, men gärna något som passar in i kök och just där. Men vet inte hur jag ska tänka.

Någon med idé? Ska jag tänka helt om på något annat?
438224761_10160385015353877_940618210128030153_n.jpg
 
Har funderingar om mitt kök. Behöver lite mer förvaring till saker jag inte använder så ofta men ändå använder och inte vill göra av med. Skulle även vilja ha bättre förvaring i form av ett skafferi. Det finns inget sådant här och saknar ju förstås det.

Har nu skåpet med två lådor som micron står på. Tycker kanske att det hade varit bättre med hellång hylla där istället som sväljer mer? med var göra av micron då? Här en hellång hylla vid kylen som skafferi, får precis plats där, men skulle gärna vilja ha riktigt skåp med dörr.

Funderar samtidigt på att sätta ut hylla eller skåp i förrådet (vi har kallförråd utomhus) och där ha saker jag använder men inte så ofta men inte vill ha nerpackade. Lätt att komma åt när jag behöver dem. Kanske ska skåpet och hyllan flytta dit och något annat flytta in? Men vad? Blir till att kolla marketplace och blocket eftersom nytt är för dyrt och behöver inte nytt heller, men gärna något som passar in i kök och just där. Men vet inte hur jag ska tänka.

Någon med idé? Ska jag tänka helt om på något annat?
Visa bifogad fil 143918

Jag hade absolut hittat en högre hylla där micron står. Hittar du något med åtminstone delvis öppna hyllplan så kan du ha kvar micron i hyllan. En annan variant är att behålla nuvarande lösning och bygga på höjden med vägghängda hyllplan/vägghängt skåp ovanför.

Beroende på rummets dimensioner så hade det även kunnat funka med en rumsavdelare. I.e. hitta en halvhög hylla likt den du har, men något längre och placera den i vinkel ut från väggen. Du får (potentiellt) plats med en större hylla och baksidan av hyllan blir en halvvägg mot vardagsrummet.
 
Smart tänkt med rumsavdelare också. Funderar på om det blir lite trångt vid bordet kanske? Eller mörkt? Har inte så mycket sol från fönstersidan och har bara fönster från det hållet tyvärr.

438221519_10160385089043877_1628599653593791948_n.jpg
 
438239911_10160385089153877_2924673341396629632_n.jpg

Den vita bänken är ju egentligen min TV bänk men får inte plats där TVn nu står. Och använder inte TVn... Senaste gången var på julafton, vilket också var första gången. Förutom när jag spelar Nintendo Wii förstås.
 

Liknande trådar

Svar
809
· Visningar
42 800
Senast: Scata
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
504
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
452
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp