Inredningstråden, del 2

Den rosa hyllan är rosa och på plats 🥰

Hatar betongvägg o här där de ska mätas o borras men de tog inte så lång tid ändå!
Den rosa färgen kommer användas till fler saker. Ska bara hitta lämpliga offer 😁
IMG_0625.jpeg

Detta är mitt kök o ja, tanken är att dra ut köksön från väggen o ha stolar men sitter aldrig där och inte hittat sköna/snygga stolar så nu är det såhär 🙂
 
Den rosa hyllan är rosa och på plats 🥰

Hatar betongvägg o här där de ska mätas o borras men de tog inte så lång tid ändå!
Den rosa färgen kommer användas till fler saker. Ska bara hitta lämpliga offer 😁Visa bifogad fil 143384
Detta är mitt kök o ja, tanken är att dra ut köksön från väggen o ha stolar men sitter aldrig där och inte hittat sköna/snygga stolar så nu är det såhär 🙂
Åhh! Vi har likadan lampa!
Fast jag har bara den orange delen, tyvärr. Men älskar hur fint den lyser på kvällarna. 😍
 
Jag har problem med inredningen av mitt nya sovrum. Jag skulle vilja ha sängen i den här hörnan, men väggen är bara 180 cm och sängen 160 cm. Problemet är att jag vill ha ett sängbord och det får inte plats bredvid sängen och dörren går inåt så det funkar inte med ett som är för brett 😟
IMG_6214.jpeg
 
Jag har problem med inredningen av mitt nya sovrum. Jag skulle vilja ha sängen i den här hörnan, men väggen är bara 180 cm och sängen 160 cm. Problemet är att jag vill ha ett sängbord och det får inte plats bredvid sängen och dörren går inåt så det funkar inte med ett som är för brett 😟 Visa bifogad fil 143405
Hylla ovanför sängen? Sängbord på hjul så kan du ha den bredvid sängen när du ska sova och flytta den om du vill stänga dörren?
 
@Görel Kan en vägghängd hylla funka som sängbord? Om du sätter den på långsidan i vänstra hörnet.

Jag använder en sån här som rymmer både böcker, telefon, surfplatta och andra smågrejer.

lindasen-display-hylla-antracit__1157647_pe887798_s5.jpg
Vi har också hängande hyllor. Vårt sovrum är ca 2 meter brett och sängen 1,6 m så platsen finns inte på golvet. Har köpt hörnhyllor från loppis och målat dem matchande grå :) !
 
Jag har problem med inredningen av mitt nya sovrum. Jag skulle vilja ha sängen i den här hörnan, men väggen är bara 180 cm och sängen 160 cm. Problemet är att jag vill ha ett sängbord och det får inte plats bredvid sängen och dörren går inåt så det funkar inte med ett som är för brett 😟 Visa bifogad fil 143405
Lite kontroversiellt kanske. Men ha huvudet åt andra hållet och ev ett sängbord på kortsidan?
Har själv inte haft det så på flera år nu men känns väldigt ovant o inte ha huvudet mot väggen.😅

Eller en sänggavel med inbyggd hylla eller där du kan lägga saker ovanpå om du inte vill ha en vägghängd som andra varit inne på.
 
Jag har problem med inredningen av mitt nya sovrum. Jag skulle vilja ha sängen i den här hörnan, men väggen är bara 180 cm och sängen 160 cm. Problemet är att jag vill ha ett sängbord och det får inte plats bredvid sängen och dörren går inåt så det funkar inte med ett som är för brett 😟 Visa bifogad fil 143405
Jag har min säng från en långsida ut i rummet och tycker det är skönt med space på båda sidorna vid bäddning osv. Lättare att damsuga under sängen. Googlade dock och såg att chili har sängbord på 15 cm så det borde inte vara omöjligt att få tag i sängbord.
 
Jag har min säng från en långsida ut i rummet och tycker det är skönt med space på båda sidorna vid bäddning osv. Lättare att damsuga under sängen. Googlade dock och såg att chili har sängbord på 15 cm så det borde inte vara omöjligt att få tag i sängbord.
Så hade jag i mitt förra sovrum och tyckte det funkade väldigt bra! Man behöver ändå inte en massa tom yta mitt på golvet i ett sovrum. :)
 
Hylla ovanför sängen? Sängbord på hjul så kan du ha den bredvid sängen när du ska sova och flytta den om du vill stänga dörren?
Hjul skulle kunna funka. Vill ha bordet bredvid sängen så att jag kan slänga en halvsovande blick på min klockradio och få veta vad klockan är utan att behöva vakna till alltför mycket.
 
Lite kontroversiellt kanske. Men ha huvudet åt andra hållet och ev ett sängbord på kortsidan?
Har själv inte haft det så på flera år nu men känns väldigt ovant o inte ha huvudet mot väggen.😅

Eller en sänggavel med inbyggd hylla eller där du kan lägga saker ovanpå om du inte vill ha en vägghängd som andra varit inne på.
Bra tanke, men jag vill kunna titta ut genom fönstret på andra kortsidan. Därför fungerar det inte med hylla bakom heller, det blir för mycket att behöva vända sig när jag vaknar till och kollar klockradion.
 
Jag har min säng från en långsida ut i rummet och tycker det är skönt med space på båda sidorna vid bäddning osv. Lättare att damsuga under sängen. Googlade dock och såg att chili har sängbord på 15 cm så det borde inte vara omöjligt att få tag i sängbord.
Jag har haft det men vantrivdes. Sängbordet ska jag kolla in, borde absolut passa!
 

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
44 922
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
508
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
455
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp