Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 688

Bukefalos 30 år!

Råkade shoppa lite på Auctionet :angel:

1784985712203.webp
1784985712203.webp

Hade lovat dottern att måla om hennes garderob. Överbliven väggfärg och en rulle tapet från Rusta + nya knoppar på en Sundvik barngarderob från Ikea blev såhär bra. Jag är väldigt nöjd, och dottern också 😊
PXL_20260725_125042069.webp

Färgåtergivningen är sådär, det är samma färg på garderoben som på väggen, Slate lavender från Jotun.

Jag shoppade tidigare på Auctionet också... en champagne/ishink frön Rörstrand. Den är givetvis sekelskifte och av ett mönster jag gillar (Teresia) så jag läste inte så noga... när paketet kom tyckte jag det var lite väl tungt och när jag öppnade det så visar det sig att den är GIGANTISK! :rofl: Jag antog att den var i stil med moderna ishinkar en kan köpa men den är mer i nivå med en 10-liters hink! :laugh:

1784988812115.webp

Jag shoppade tidigare på Auctionet också... en champagne/ishink frön Rörstrand. Den är givetvis sekelskifte och av ett mönster jag gillar (Teresia) så jag läste inte så noga... när paketet kom tyckte jag det var lite väl tungt och när jag öppnade det så visar det sig att den är GIGANTISK! :rofl: Jag antog att den var i stil med moderna ishinkar en kan köpa men den är mer i nivå med en 10-liters hink! :laugh:

Visa bifogad fil 188672
Vacker :) !!

Det går troll i mina älvor! Jag hittade en söt till jättebra pris på vinted som jag inte kunde låta bli. Den skulle levereras med early bird mellan den 22-24:e, men igår skickade säljaren att den var tillbaka hos henne i Polen! Gah😫

Visa bifogad fil 188672

Det är ju ett ypperligt tillfälle att skaffa en, två eller tre storlekar större flaska :D

(Wow, vad fin!)

Visa bifogad fil 188672
Den var jättefin!
Jag brukar väldigt sällan uppskatta guld på porslin och keramik, men på den där hinken passade det verkligen. Guldet förhöjde på ett bra sätt.
Bra köp! 😊

Den var jättefin!
Jag brukar väldigt sällan uppskatta guld på porslin och keramik, men på den där hinken passade det verkligen. Guldet förhöjde på ett bra sätt.
Bra köp! 😊

Tack! :love:

Den var ett fynd faktiskt... nu är det ju lite sprickor (vilket jag visste) men utan sprickor går den för betydligt mer än vad jag gav.

Teresia finns utan guld också, de gjorde två varianter av det mönstret (båda i gråblått dock).

Skärmbild 2026-07-30 112710.webp

Helt missat den här inredningstråden. Jag är ju väldigt intresserad och nu i juni sålde jag min lilla minitvåa som några veckor innan fotograferingen var i princip omöblerad. Så vi hade en himla stress att från mina hyresgäster flyttade ut, få in möbler och dekor så pass att det såg beboligt ut vid försäljningen. Med tanke på att vi hade 2 veckor på oss blev jag väldigt nöjd :D

Skärmbild 2026-07-30 112746.webp

Sovrummet var ett typiskt sådant minisovrum som många "Stockholmstvåor" har. Egentligen var tanken att måla rummet något mörkare än vardagsrummet utanför, men på grund av tidsnöden så fick det bli samma kulör som vardagsrummet. Det blev mysigt ändå tyckte jag, även om väggarna var väldigt ljusa och taket inte målades om (helt fel vit mot den typen av ljusgul/beigegul vägg som vi målade). Vi råkade också montera sänggaveln för högt men så fick det bara bli :laugh:

Skärmbild 2026-07-30 112921.webp

(Det stör mig att jag inte kan bifoga fler bilder. Var längesedan jag försökte bifoga saker här så har glömt om det finns en shortcut. Men det här blir sista bilden!)

Balkongen var en dröm i sig. Detta är visserligen en bild från förra sommaren, men även inför stylingen nu så pimpade jag loss den med blommor och färg. :laugh:

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat