Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Asko Jag googlade lite efter de krokarna jag tänkte på, men tror att de är alldeles för grova. Bättre då att sätta spikar/ mindre krokar om du har trä fönster. Med lite snickerispackel + målarfärg på stället så går det nog att återställa relativt lätt om du vill plocka bort det så småningom.
Det var snällt gjort av dig, men jag tror att jag använder en ram och helt enkelt lutar den mot fönstret :up:
 
Det var snällt gjort av dig, men jag tror att jag använder en ram och helt enkelt lutar den mot fönstret :up:
Blir lite roligt att ha något som syrran har gjort med mig i åtanke också :love:

Jag kom på sedan att jag hade redan använt en av dukarna hon har gjort till något liknande :angel:
35330

Det blev ju fint! Men har bett om vit färg och större hål så att det syns lite mera igenom den här gången :d
 
Nu har jag inte varit där själv och kan garantera hur bra det är - men Sweef verkar ju också ha en del soffor som går att välja färg på själv :)

https://sweef.se/sammetsmoebler/766-valen-soffor-aston-sammet.html

Eller som denna
buffeln-chesterfield-soffor-aston-sammet.jpg

Eller den här modellen
lejonet-lyx-howardsoffor-aston-sammet.jpg
Sweef :love: min stil är väldigt långt ifrån @tornblomma s (eller snarare jag saknar nog stil), men när jag skulle köpa ny soffa letade jag stor (djup), mysig och bekväm bäddsoffa i sammet och letade som fan innan jag hittade den perfekta hos Sweef. Älskar den.
 
Sweef :love: min stil är väldigt långt ifrån @tornblomma s (eller snarare jag saknar nog stil), men när jag skulle köpa ny soffa letade jag stor (djup), mysig och bekväm bäddsoffa i sammet och letade som fan innan jag hittade den perfekta hos Sweef. Älskar den.
Ja sofforna såg så galet sköna ut! Så fint att dom inte bara ser mysiga ut, utan också är det :love:
 
Blev så besviken, hitta perfekta stolar till uterummet, så har dom utgått. Ringde butiken för jag visste att dom hade på lager (kolla för ca 2 dgr sen) så sägen hon i butiken att dom är slut. Är en grossist i Skåne som kört runt å köpt upp alla :arghh:
 
Är det nån som vet var det finns nått liknande denna stolen för en ok pris? Känns som jag sökt med ljus och lykta i varje vrå på internet 🙈
35386
 
Tack, men jag klarar inte riktigt den finishen. Jag har någon form av problem jag kanske borde ta tag i gällande sånt. :laugh:
Jag fastnade på syster lyckligs sida med tapeter efter tråden med gardinerna med pumpor på (det ens ledde till det andra och plötsligt så kollade jag på tapeter, fast jag behöver varken gardiner eller tapeter :o) Hittade där jättefina blommiga tapeter till klädkammaren sommarstället, för sisådär 1100 kr rullen. Som hittat :cautious:

Men det fanns väldigt mycket fint som inspiration även om det inte direkt är billigt.

35431
 
Vardagsrummet är nästan helt klart, så nu var det dags för min första erfarenhet av chalkpaint på delar av möblemanget :).

Började med skänken, före:
7A372036-BD22-4DC5-B040-90A395036F07.jpeg
 
Jag fastnade på syster lyckligs sida med tapeter efter tråden med gardinerna med pumpor på (det ens ledde till det andra och plötsligt så kollade jag på tapeter, fast jag behöver varken gardiner eller tapeter :o) Hittade där jättefina blommiga tapeter till klädkammaren sommarstället, för sisådär 1100 kr rullen. Som hittat :cautious:

Men det fanns väldigt mycket fint som inspiration även om det inte direkt är billigt.

Visa bifogad fil 35431
Älskar den tapeten! Har den i köket i annan nyans. Skulle typ vilja ha hela hemmet i olika nyanser av Ava 🤣

I mitt kök:

D4E2F203-5482-4458-9193-09698AB6E12B.png

(Ser lite gulare ut på den bilden pga lampa kvällstid)
 
Nu har jag kokat ner alternativen till dessa två:

Tänker att den med högre ryggstöd ser mer ”soffliknande” ut och kan vara mer bekväm. Problemet är om färgen går för mkt åt orange/korall så kommer det inte funka hos mig.

35540
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 246
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp