Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade lite på insynsskydd (då min lathet och kattens behov går före min prydhet :angel:) och googlade lite på förslag. Fann denna bild:
51600960_848145768850553_8377189547158554129_n.jpg

Så fint!! :love::love:
Syrran kan ju virka så jag blev lite sugen ... men vet inte riktigt hur jag skulle vilja göra 🤔
Jag har beslutångest deluxe :meh:
Jag har ett modernt fönster som är ganska stort men fönstren öppnas inåt (:meh:), övre halvan av fönstren är täckta av persiennerna men katten ska kunna se igenom så jag tänkte att en virkad duk skulle kunna funka. Kanske i en tavelram (utan glad och bakgrund) som är tillräckligt stor, men det blir ganska rejält och frågan är om den inte välter när katten lägger sig där.
Men den kan stå i det andra fönstret där krukväxterna står och täcka för där istället (jag byter ju egentligen om mera i synhållet från det hållet) och då kan katten få plats och utsikt utan att stöta emot den. Då blir det bara i ena fönstret ... blir det snyggt? 🤔
 
Jag har beslutångest deluxe :meh:
Jag har ett modernt fönster som är ganska stort men fönstren öppnas inåt (:meh:), övre halvan av fönstren är täckta av persiennerna men katten ska kunna se igenom så jag tänkte att en virkad duk skulle kunna funka. Kanske i en tavelram (utan glad och bakgrund) som är tillräckligt stor, men det blir ganska rejält och frågan är om den inte välter när katten lägger sig där.
Men den kan stå i det andra fönstret där krukväxterna står och täcka för där istället (jag byter ju egentligen om mera i synhållet från det hållet) och då kan katten få plats och utsikt utan att stöta emot den. Då blir det bara i ena fönstret ... blir det snyggt? 🤔
Kan du inte sätta fast den på fönstret? Tänker att är det ett stort och du öppnar det inåt följer det med. Sitter det på fönstret bör katten kunna ligga på bläcket.
 
Jag funderade lite på insynsskydd (då min lathet och kattens behov går före min prydhet :angel:) och googlade lite på förslag. Fann denna bild:
51600960_848145768850553_8377189547158554129_n.jpg

Så fint!! :love::love:
Syrran kan ju virka så jag blev lite sugen ... men vet inte riktigt hur jag skulle vilja göra 🤔

Kanske typ göra som en jätte stor drömfångare och som någon annan skrev hänga i fönstret, vet inte hur stort ditt fönster är, men knyta i en rockring kanske? ☺️
 
Kan du inte sätta fast den på fönstret? Tänker att är det ett stort och du öppnar det inåt följer det med. Sitter det på fönstret bör katten kunna ligga på bläcket.
Hur då sätta fast det på fönstret dock? :cautious: Det ska vara på nedre delen av fönstret och jag vill inte spika fast det utan det ska kunna tas bort vid behov (som vid tvätt av fönstren tex).
 
Det blir väl mera upptill i fönstret? Jag behöver täcka nedre delen av fönstret :cautious:

Ah, hmm, tänkte att den kanske blir så stor som den på bilden, men om det är bara nedre delen kanske det blir svårt ja. Kanske hänga nåt virkat mer som en gardin på nedre delen kan funka? ☺️
 
Ah, hmm, tänkte att den kanske blir så stor som den på bilden, men om det är bara nedre delen kanske det blir svårt ja. Kanske hänga nåt virkat mer som en gardin på nedre delen kan funka? ☺
Frågan är fortfarande hur jag skulle fästa den på fönstret och ändå kunna öppna fönstret :cautious: Skulle kunna fästa två små gardinstänger på fönstren men då behöver jag skruva i träet på fönsterrutorna och det är jag inte så säker på att jag vill göra. 🤔
Funderar på kanske något sånt här men med virkat istället för tyg:
IMG_20170718_094932.jpg

Men lite större?
Måste hem och mäta fönstren :cautious:
 
Hur då sätta fast det på fönstret dock? :cautious: Det ska vara på nedre delen av fönstret och jag vill inte spika fast det utan det ska kunna tas bort vid behov (som vid tvätt av fönstren tex).
Jag tänker att det finns krokar till t.ex. badrum som går att limma och med lite trix går att få bort igen. Det gäller ju att ha en ram som går sätta fast på det viset, tänker att om din syster virkar så kan hon göra öglor som går att haka i.
 
Frågan är fortfarande hur jag skulle fästa den på fönstret och ändå kunna öppna fönstret :cautious: Skulle kunna fästa två små gardinstänger på fönstren men då behöver jag skruva i träet på fönsterrutorna och det är jag inte så säker på att jag vill göra. 🤔
Funderar på kanske något sånt här men med virkat istället för tyg:
IMG_20170718_094932.jpg

Men lite större?
Måste hem och mäta fönstren :cautious:
Kan du inte bara sätta dit självhäftande insynsskydd? Finns ju mängder att välja på :) Typ som denna https://m.clasohlson.com/se/Fönsterfilm och insynsskydd/Pr341432001
 
Jag tänker att det finns krokar till t.ex. badrum som går att limma och med lite trix går att få bort igen. Det gäller ju att ha en ram som går sätta fast på det viset, tänker att om din syster virkar så kan hon göra öglor som går att haka i.
Låter inte så snyggt i mitt huvud :o:o:angel: ber om ursäkt, jag är tacksam för all tankehjälp!
 
Det fanns en tavelram på 50x70 cm i Panduro, lät t.o.m lite väl stort :nailbiting::rofl: skyndar mig hemåt och ska mäta :D
 
😂 Jag kollade på den igår. Övertalat mig själv att låta bli iom att jag vill ha mer teal färg. Och nu försöker jag fokusera på att jag har vit, långhårig hund och att jag nog aldrig kommer sitta/ligga i den på kontoret, där jag vill ha den.
Men snyyyygg!

Jag tror att jag måste bryta allt teal med ngn annan färg.. kanske mörkt "smutsrosa" typ "dusty pink". Den färgen återkommer ju i tapeten också som jag tapetserade byrån med.

Såg denna nu. Kanske inte svinhet men färgen är bra!

35319
 
Jag tror att jag måste bryta allt teal med ngn annan färg.. kanske mörkt "smutsrosa" typ "dusty pink". Den färgen återkommer ju i tapeten också som jag tapetserade byrån med.

Såg denna nu. Kanske inte svinhet men färgen är bra!

Visa bifogad fil 35319

Ja, du har det ju redan så mkt. Mitt kontor är ju så mkt vitt i. Så jag vill få in mer färg. Men exakt rätt färger. Du kan nog relatera.. 😂
Färgen på den där tror jag också vore fantastiskt i din lägenhet!
 
@Asko Jag googlade lite efter de krokarna jag tänkte på, men tror att de är alldeles för grova. Bättre då att sätta spikar/ mindre krokar om du har trä fönster. Med lite snickerispackel + målarfärg på stället så går det nog att återställa relativt lätt om du vill plocka bort det så småningom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 236
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp