Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg en likadan i en antikaffär idag, men i sämre skick: 2400 kr. Skäms du fortfarande? 😉
Oj det hade jag aldrig gissat :eek:!
Undrar vad modellen till stolen heter? Vet inte vad jag ska söka på ”armfåtölj” ger så många resultat?
Måste säga åt Jinns att INTE använda möblerna till klokraffsning. Hon har dessutom två varav ett stort klösträd och är dessutom ute om hon vill så borde inte vara för mycket begärt :cry:
 
Oj det hade jag aldrig gissat :eek:!
Undrar vad modellen till stolen heter? Vet inte vad jag ska söka på ”armfåtölj” ger så många resultat?
Måste säga åt Jinns att INTE använda möblerna till klokraffsning. Hon har dessutom två varav ett stort klösträd och är dessutom ute om hon vill så borde inte vara för mycket begärt :cry:

Den är av Chesterfieldmodell och de är i allmänhet dyra :)
 
Howardsoffa svängd eller rak?? Jag vill egentligen ha en svängd,men vet inte om den tar för mycket plats och kanske är värdelös att ligga i om man inte vill bli en banan.
 
Howardsoffa svängd eller rak?? Jag vill egentligen ha en svängd,men vet inte om den tar för mycket plats och kanske är värdelös att ligga i om man inte vill bli en banan.

Jag har tittat på Howardsoffor och tänker inte köpa en svängd om det blir en sådan. Jag inbillar mig att de inte är bekväma och det kommer inte att bli bra med soffbordet (jag sitter nästan alltid där och äter middag).
 
Jag har tittat på Howardsoffor och tänker inte köpa en svängd om det blir en sådan. Jag inbillar mig att de inte är bekväma och det kommer inte att bli bra med soffbordet (jag sitter nästan alltid där och äter middag).

Jag har en böjd soffa och eftersom mitt soffbord är rektangulärt så är det faktiskt lite klumpigare när man ska äta i soffan. Om man har ett runt eller ovalt soffbord fungerar det nog bättre.

Men jag överlever ändå, får se till sitta vid ena hörnet och dra bordet dit.
 
Jag har en böjd soffa och eftersom mitt soffbord är rektangulärt så är det faktiskt lite klumpigare när man ska äta i soffan. Om man har ett runt eller ovalt soffbord fungerar det nog bättre.

Men jag överlever ändå, får se till sitta vid ena hörnet och dra bordet dit.

Ja, det är något sådant jag misstänkte... och mitt soffbord är rektangulärt.
 
Howardsoffa svängd eller rak?? Jag vill egentligen ha en svängd,men vet inte om den tar för mycket plats och kanske är värdelös att ligga i om man inte vill bli en banan.
Jag har en svängd, men den är ju liksom inte särskilt kraftigt böjd. Den är jätteskön att ligga i!
Hur det blir mot rakt soffbord vet jag dock inte, jag har ett runt. Men jag brukar inte ha mina soffbord sådär jättenära soffan så tror det hade funkat bra.
 
Någon sorts ljust mullvadsfärgad sammet tror jag skulle passa i rummet den ska vara i men mitt praktiska jag säger att sammet är korkat pga mkt hårig katt...
Min sammetssoffa drar till sig allt, men fördelen är att det är så otroligt lätt att få bort.
 
Min sammetssoffa drar till sig allt, men fördelen är att det är så otroligt lätt att få bort.
Jo, jag har ett par små Emmafåtöljer i sammet och dom är det bara att ta på sig en diskhandske och dra handen över stolen så är allt hår borta sen. Problemet är mer att de är mycket populära både som sovplats och klösbräda för katten. Andra möbler klöser han aldrig på.
 
Du kommer att bli hagalen och sedan gråta när du ser alla dina pengar förvandlas till soffor och fåtöljer :rofl:@tornblomma vet vad jag menar :D

Chesterfield är verkligen extra allt, antingen tycker man om dem eller så avskyr man dem :laugh:
Anglofilen i mig älskar de där chesterfield sofforna i brunt läder med tillhörande fåtöljer :love: Men som tur är så vet jag att min bekvämlighet vill ha högre rygg än så, så de passar inte mig :p
 
Trots tre pågående projekt i lägenheten känner jag ett starkt behov av att bränna ytterligare ett par tusenlappar på att byta ut vårt gamla uttjänta och ganska fula matbordsset, som liksom drar ner hela rummet tycker jag, till något betydligt lyxigare. Det suget blev inte mindre när jag hittade det här läckra setet:

Luise+Dining+Set+with+4+Chairs.jpg


Nu ska jag bara övertyga sambon om att det är en strålande idé.
Jag lyckades! Ovan matbord + stolar levererades i förmiddags (dock en modell utan guld längst ner på stolsbenen) och jag kom just in i vardagsrummet för att upptäcka att sambon monterat hela rasket medan jag skypade med en kompis. Det blev precis lika snyggt som jag trodde att det skulle bli! :love:

Lustigt nog upptäckte jag att möblerna dessutom kommer från ett svenskt möbelföretag i Växjö! Kul att mötas av en informationsblad på svenska när jag öppnade första kartongen, det känns lite som att det var "meant to be" ;)
 
Jag lyckades! Ovan matbord + stolar levererades i förmiddags (dock en modell utan guld längst ner på stolsbenen) och jag kom just in i vardagsrummet för att upptäcka att sambon monterat hela rasket medan jag skypade med en kompis. Det blev precis lika snyggt som jag trodde att det skulle bli! :love:

Lustigt nog upptäckte jag att möblerna dessutom kommer från ett svenskt möbelföretag i Växjö! Kul att mötas av en informationsblad på svenska när jag öppnade första kartongen, det känns lite som att det var "meant to be" ;)
Vad är det för företag? Har börjat spana på bord :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
678
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 364
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp