Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker nog ändå att bekvämlighet är minst lika viktigt som utseendet när det gäller stolar, fåtöljer, sängar och soffor. Så jag hade testsuttit dessa och jämfört efter det.
Båda är förövrigt fina!
@tornblomma

Ingen går tyvärr att testa IRL. Har mailat runt till återförsäljare och ingen finns i showroom tyvärr.
Har dock äntligen fått ok att få ett tygprov på den första där jag är tvek på färgen.
 
Ingen går tyvärr att testa IRL. Har mailat runt till återförsäljare och ingen finns i showroom tyvärr.
Har dock äntligen fått ok att få ett tygprov på den första där jag är tvek på färgen.
Aha ok då förstår jag!
Tycker nog också att andra schäslongen var finare :)

Har en (förvisso Ikea) men tänkte sätta in nytt tyg (nångång tänkt på detta x antal år) men har ett fårskinn på den så den känns mysig att halvligga i och ser om inte lyxig ut men ändå helt ok.
 
Eftersom det nu finns en inredningstråd här och schäslonger kom upp så lägger jag in denna bild. En Ektorp från Ikea. Ganska slitet tyg och kaniner som gnagt på den så är i behov av ny klädsel.
Men den mycket skön att sitta i. Somnat i den x antal gånger.
ED2FBF3B-96A1-4912-B9E6-C67BE3471954.jpeg
 
Eftersom det nu finns en inredningstråd här och schäslonger kom upp så lägger jag in denna bild. En Ektorp från Ikea. Ganska slitet tyg och kaniner som gnagt på den så är i behov av ny klädsel.
Men den mycket skön att sitta i. Somnat i den x antal gånger. Visa bifogad fil 35546
Den ser ju väldigt mycket bekvämare och användbar ut om än inte lika snygg som de som kommit upp tidigare. Skaffar jag för obekväma möbler så slutar dom bara som avläggningsplats för kläder :o eller djursäng.

Jag ska försöka införskaffa en läsfåtölj så småningom och har nog fastnat för någon öronlappsfåtölj eller howardliknande variant fast med högre rygg när jag provsuttit.

Men en låg howardfåtölj med fotpall eller schäslong/divan är helt klart snyggt och ser bekvämt ut. Någon sorts ljust mullvadsfärgad sammet tror jag skulle passa i rummet den ska vara i men mitt praktiska jag säger att sammet är korkat pga mkt hårig katt...
35552


Men antar att jag bara skulle somna när jag försökte läsa om jag skaffade någonting sådant utan känns som jag behöver en variant där det går att sitta lite mer upprätt :o
 
Den ser ju väldigt mycket bekvämare och användbar ut om än inte lika snygg som de som kommit upp tidigare. Skaffar jag för obekväma möbler så slutar dom bara som avläggningsplats för kläder :o eller djursäng.

Jag ska försöka införskaffa en läsfåtölj så småningom och har nog fastnat för någon öronlappsfåtölj eller howardliknande variant fast med högre rygg när jag provsuttit.

Men en låg howardfåtölj med fotpall eller schäslong/divan är helt klart snyggt och ser bekvämt ut. Någon sorts ljust mullvadsfärgad sammet tror jag skulle passa i rummet den ska vara i men mitt praktiska jag säger att sammet är korkat pga mkt hårig katt...
Visa bifogad fil 35552

Men antar att jag bara skulle somna när jag försökte läsa om jag skaffade någonting sådant utan känns som jag behöver en variant där det går att sitta lite mer upprätt :o
Jag tycker den på bilden var fin, gillar även färgen!
 
Den ser ju väldigt mycket bekvämare och användbar ut om än inte lika snygg som de som kommit upp tidigare. Skaffar jag för obekväma möbler så slutar dom bara som avläggningsplats för kläder :o eller djursäng.

Jag ska försöka införskaffa en läsfåtölj så småningom och har nog fastnat för någon öronlappsfåtölj eller howardliknande variant fast med högre rygg när jag provsuttit.

Men en låg howardfåtölj med fotpall eller schäslong/divan är helt klart snyggt och ser bekvämt ut. Någon sorts ljust mullvadsfärgad sammet tror jag skulle passa i rummet den ska vara i men mitt praktiska jag säger att sammet är korkat pga mkt hårig katt...
Visa bifogad fil 35552

Men antar att jag bara skulle somna när jag försökte läsa om jag skaffade någonting sådant utan känns som jag behöver en variant där det går att sitta lite mer upprätt :o
Den är superskön! Jinns (katten alltså) gillar den med! Hon brukar ibland ligga på ”huvudgaveln” eller vad det heter så det har blivit lite av en grop där. Och om jag sitter i den kommer hon ofta nästan direkt.
Howard har jättefina soffor och fåtöljer verkligen! Hade gärna haft någon själv! Också väldigt sköna OCH snygga :)
Gillar däremot inte sammetstyger på möbler. Drar till sig damm, omöjligt att få bort fläckar, slits fortare och ja nej opraktiska helt enkelt.
 
Inser att det finns fler möbler som blivit misshandlade. Men vad göra man måste ju få leva?
Under denna gömmer det sig en riktigt fin märkesfåtölj som helt enkelt är fruktansvärt sliten i tyget att jag bara har täckt över den.

Det kan väl omöjligt bara vara jag som har gräsligt slitna möbler men som ändå är funktionsdugliga?!
Hur har ni gjort?

5BDF690C-6CB3-4113-97B6-BF9384B42B67.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 317
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp