Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket snyggt badrum @Vallmo - älskar kopparn i kombination med en blåa färgen :love:

Jag har sett ett par bilder på såna nygamla kranar och blir lite sugen på att byta ut om/när jag flyttar ... De är så fina :d
 
Har varit och tittat på den nybyggda lägenheten vi flyttar in i under november. Den var väldigt, väldigt, vit. Det är en hyreslägenhet och vi kommer nog inte att bo där enormt länge, så vi kommer att låta väggarna vara och inte tapetsera/måla om. Vi får se vad det blir för stil helt enkelt och hur det funkar med de vita väggarna, jag föredrar betydligt hårdare formspråk med tegel eller helst betong och relativt minimalistiskt men med enstaka möbler eller detaljer som är ganska svulstiga (ex så skulle jag vilja ha en petroleumfärgad soffa men det får bli till någon annan lägenhet än den vi flyttar till nu).

Lite spännande är det dock att planera och vi har lite tid att hitta en del grejer på second hand, vilket kan bli kul!
 
Jag gillade för övrigt den här @Emor :D
whorunthewolrdforsta.jpeg


(Också från posterstore)

Jag hängde upp den här på mitt kontor tidigare i veckan. Nu kom chefen förbi och ställde sig och tittade på den. Konversationen därefter:
"-Who run the world? Det ska jag tala om för dig. JAG run the world!" (Chefen)
"-Jomen det vet jag men jag hade ingen bild på dig." (Jag)
"-Det ordnar jag, jag fixar en bild och en ram så att du kan hänga upp mig här också!" (Chefen)
"-Perfekt. Sätt upp din bild bredvid så har jag både ett heligt altare och något att kasta pil på." (Jag)

Efter det tyckte chefen att det räckte med ett heligt altare. Jag var hjälpsam och sa att han kunde hänga sin bild på toaletten istället. :up:
 
Åh, tips på sovrumstapeter önskas! Jag letar och letar och letar men kan inte hitta något som jag riktigt fastnar för (förutom om tapeten kostar över 2000 kr rullen :grin:). Jag vill ha en lugn färg, men gärna färg - inte beige eller grått (förutom blågrå). Helst blått eller grönt!

Jag gillar mönstrade tapeter, men är rädd för att tröttna på mönster. Jag gillar exempelvis Boråstapeters Waldemar ...
tapet-borastapeter-anno-4544-waldemar-1.jpg


bt_anno_sovrum_4545.jpg

... men hur fin den än är så tror jag inte att den kommer till sin rätt i ett litet 80-talssovrum med lågt i tak. Jag tänker att det kan finnas risk för 70-talskänsla (även om den ska efterlikna tapeter från början av förra sekelskiftet).

Jag gillar också Morris tapeter och har Willow bough i matrum/kök och Arbutus i hallen.

Morris Honeysuckle är fin, men jag är egentligen tveksam till om det kommer se för gulligt ut.

W-81138_flat_2.jpg


Det jag gillar med Waldemar är alltså att det är ett mönster och lite liv och djup i tapeten utan att den är för gullig och för mönstrig. Av samma skäl gillar jag Willow bough som bara består av blad. Några tips på liknande tapeter? Några tips och goda idéer i största allmänhet?
 
Åh, tips på sovrumstapeter önskas! Jag letar och letar och letar men kan inte hitta något som jag riktigt fastnar för (förutom om tapeten kostar över 2000 kr rullen :grin:). Jag vill ha en lugn färg, men gärna färg - inte beige eller grått (förutom blågrå). Helst blått eller grönt!

Jag gillar mönstrade tapeter, men är rädd för att tröttna på mönster. Jag gillar exempelvis Boråstapeters Waldemar ...
tapet-borastapeter-anno-4544-waldemar-1.jpg


bt_anno_sovrum_4545.jpg

... men hur fin den än är så tror jag inte att den kommer till sin rätt i ett litet 80-talssovrum med lågt i tak. Jag tänker att det kan finnas risk för 70-talskänsla (även om den ska efterlikna tapeter från början av förra sekelskiftet).

Jag gillar också Morris tapeter och har Willow bough i matrum/kök och Arbutus i hallen.

Morris Honeysuckle är fin, men jag är egentligen tveksam till om det kommer se för gulligt ut.

W-81138_flat_2.jpg


Det jag gillar med Waldemar är alltså att det är ett mönster och lite liv och djup i tapeten utan att den är för gullig och för mönstrig. Av samma skäl gillar jag Willow bough som bara består av blad. Några tips på liknande tapeter? Några tips och goda idéer i största allmänhet?

Den första gröna var ju sjukt snygg! Känner att till den borde man ju kunna variera inredningen rejält när man börja tröttna så att det inte riskerar att bli tråkigt.
 
Den första gröna var ju sjukt snygg! Känner att till den borde man ju kunna variera inredningen rejält när man börja tröttna så att det inte riskerar att bli tråkigt.

Visst är den! Jag tror inte att jag tröttnar på tapeten. Det jag är lite orolig över är att den inte ska komma till sin rätt utan höga golvlister, högt i tak, osv. Vi har 240 (eller om det t.o.m är 230) cm i takhöjd på bottenvåningen och sovrummet är väldigt litet. De finns inte plats för mer än sängen, en garderob, två nattduksbord och en klädbetjänt. Garderoben (ikeas Pax som är ful som stryk men som sväljer mycket) har jag lobbat för att vi ska rationalisera bort men har inte riktigt lyckats med det.
 
Visst är den! Jag tror inte att jag tröttnar på tapeten. Det jag är lite orolig över är att den inte ska komma till sin rätt utan höga golvlister, högt i tak, osv. Vi har 240 (eller om det t.o.m är 230) cm i takhöjd på bottenvåningen och sovrummet är väldigt litet. De finns inte plats för mer än sängen, en garderob, två nattduksbord och en klädbetjänt. Garderoben (ikeas Pax som är ful som stryk men som sväljer mycket) har jag lobbat för att vi ska rationalisera bort men har inte riktigt lyckats med det.

Jag röstar också på den första! SUPERFIN!!! Passar säkert de flesta rum tänker jag?
 
@Vallmo Snyggt badrum! Har kikat på liknande blandare som du har till handfatet och duschen, har du koll på var dina kommer ifrån (märke på blandarna)?
 
Åh, tips på sovrumstapeter önskas! Jag letar och letar och letar men kan inte hitta något som jag riktigt fastnar för (förutom om tapeten kostar över 2000 kr rullen :grin:). Jag vill ha en lugn färg, men gärna färg - inte beige eller grått (förutom blågrå). Helst blått eller grönt!

Jag gillar mönstrade tapeter, men är rädd för att tröttna på mönster. Jag gillar exempelvis Boråstapeters Waldemar ...
tapet-borastapeter-anno-4544-waldemar-1.jpg


bt_anno_sovrum_4545.jpg

... men hur fin den än är så tror jag inte att den kommer till sin rätt i ett litet 80-talssovrum med lågt i tak. Jag tänker att det kan finnas risk för 70-talskänsla (även om den ska efterlikna tapeter från början av förra sekelskiftet).

Jag gillar också Morris tapeter och har Willow bough i matrum/kök och Arbutus i hallen.

Morris Honeysuckle är fin, men jag är egentligen tveksam till om det kommer se för gulligt ut.

W-81138_flat_2.jpg


Det jag gillar med Waldemar är alltså att det är ett mönster och lite liv och djup i tapeten utan att den är för gullig och för mönstrig. Av samma skäl gillar jag Willow bough som bara består av blad. Några tips på liknande tapeter? Några tips och goda idéer i största allmänhet?
Go for it, säger jag :) ! Testa den du tycker bäst om. Med största sannolikhet blir det jättebra, i annat fall GÅR det att ändra igen......
 
Spännande! Hur har du tänkt än så länge? (Flyttar exmannen istället?)

Han bygger ett nytt hus längre bort på tomten. Jag vet inte om det fungerar på lång sikt men så länge avkomman är liten så känns det ändå bra, det är lättare att upprätthålla en relation till båda två.

Rummet har idag ett fönster och jag funderar på om vi (exet hjälper till) ska sätta in ett till för mera ljus. Sedan någon mönstrad tapet men ändå diskret så. En rolig platsbyggd säng, pysselhörna, bra förvaring... Har ingen vision. Eller den ändrar sig från dag till dag. Vi har just nu alla leksaker i vardagsrummet, det har känts vettigt men nu börjar det bli för rörigt tom för mig som har hööööög toleransnivå.

Och ett skrivbord till det nya sovrummet, lutar åt Ikeas Hemnes, jag har redan en bokhylla. Sovrummet har bamsetapeter och gröna gardiner :D Men känns onödigt att prioritera att tapetsera om ett av de enda två rum vi gjort något med sedan vi flyttade hit för sju år sedan... Och barnet gillar att räkna ”bamsar” (vi samsover).
 
Han bygger ett nytt hus längre bort på tomten. Jag vet inte om det fungerar på lång sikt men så länge avkomman är liten så känns det ändå bra, det är lättare att upprätthålla en relation till båda två.

Rummet har idag ett fönster och jag funderar på om vi (exet hjälper till) ska sätta in ett till för mera ljus. Sedan någon mönstrad tapet men ändå diskret så. En rolig platsbyggd säng, pysselhörna, bra förvaring... Har ingen vision. Eller den ändrar sig från dag till dag. Vi har just nu alla leksaker i vardagsrummet, det har känts vettigt men nu börjar det bli för rörigt tom för mig som har hööööög toleransnivå.

Och ett skrivbord till det nya sovrummet, lutar åt Ikeas Hemnes, jag har redan en bokhylla. Sovrummet har bamsetapeter och gröna gardiner :D Men känns onödigt att prioritera att tapetsera om ett av de enda två rum vi gjort något med sedan vi flyttade hit för sju år sedan... Och barnet gillar att räkna ”bamsar” (vi samsover).
Du har säkert redan koll på det, men på pinterest finns det hur mycket som helst. Lägger man till "sensory" så poppar det upp en del saker till som kan vara kul f.f.a. om man har ett yngre barn.
Om du nu får ett barnrum så kan ni kanske samsova där och ha ett vuxenrum till dig? Är man igång och fixar så är det kanske lika bra att ta tag i det, annars bli det kanske aldrig gjort. :angel:

Om ni orkar ha varandra så nära, så är det ju en väldigt bra lösning. Både när ungen är liten och när den är äldre och kan röra sig mer självständigt.
 
Du har säkert redan koll på det, men på pinterest finns det hur mycket som helst. Lägger man till "sensory" så poppar det upp en del saker till som kan vara kul f.f.a. om man har ett yngre barn.
Om du nu får ett barnrum så kan ni kanske samsova där och ha ett vuxenrum till dig? Är man igång och fixar så är det kanske lika bra att ta tag i det, annars bli det kanske aldrig gjort. :angel:

Om ni orkar ha varandra så nära, så är det ju en väldigt bra lösning. Både när ungen är liten och när den är äldre och kan röra sig mer självständigt.

Har inte riktigt utrymme i min studentbudget för att fixa flera rums möbleringar 🙈 Det finns en 105-säng till barnet och när han är redo att sova mestadels själv lär jag slänga ut nuvarande säng som är gammal. Och pott-tränad ( 🌊 ) .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
395
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
684
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 417
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp