Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har funderat lite på hur jag ska inreda min TV-vägg. Just nu har jag en vajer med vykort från fotografiska ovanför och en blomma på en pall brevid tv-bänken.

Jag är inne på att sätta upp en hylla ovanför tv:n där jag kan ställa mina finaste böcker med framsidan utåt så att man ser de fina illustrationerna. Funderar också på om jag skulle kunna ha mina finaste garnet där så att jag kan beundra dom när jag sitter i soffan.

Så här ser det ut idag
F2D3B3C6-0B71-4108-BE1A-C2CB01F30460.jpeg


Kanske borde fixa en ytterkruka till blomman som står där ser jag 😛 och städa undan datorn.
 
Jag har funderat lite på hur jag ska inreda min TV-vägg. Just nu har jag en vajer med vykort från fotografiska ovanför och en blomma på en pall brevid tv-bänken.

Jag är inne på att sätta upp en hylla ovanför tv:n där jag kan ställa mina finaste böcker med framsidan utåt så att man ser de fina illustrationerna. Funderar också på om jag skulle kunna ha mina finaste garnet där så att jag kan beundra dom när jag sitter i soffan.

Så här ser det ut idag Visa bifogad fil 36940

Jag tycker saker ovanför teven kan störa.
Själv har jag inget (förutom listen som är kvar sen den var vägghängd... )

Var fint med vasen :)
 
B3DB915F-5B69-4253-820D-5C734B0FF669.jpeg


Så här ser vardagsrummet ut från andra sidan, inte riktigt lika grått och tråkigt 😊

På andra kortsidan har jag ett skrivbord i teak med en ganska stor oljemålning över samt en gammalt sekretär från min mormor där jag har alla mina garner. Och en lejonlampa och en Palm 😁
 
Jag tycker saker ovanför teven kan störa.
Själv har jag inget (förutom listen som är kvar sen den var vägghängd... )

Var fint med vasen :)

Jag förstår hur du menar men tycker det ser så tomt ut på väggen nu. Men kanske skulle kunna sätta upp några mindre tavlor i grupp till vänster? Tänker lite som dina blomtavlor fast något annat 😃
 
Jag förstår hur du menar men tycker det ser så tomt ut på väggen nu. Men kanske skulle kunna sätta upp några mindre tavlor i grupp till vänster? Tänker lite som dina blomtavlor fast något annat 😃
Sätt en tavellist så kan du ha fina böcker/tavlor/andra fina småsaker på den och enkelt byta när du känner för det :) .
 
Så skulle jag gärna vilja ha i hallen. Tänker att det kan bli både snyggt och udda. Ska måla om golven först och införskaffa tavlor. Så får återkomma nästa sekel :cautious:
Vi har påbörjat det projektet i vår hall, men har valt att ha små fotografier från min och sambons gemensamma liv inramade och uppsatta. Inte så storstilat men jag gillar det väldigt mycket (och borde ta tag i att skaffa ramar till dom typ 30 bilderna som saknar ram men ska upp :o :angel: )
 
Jag har hittat en ny underbar webbutik med mycket retro och intressanta saker. "Inredning för egensinniga" är deras slogan..... :D Bland annat har de gammaldags julpynt, som jag ska beställa en del av, samt sådant som hyllremsor och kakeldekor. Mitt nästa projekt är att måla insidan av mina köksskåp (som aldrig har blivit målade utan är tråkigt och murrigt bruna) och sätta fina hyllremsor, som man gjorde förr i tiden.
 
Jag har hittat en ny underbar webbutik med mycket retro och intressanta saker. "Inredning för egensinniga" är deras slogan..... :D Bland annat har de gammaldags julpynt, som jag ska beställa en del av, samt sådant som hyllremsor och kakeldekor. Mitt nästa projekt är att måla insidan av mina köksskåp (som aldrig har blivit målade utan är tråkigt och murrigt bruna) och sätta fina hyllremsor, som man gjorde förr i tiden.

Kan du pm:a adress? :)
 
Har länge tyckt att en hörnhylla vore smart och fint. Hittade en på loppis igår för 40 kr :) . Behövde limmas på något ställe där den hade börjat dela på sig. Sedan tyckte jag att en mörkbrun bets skulle vara piffigt :) !
Före:
20190923_163736.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
395
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
684
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 424
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp