Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du provsuttit/legat chesterfield soffan? Den är skön att sitta i men inte att hänga i då "armstödet" är lika som ryggen,så man får ingen bra hängställning.
Men min hjärna vill ff ha den rosa,dock inte resten av min kropp.

Hänga? Du menar med armen på armstödet? Det är ingen fara, jag sitter inte så i soffan, antingen sitter jag och äter (jag brukar äta middag framför TV:n) eller så ligger jag i den.
 
”Ditt” skåp ser gulare ut. Har provmålat en bit nu och det drar jäkligt åt orange. :meh:
Funderar på att köpa en burk av en gulare nyans också och helt enkelt blanda.
Upplevelsen av det orangea kanske ger sig om du ger det ett par dagar? Jag kan själv tycka att det är en sån färg som kan upplevas lite mer chockartad i början, visserligen så kan ett litet drag av orange bli ett väldigt stort drag med mer yta. Jag kan dock vara aningen partisk eftersom jag tyckte att det var en väldigt käck färg och delvis är uppvuxen i ett hus som mina päron fortfarande hävdar är gult (det är det inte...)

Många fina färger på sidan som du länkade, upplever du att de är bra att måla med?
 
Vi flyttade in i en katastrofalt inredd lägenhet som behövde en del kärlek och färg. Ni förstår nog vad som är före/efter :D

D9A50E96-EF77-41F5-8625-57518F0BEF02.jpeg
 
Upplevelsen av det orangea kanske ger sig om du ger det ett par dagar? Jag kan själv tycka att det är en sån färg som kan upplevas lite mer chockartad i början, visserligen så kan ett litet drag av orange bli ett väldigt stort drag med mer yta. Jag kan dock vara aningen partisk eftersom jag tyckte att det var en väldigt käck färg och delvis är uppvuxen i ett hus som mina päron fortfarande hävdar är gult (det är det inte...)

Många fina färger på sidan som du länkade, upplever du att de är bra att måla med?
8133185B-A156-42BF-8C77-A7E22B681E20.jpeg

Ignorera röran ovanpå skåpet..
Jag velar så att det inte är klokt. Men lutar nu åt att iaf måla första lagret oblandat med den mer orangea färgen. Enligt hemsidan ska den täcka väldigt bra så får se om det ens är nödvändigt att måla två lager.

Färgen är ny för mig med, kan ge en recension efter att jag målat skåpet 😊.
Den är iaf lite häftig på så sätt att du kan måla både på tyg och plast. Kolla deras insta om du vill, samma namn som butiken.
 
Vi flyttade in i en katastrofalt inredd lägenhet som behövde en del kärlek och färg. Ni förstår nog vad som är före/efter :D

Visa bifogad fil 32548
@Idas Vad fint det blev med det turkosa! Bra val! :up:


;)
Åh herregud... O_o

Hallå, det är faktiskt mina gamla väggar ni mobbar :cry:
Ok, det är inte mina väggar, men jag hade lätt kunnat måla hemmet i de färgerna och vara lycklig (hade skippat den övriga dekorationen dock).
Mvh får ångest av "vitt och fräscht" (och inser nu att jag inte passar in i bukes inredningstråd och tassar tyst vidare... ;))
 
Hallå, det är faktiskt mina gamla väggar ni mobbar :cry:
Ok, det är inte mina väggar, men jag hade lätt kunnat måla hemmet i de färgerna och vara lycklig (hade skippat den övriga dekorationen dock).
Mvh får ångest av "vitt och fräscht" (och inser nu att jag inte passar in i bukes inredningstråd och tassar tyst vidare... ;))
Äsch, fel av mig att kalla det katastrofalt! Klart smaken är olika, för oss blev det lite för mycket med all färg och alla stickers, men det var framförallt alla skruvhål som gjorde att det såg så trist ut :)
 
Min lägenhet är lite färgglad - det är en privat hyreslägenhet och jag kan inte bara go wild och ändra på saker, men jag gillar nog färgerna såhär efter sex år. :D Köket är turkost och svart och sovrummet är två nyanser av lila.
Däremot är hallen beige och ful och jag har INGEN ANING om vad jag kan göra med den.
 
Hallå, det är faktiskt mina gamla väggar ni mobbar :cry:
Ok, det är inte mina väggar, men jag hade lätt kunnat måla hemmet i de färgerna och vara lycklig (hade skippat den övriga dekorationen dock).
Mvh får ångest av "vitt och fräscht" (och inser nu att jag inte passar in i bukes inredningstråd och tassar tyst vidare... ;))
Kör på :) !! Här är en till som gillar färg (och roliga loppisprylar). Du såg väl mina påfågelstapeter tidigare i tråden :D ? Och här kommer ytterligare ett exempel som gör mig lycklig:
20190630_204013.jpg
 
Äsch, fel av mig att kalla det katastrofalt! Klart smaken är olika, för oss blev det lite för mycket med all färg och alla stickers, men det var framförallt alla skruvhål som gjorde att det såg så trist ut :)
Äsch, jag var ju inte allvarlig med att jag kände mig mobbad :) (Men helt allvarlig med att jag gillade väggfärgerna!) Och förstår absolut känslan när man flyttar in i något som är jättelångt från ens egen stil och måste göra om ALLT. Det blev jättefint när ni gjort om (även om jag personligen tycker det var synd att bli av med det turkosa ;)).
 
@macbeth Alternativet till turkost kaos med väggord behöver inte vara ”vitt och fräscht” :). Sen - man inreder ju som man vill! Gillar man turkost och väggord så KÖR PÅ! :)
Jag reagerade mest på att det var så många som hakade på att dissa originalinredningen och ville stå upp för de som gillar färgglada väggar, försökte göra det med humor, men det kanske inte gick fram... (eller så är min humor inte rolig :cry: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
381
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
672
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 301
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp