Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på Lions loppis och hittade en solfjäder. :)
 

Bifogade filer

  • 15799696854137661249656350486201.jpg
    15799696854137661249656350486201.jpg
    177,8 KB · Visningar: 35
Behöver tips. Ska köpa dörrhandtag till mina innerdörrar, gammal gård, balkar i taket och mörkt trägolv. Har furudörrar som kommer behandlas med roslagsmahogny. Är inne på mässingsfärgade eller svarta i järn.
 
Brukar man använda Roslagsmahogny inomhus? Vi målade ytterdörrarna till vårt förråd i roslagsmahogny (Kimröksfärgad), men allt luktar verkligen tjära nu, plus att man blir svart om fingrarna när man tar på dörrarna. Personligen skulle jag varit försiktig med att använda det inomus.
Tänkte samma, jag använder linolja med lite tjära till de mest utsatta delarna på fönstren utvändigt och det stinker tjära inomhus lång tid efteråt.
 
Brukar man använda Roslagsmahogny inomhus? Vi målade ytterdörrarna till vårt förråd i roslagsmahogny (Kimröksfärgad), men allt luktar verkligen tjära nu, plus att man blir svart om fingrarna när man tar på dörrarna. Personligen skulle jag varit försiktig med att använda det inomus.
Det är kanske inte det jag menar när jag tänker på det, för som du säger så brukar jag använda det utomhus (stallet). Får fundera på vilken jag menar.
Men det blir åt det hållet på dörren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 244
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp