Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med hjälp av stark granne och dito kollega kom min nya soffa upp på övervåningen (seriöst, jag hade inte en chans att bära, den var TUNG!). 70-talseländena är nu på återvinningen och jag övervägde en glädjedans när sista soffa åkte ner i containern (jag hejdade mig :D). Ingen bild ännu, jag ska hänga om tavlorna där först.

F-n vet var jag ska göra av Lennart Sand... inte riktigt min stil om vi säger så...
 
Jag har hittat dessa skyltarna på de senaste marknaderna jag varit på. Tycker de blev roliga ovanför soffan 😋.
 

Bifogade filer

  • 20190916_184036.jpg
    20190916_184036.jpg
    199,7 KB · Visningar: 229
Har fått denna av mor min. Den var min morfars. Jag gillar ramarna de är rejäla. själva tavlan är bara ett tryck med en liten plakett. Inget av värde alls.

Funderade på att måla ramarna och göra något av skivan med fåglarna men vad? Ta en bit av någon rejält mönstrad tapet/tyg och sätta å¨motivet?

Tips på ideer mottages tacksamt :)
36709
 
Omåttligt nöjd när jag kom ner från loftet nyss och möttes av denna soldränkta syn:

36753


Enligt schenkers spårning har min ram och kilram försvunnit spårlöst i Kristianstad. Dock fick jag ett oklart sms att den finns att hämta på mitt ombud. Ska alltså traska dit nu. Har inte direkt höga förhoppningar men OM den faktiskt går att hämta kan jag spänna duken och dra igång med måleriet idag! Håll tummarna! :D
 
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre :p) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?

Jag har inte gardiner. Du får komma hit och inspektera ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp