Insektsmedel?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tove2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 512
T

Tove2

Tja! min häst blir på sommaren jätteirriterad på alla insekter som flyger. Det är värst mitt på dagen då han står på betet, då alla insekter verkar vara som ettrigast. Förra sommaren sparkade han sig själv två gånger på höger bak så han fick två variga små sår. Vi använde ett insektsmedel som jag inte kommer ihåg namnet på, men det var en blå förpackning och luktade jätteäckligt. Dessutom fungerade det inte vidare bra heller. Min fråga är nu, någon som har ett tips på ett bra insektsmedel?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten... 2 3
Svar
54
· Visningar
9 049
Senast: Dorinda
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 514
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 384
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 229
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V