Inspirerad av tråd på hästforumet om fästingar...

Förra veckan tog vi bort den första fästingen från vår ena tiks öra,så de är väl då redan på gång de äckliga krypen.Vi har så otroligt mumsiga hundar så de hade var översållade med fästingar om vi inte fick veterinären att skriva ut fästing halsband.Så detta använder vi numera och det är helt suveränt! Annat jox som droppar har inte hjälpt.
 
Det sitter i ca 6 månader. Hunden kan bada utomhus med halsbandet på utan problem, men ska man schamponera hunde ska man ta av halsbandet och se till att hunden är torr innan man sätter på det igen.
 
då borde det ju vara värt det jämfört med frontline. mina hundar fick faktisk enstaka fästingar trots medlet.
 
nä, eftersom halsbandet är giftigt för fiskar, skall man ta av det då hunden badar.
dessutom minskar "livslängden" på det.
 
jag undrar en sak till bara. i fass står det att det ska vara ca 2 fingrar mellan halsen och bandet, men då får man ju aldrig av det! det ska m a o sotta så löst att man kan dra det över hundens huvud! (?)
 
där ser man. minns att mina farföräldrars hund hade ett "lopphalsband" och dedt var inte alls elastiskt. men så bra att det går framåt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 997
Senast: sorbifolia
·
Mat Har vi haft någon sån tråd? :) Idag veckohandlade jag på min lilla lokala Ica Supermarket. De överraskade mig genom att ha samlat ihop...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Trissa
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 873
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 919
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp