Instegshöjd på step up

Veronika

Trådstartare
Hur högt insteg är de på de olika transporterna med step-up? Har kollat runt på hemsidor men inte hittat några mått. Mest intresserad av Cheval Libertè och Böckmann men berätta gärna hur högt det är på andra släp :bow:

Sv: Instegshöjd på step up

Oki, det är väl ganska lagom högt för dom att kliva upp på? På en vanlig transport är väl golvet en 45 cm från marken eller nåt..
Nån som har nåt annat märke?

Jag har en Henra Amazone, jag vet faktiskt inte hur högt det är men det är högre än Fautras i allafall. Det var dock inga problem alls att få hästen att kliva in. Hästen är 162 hög så det är ingen stor en.
Hon klev lite klumpigt den första gången men sen när vi skulle hem så gick det hur smidigt som helst. Men man kan ju inte lasta ut på det viset då använder jag lämmen.

visst kan man backa ut hästen, de tycker kanske att det är lite konstigt första gången, men min kliver ut hur snällt som helst

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
886
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
2 964
Senast: HannaZ
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: escodobe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 401
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka