Bukefalos 28 år!

Intagning till strömsholm.

Q

Qudexco

hur är det nu? är det intagnings prov? vad får man göra då? hur höga poäng måste man ha betygsmässigt? är sugen på att söka dit till Gymnasiet.
 
hellåj!!
vet inte de där med insökningsprov å sånt..men om du ska söka så e den 1 Februari den sista ansöknings dagen (vad jag vet).
hade! :)
 
Det beror på vad det är du vill söka till.
Är det Ridsportgymnasiet så kommer du in på Strömsholm utan något ridprov, utan bara på poängen från nian. I år var var sista intagna 240 poäng.
Är det Riksidrottsgymnasiet (dvs. hopp eller dressyr) du ska söka till får du både göra ridprov och prata med någon kurator. Poängen spelar inte lika stor roll där, men betygspoängen kan bli avgörande om du kommer in eller inte.
 
får man ha hästen uppstallad där om man går ridsport gymnasiet??
 
Jag vet inte riktigt, du sk aha gjort resultat i LA i den gren du söker i alla fall. Spelar ingen roll om resultaten är på ponny eller storhäst. Men de flesta har hoppat MSVA som går på hoppgymnasiet, dressyrarna har jag inte lika stor koll på.

Ja, du får ha hästen uppstallad på Strömsholm om du går på ridsportlinjen.
 
Tror det kostar 1700/helinackordering. Att bo på internatet kostar 2200/enkelrum å 1600/dubbelrum. :bump:
 
Jag har varit på ridprovet till riksidrottsgymnasiet hoppning nu i januari och kom faktiskt in!
Första dagen var det markarbete och intervju. Andra dagen var det banhoppning med egen och bytt häst.
Det var jätteroligt!
 

Liknande trådar

Är det någon som gjort en sitsanalys på Strömsholm? Är det något ni rekommenderar? Får man något skriftligt "omdömme" med sig hem?
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Barbabelle
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 627
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 208
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 427
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp