Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinderfråga: Jag har vid ett par tillfällen haft en siffra vid tinder-app symbolen, det brukar ju betyda att man har fått meddelande eller matchning. Men när jag går in och kollar så hittar jag ingenting? :confused:

Är det så enkelt som att någon matchat men avmatchat innan jag hunnit se? Eller är det någon mer funktion som jag missar?
Det är nog så tråkigt ja, att någon avmatchat snabbt.
 
Från någon random främmande snubbe på HP: "Hej,
Du ser trevlig och glad ut. Hör gärna av dig"

Kände mest gäääsp och blev inte ett dugg tilltalad av profilen heller så jag svarade inte. Poff så fick jag följande:
"Är du handikappad? Jobbade på ett gruppboende för några år sen. Tror du var där då?"

Är rätt glad över att det står jobbade och inte jobbar för shiiiiiit, det där känns så jävla olämpligt på så jävla många nivåer :banghead:
 
Från någon random främmande snubbe på HP: "Hej,
Du ser trevlig och glad ut. Hör gärna av dig"

Kände mest gäääsp och blev inte ett dugg tilltalad av profilen heller så jag svarade inte. Poff så fick jag följande:
"Är du handikappad? Jobbade på ett gruppboende för några år sen. Tror du var där då?"

Är rätt glad över att det står jobbade och inte jobbar för shiiiiiit, det där känns så jävla olämpligt på så jävla många nivåer :banghead:

Jag tror han försöker provocera så att du ska svara. Vissa killar verkar bli så kränkta över att man inte svarar att de säger nåt sånt där, för då tror dom att man blir provocerad och svarar och då har dom åtminstone fått sitt svar som dom ville. Dom "vann". Samma med killar som skriver typ "Hepp, du var jävligt ful i alla fall skulle aldrig ligga med dig" osv. när man inte svarar.

Svårt att ta ett nej. Deluxe.
 
Han kanske menade att han kan tänka sig att åka och hälsa på dig varje gång ni ses? :D Eller kanske inte.
Av någon anledning brukar det alltid vara så med de som tycker "avståndet är inget problem", att det alltid är jag som förväntas åka till honom. Nej, jag förstår att avståndet inte är några problem om han inte tänker sätta sig i bilen/tåget själv :meh:
 
Av någon anledning brukar det alltid vara så med de som tycker "avståndet är inget problem", att det alltid är jag som förväntas åka till honom. Nej, jag förstår att avståndet inte är några problem om han inte tänker sätta sig i bilen/tåget själv :meh:

Fast i ett sånt läge så varför inte... "hej va kul att du inte tycker avståndet är för långt, du får gärna komma till stan så kan vi ta en fika... Sen får du naturligtvis åka hem igen eftersom jag bara ses på stan första dejten så de inte blir konstigt om tycke inte uppstår mvh Sasse" ;)
 
Fast i ett sånt läge så varför inte... "hej va kul att du inte tycker avståndet är för långt, du får gärna komma till stan så kan vi ta en fika... Sen får du naturligtvis åka hem igen eftersom jag bara ses på stan första dejten så de inte blir konstigt om tycke inte uppstår mvh Sasse" ;)
Det funkar inte på de som inte vill åka någonstans själva, utan vill att jag åker. Jag har försökt med liknande svar, men de har alltid ena eller andra svårigheten, någon sa att det var för långt (no shit sherlock :p), men de flesta tjatar att jag ska komma, helst ska de inte behöva lämna husets fyra väggar ens.

Hade de kunnat åka själva skulle det ju funkat, om de åkt alltid vill säga ;)
 
Det funkar inte på de som inte vill åka någonstans själva, utan vill att jag åker. Jag har försökt med liknande svar, men de har alltid ena eller andra svårigheten, någon sa att det var för långt (no shit sherlock :p), men de flesta tjatar att jag ska komma, helst ska de inte behöva lämna husets fyra väggar ens.

Hade de kunnat åka själva skulle det ju funkat, om de åkt alltid vill säga ;)
Tänk att det alltid är så problemfritt med saker när de själva inte behöver göra det!
"Avstånd är inga problem, men jag åker ingenstans"
"Ålder är bara en siffra, bara det är du som är yngre"
"Jag stöder feminismen, men jag är inte feminist själv"
"Jag gillar djur, jag vill bara inte vara nära dom så om det blir nåt så får du göra dig av med dom"
"Jag tror på jämlikhet, men jag vill inte vara pappaledig eller säga ifrån om män säger sexistiska saker"
 
Tyvärr är väldigt många "brevvänner" och såna är jag inte intresserade av... Visst är det kul att lära känna nytt folk men killar i dejtingsyfte är
Det funkar inte på de som inte vill åka någonstans själva, utan vill att jag åker. Jag har försökt med liknande svar, men de har alltid ena eller andra svårigheten, någon sa att det var för långt (no shit sherlock :p), men de flesta tjatar att jag ska komma, helst ska de inte behöva lämna husets fyra väggar ens.

Hade de kunnat åka själva skulle det ju funkat, om de åkt alltid vill säga ;)

Fast om du nu svarar som jag skrev och de sen svarar att "nä du får komma hit" så är ju det självklara svaret "fast för mej är avståndet ett problem vilket det inte var för dej så vill du ses så får du komma till min ort. Och om du nu inte kan så är ju även avståndet ett problem även för dej och vi kan avsluta den diskussionen"

Jag skulle bli lite "obstinat" i mitt svar iom att jag redan svarat "nej" men som sagt om de vidhåller att avståndet inte är ett problem verkligen få de att leva upp till de.... För att få de att inse att jo avståndet ÄR ett problem ;)
 
Jag tror han försöker provocera så att du ska svara. Vissa killar verkar bli så kränkta över att man inte svarar att de säger nåt sånt där, för då tror dom att man blir provocerad och svarar och då har dom åtminstone fått sitt svar som dom ville. Dom "vann". Samma med killar som skriver typ "Hepp, du var jävligt ful i alla fall skulle aldrig ligga med dig" osv. när man inte svarar.

Svårt att ta ett nej. Deluxe.
Lol så långt tänkte inte jag utan skrev tillbaka om vilken charmör han är. Skyller på sömnbrist :D
 
Fick kontakt med en annan snubbe idag. :D

Han: Nice hair. Dig hade jag viljat ge en klippning.
Han: Är det en Islandshäst eller Haflinger du rider? Jag klipper som hobby och vill gärna klippa en skönhet som dig!
Jag: Det är en haflinger.
Varför vill du klippa mitt hår om du tycker det är fint?
Han: Jag gillar att klippa ett vackert hair. Jag ska inte klippa dig kort om du inte vill det. Jag har haft en Haflinger.
Han: Om du vill kan jag klippa upp det lite och kanske lite flikar framtill?
Jag: Jag har en frisör redan tack.
Han: Jo, det har nog de flesta. ;-) Jag klipper dig gratis.
Jag: Men jag vill inte bli klippt.
Han: Ok. Ha det bra.

Antar att han var missnöjd med min hårlängd :p
 
Tindermatch: Du verkar ha fin figur. Bor du i XXX? Jag har aldrig dejtat nån därifrån förut.. Finns många snygga
Jag: Du verkar väldigt utseendefixerad
Tinder: Ja, utseendet betyder en del för mig
Jag: Uppenbart! Varför?
Tinder: Blir attraherad av kurviga kvinnor tex
Jag: Inte smarta kvinnor?
Tinder: Inte om de inte är kurviga... Har du former?
Jag: Jag attraheras av smarta män som inte ser kvinnan som ett objekt. Du verkar vara motsatsen till detta...
...och vad är en form? Fyrkantig är en form :D
Tinder: :) Ja, tänker rumpa - bröst etc...
Jag: Det fattar jag!
...men jag vill inte ha en man som objektifierar kvinnan sådär. Vi känner inte varandra och du bara snackar former. Näpp, sök dig någon som är på samma simpla nivå. Lycka till!

...och där var jag avmatchad :bow:
 
Jag har försatt mig i en komplicerad situation med en karl. Vi gillar varandra, men det är som sagt komplicerat. Jag är på min vakt och vi får se vad som händer.
 
Ännu en jag fick kontakt med igår. ”Kul” tidsfördriv när man ligger hemma sjuk… Sorry långdraget, jag har ändå kortat ner det :p

Han presenterar sig med vem han är och vad han söker.
Jag svarar att vi inte söker samma och önskar honom lycka till.
Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag vill bara höra din röst.
Jag: Varför det?
Han: i really like you and i want to hear your voice, just give your phonenumber so we can talk on whatsapp. vi kan göra videosamtal och ha kul tillsammans. ok?? :)
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Jag lovar att du kommer att gilla mig. Jag vill bara att du ska ge mig en chans. okej älskling ??
Jag: (Älskling? :cautious:) Jag är inte intresserad, vad är problemet?
Han: Det är ont. jag gillar verkligen dig . Kan jag få din facebook snälla för att vara bara vänner ??
Jag: Nej.
Han: Ge mig en chans att känna mig. Jag lovar att du kommer att gilla mig. okej älskling ?
Jag tröttnar och blir otrevlig.
Han: Ok lady i am sorry. I just want to be more closer to you :(
Han: Detta är min facebook om du vill lägga till mig: ****
Ta hand om söt dam

En halvtimme senare…

Han: Det er virkelig vondt meg fordi du ikke vil gi en chance for å være nærmere
Jag: Svenska eller engelska går jättebra om du vill göra dig förstådd. (Varför börja prata norska plötsligt?)
Han: do you speak english?
Jag: Yes.
Han: great . its really hurts me . i dont know why you dont want me to be closer . i really like you
Jag upprepar varför jag inte är intresserad.
Han: just tell me what you looking for . i can do it for you . :). just give me my chance .i promise you will not regret .ok bab?
Han: i just want to talk with you and maybe seeing you . try to understand me
Han: ??
Han: talk to me please
Jag: I'm not interested in having any further contact, please respect that.
Han: ok lady . take care of yourself

Hela 10 minuter senare…

Han: thats really heart :(
you know that you looks like my exgirlfiend ... she dies in car accident .. thats why i inssiste to have a relationsship xith you :(
now you know everything
Jag: (Jaha, han är bara intresserad för att han tycker sig ha hittat en ersättare till sitt ex?) I'm sorry for your loss, but either way I'm not interested.
Han: ok lady . i am sorry .

2 minuter senare.

Han: can i ask what you looking for? i can do everything for you
Jag svarar och tillägger att jag tycker avståndet är för långt.
Han: i think beeing so far is not a problem . and i already visit sweden . you can visit me here in morocco if you want . its summer now .its great here .you are welcome anytime and after we go together . i promise you wil like it
Jag: (Han bor alltså inte ens i Sverige?! O_o På hans profil står det Stockholm)
Han: i really like you sweet lady . its like god give me a second chance
Han: i swear i really like you . i feel like god give another chance to be happy . i need you to trust me . and like i told you . come visit me and have vacation here in morocco . i promise you will like it
Han: i will give you all my love . we wil havefun together .ok bb?
Jag svarar igen att jag inte är intresserad.
Han: ok take care . this is the last time i write you

Alltså, jag tycker nästan lite synd om honom om det hela är sant, att hans f.d. flickvän har avlidit och att han nu hittat någon som är snarlik henne och till varje pris vill lära känna mig och ”få en ny chans”. Lite som när min gamla kanin dog och jag skaffade ny i desperat hopp om att det skulle vara en klon av gamla, men det blev hon inte, och så funkar inte livet heller.
 
Ännu en jag fick kontakt med igår. ”Kul” tidsfördriv när man ligger hemma sjuk… Sorry långdraget, jag har ändå kortat ner det :p

Han presenterar sig med vem han är och vad han söker.
Jag svarar att vi inte söker samma och önskar honom lycka till.
Han: Kan jag få ditt telefonnummer? Jag vill bara höra din röst.
Jag: Varför det?
Han: i really like you and i want to hear your voice, just give your phonenumber so we can talk on whatsapp. vi kan göra videosamtal och ha kul tillsammans. ok?? :)
Jag: Jag är inte intresserad.
Han: Jag lovar att du kommer att gilla mig. Jag vill bara att du ska ge mig en chans. okej älskling ??
Jag: (Älskling? :cautious:) Jag är inte intresserad, vad är problemet?
Han: Det är ont. jag gillar verkligen dig . Kan jag få din facebook snälla för att vara bara vänner ??
Jag: Nej.
Han: Ge mig en chans att känna mig. Jag lovar att du kommer att gilla mig. okej älskling ?
Jag tröttnar och blir otrevlig.
Han: Ok lady i am sorry. I just want to be more closer to you :(
Han: Detta är min facebook om du vill lägga till mig: ****
Ta hand om söt dam

En halvtimme senare…

Han: Det er virkelig vondt meg fordi du ikke vil gi en chance for å være nærmere
Jag: Svenska eller engelska går jättebra om du vill göra dig förstådd. (Varför börja prata norska plötsligt?)
Han: do you speak english?
Jag: Yes.
Han: great . its really hurts me . i dont know why you dont want me to be closer . i really like you
Jag upprepar varför jag inte är intresserad.
Han: just tell me what you looking for . i can do it for you . :). just give me my chance .i promise you will not regret .ok bab?
Han: i just want to talk with you and maybe seeing you . try to understand me
Han: ??
Han: talk to me please
Jag: I'm not interested in having any further contact, please respect that.
Han: ok lady . take care of yourself

Hela 10 minuter senare…

Han: thats really heart :(
you know that you looks like my exgirlfiend ... she dies in car accident .. thats why i inssiste to have a relationsship xith you :(
now you know everything
Jag: (Jaha, han är bara intresserad för att han tycker sig ha hittat en ersättare till sitt ex?) I'm sorry for your loss, but either way I'm not interested.
Han: ok lady . i am sorry .

2 minuter senare.

Han: can i ask what you looking for? i can do everything for you
Jag svarar och tillägger att jag tycker avståndet är för långt.
Han: i think beeing so far is not a problem . and i already visit sweden . you can visit me here in morocco if you want . its summer now .its great here .you are welcome anytime and after we go together . i promise you wil like it
Jag: (Han bor alltså inte ens i Sverige?! O_o På hans profil står det Stockholm)
Han: i really like you sweet lady . its like god give me a second chance
Han: i swear i really like you . i feel like god give another chance to be happy . i need you to trust me . and like i told you . come visit me and have vacation here in morocco . i promise you will like it
Han: i will give you all my love . we wil havefun together .ok bb?
Jag svarar igen att jag inte är intresserad.
Han: ok take care . this is the last time i write you

Alltså, jag tycker nästan lite synd om honom om det hela är sant, att hans f.d. flickvän har avlidit och att han nu hittat någon som är snarlik henne och till varje pris vill lära känna mig och ”få en ny chans”. Lite som när min gamla kanin dog och jag skaffade ny i desperat hopp om att det skulle vara en klon av gamla, men det blev hon inte, och så funkar inte livet heller.
Fast även om det är sant med hans flickvän så är det ändå så sjukt respektlöst att inte respektera ett nej tack och bara tjata och tjata och tjata.
Hur j**la svårt ska det vara för män att fatta att nej betyder nej, jag är inte intresserad av att höra din sales pitch eller dina anledningar eller dina bortförklaringar eller varför du är sårad eller varför du är sur för jag säger nej tack, eller varför du tror att det visst kan funka eller varför du känner dig kränkt!
NEJ ÄR NEJ!

Nej är nej är nej är nej är nej är nej, oavsett vad du tycker om det nej:et...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 769
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
576
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 911
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 276
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp