Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Träffat kollegan nu (för övrigt 17 år äldre på tal om ålder) och i måndags sa han inte ens hej åt migmen verkar lossna lite allteftersom så är nog tillbaka till det normala snart
Han påverkar mig fortfarande, jag förstår verkligen inte varför och försöker ignorera mina signaler!
Så han är typ strax under 50 och beter sig som ett barn? Vad i det är attraktivt?
Jag var stor Tindermotståndare innan jag provade. Nu är jag glad Tinderanvändare!Alltså, jag gillar inte tinder alls. hittar väldigt få att swipa höger på trots inte orimliga kriterier (typ inte bara spännisbilder, ha någon typ av text, inte vara rasist). Och det bara, nä. Inte min grej!
Problemet är att andra siter inte heller varit min grej. Så tillbaka till att inte försöka nätdejta och vara evigt singel kanske?![]()
Ibland är det nog en jättebra idé. Och ibland inte. Skulle jag själv fokusera på folk som är på samma plats i livet som jag så skulle jag bl a utesluta möjligheten att få egna barn - och det är jag inte riktigt beredd att göra just nu.Men försöker främst dejta folk som är på samma plats i livet som jag själv
Man kan ligga på sängen eller soffan och ha mobilen liggande på kudden bredvid huvudet. Funkar utmärkt, jag gör det varje kväll.högtalare var däremot ingen dum idé. Tror jag. Är bara rädd att det ska bli samma där...men det kan vara värt att försöka i alla fall. Fast jag vet inte vart man har telefonen då??![]()
Hur menar du? Du vill träffa någon yngre för att få barn?Ibland är det nog en jättebra idé. Och ibland inte. Skulle jag själv fokusera på folk som är på samma plats i livet som jag så skulle jag bl a utesluta möjligheten att få egna barn - och det är jag inte riktigt beredd att göra just nu.![]()
Inte uttalat så, men uttalat åt andra hållet - potentiella partners i min egen ålder har undantagslöst fått de barn de vill/kan få, alternativt vill/kan de inte få barn öht. Jag själv har möjligheten att skjuta upp det avgörandet ytterligare litet.Hur menar du? Du vill träffa någon yngre för att få barn?
@Singoalla Heja dig angående weekendresan! Jag skulle bli jätteglad för något sånt initiativ!Hoppas att du får med dig daten. Och som någon sa så är det ju väldigt nyttigt att se hur "den andre" fungerar ihop med dig när det bara är ni i helt ny setting, dygnet runt.
Ibland är det nog en jättebra idé. Och ibland inte. Skulle jag själv fokusera på folk som är på samma plats i livet som jag så skulle jag bl a utesluta möjligheten att få egna barn - och det är jag inte riktigt beredd att göra just nu.![]()
Ok.Inte uttalat så, men uttalat åt andra hållet - potentiella partners i min egen ålder har undantagslöst fått de barn de vill/kan få, alternativt vill/kan de inte få barn öht. Jag själv har möjligheten att skjuta upp det avgörandet ytterligare litet.
Jag förstår hur du tänker. Jag ser också något slags svårgripbar rättviseaspekt på det där. Kvinnor tvingas acceptera att de inte längre kan bli gravida efter en viss tidpunkt i livet, män kan bara fortsätta leta yngre partner. Mäns fertilitet minskar också med åren men inte alls lika kraftigt. Och jag tycker att det är orättvist, eller vad jag nu ska kalla det, att kvinnor ska väljas bort för att de saknar en kompetens - fertilitet - som de inte rår över, och som män av naturen har så mycket längre. Om en man inte såg till att få barn innan det var kört för kvinnorna i hans ungefärliga ålder, tough shit. Men jag kan tycka att han får leva med det. Eller nåt.Ok.
Ja det är orättvist det där. Jag är 41 och vill ha barn men måste börja inse att det är stor chans att det inte blir så.
OT- Inte till dig specifikt- Men ibland tycker jag män också borde tänka lite så. På dejtingsidor ser jag så många män som vill träffa någon yngre för att få barn. Dvs de tar för givet att de kan få allt de vill ha. Men ibland får man inte allt i livet.
På samma gång har jag så många gånger pratat med tjejkompisar runt 30 som var frustrerade för att killarna ville vänta. Jag dejtade också en man som var 40 och ville vänta minst 10 år. Vilket innebär att han måste träffa någon minst 15 år yngre. Vilket nog inte alltid är så lätt .
OT- inte meningen att skälla ut dig... Tycker bara det är lite orättvist![]()
Nej, så är det absolut.På dejtingsidor ser jag så många män som vill träffa någon yngre för att få barn. Dvs de tar för givet att de kan få allt de vill ha. Men ibland får man inte allt i livet.
Jag var stor Tindermotståndare innan jag provade. Nu är jag glad Tinderanvändare!
Jag hittar inte heller jättemånga att swipa höger på, (och dessutom matchar, alltså har swipat höger på mig med, vi lägger kanske olika värderingar i ordet matchar, eftersom du skrev att du har många matchningar men få att högerswipa) men jag tycker att det är mycket bättre upplägg som Tinder har att man inte kan bli kontaktad av andra än de man själv valt att kunna kontaktas av.
Jag lägger inte längre så stor vikt vid presentationstexterna, jag frågar det jag vill veta, och kollar av att de läst min text.
Jag vill inte skriva länge utan ses relativt snart (med det sagt så har jag bara varit på fyra nätdejter i mitt liv!), men jag upplever det som bättre att ses relativt snart innan man hinner bygga upp felaktiga intryck av personen, eller fastna på något helt oväsentligt som "i verkligheten" spelar väldigt liten roll.
Man kommer oavsett att behöva kompromissa i vart fall en del, även med "den rätte", det är superenkelt att bli cynisk och överdrivet noga med detaljer när man sitter och "tolkar" text och bilder. Det är något helt annat i verkligheten att ses öga mot öga! Titta på din facebook som referens, du har säkert en del attraktiva bekantskaper där, bläddra "med nya ögon" bland deras profilbilder och se om du finner dom lika attraktiva där som du gör i verkligheten. Och sen går du tillbaka till Tinder med det i bakhuvudet.
Jag har blivit omvänd bland annat tack vare buke. Tinder är ju inte värre än att ragga på krogen, snarare bättre! De är ju (vanligtvis) nyktra på Tinder, man väljer ut de man tycker ser tilltalande ut, hoppas på att kunna småprata lite i text först och se om det finns några gemensamma nämnare att prata om på en evt dejt. Hör efter vad de söker och berätta vad du söker, och känn av att den inte verkar "loco", och så boka in en dejt i något sammanhang du känner dig bekväm med.
Du slipper skriva en massa "tack men nej tack" till kreti och pleti som kontaktar på andra sidor, och du vet redan när du börjar skriva att personen har någon sorts intresse för dig, annars skulle den ju inte matchat. Det vet du inte "i verkligheten" om du går fram till random stranger.
@Snubbelfot @mandalaki
Ja jag försöker att inte bli bitter på det. Och tänka att alla får söka efter den person som de vill ha. Samtidigt är det orättvist och irriterande.