Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite glad idag. Min date är på en resa över helgen + 2 dagar och då han åkte lät det som att vi hörs först då han kommer hem. I morse då jag vaknade hade jag ett meddelande från honom och nu har vi skickat några fram och tillbaka under förmiddagen. Hans första skriftliga "kram" fick jag också nyss. :)

Alltså jag hade en så underbar dag/kväll/natt igår. Var inbjuden på bröllop och klickade så sjukt bra med en av kompisarna till brudgummen. Redan från början började vi *slänga käft* och allt eftersom timmarna (alkoholen) passerade så började vi flirta lite mer och när festen var slut promenerade vi runt i stan och hånglade i väl valda gränder ^^ kom hem vid 06 efter att vi stått utanför mig ett bra tag och bara hållit om varandra och myshånglat, ingen ville riktigt vara den som avslutade det hela.
Det är både lite synd och skönt att vi troligtvis aldrig kommer ses igen då han inte bor här.

Jag uppdaterade Facebook med nya kollegorna sen jag bytte jobb för ett par månader sen, och la även till tinder-kollegan. Han spelar tydligen i två band och lär ju inte ha mycket tid över. Lika bra då att det inte blev nån matchning, ska jag träffa någon så vill jag ju ses mer än ibland.

Man är inte äldre än man gör sig :cool:
...fast det gäller bara dig själv? ;)

Självklart måste var och en få sätta precis vilka preferenser och urvalsramar den vill, det var mest litet förbryllande att du själv inte identifierar dig som din biologiska ålder (inte är äldre än du gör dig), medan en man på gymet tveklöst "är" sin biologiska ålder. Och därmed alldeles för gammal för din upplevda ålder. Kanske hade det mest med individ att göra i det specifika fallet, men så lät det ju inte när du först förde åldern på tal. ;)

...fast det gäller bara dig själv? ;)

Självklart måste var och en få sätta precis vilka preferenser och urvalsramar den vill, det var mest litet förbryllande att du själv inte identifierar dig som din biologiska ålder (inte är äldre än du gör dig), medan en man på gymet tveklöst "är" sin biologiska ålder. Och därmed alldeles för gammal för din upplevda ålder. Kanske hade det mest med individ att göra i det specifika fallet, men så lät det ju inte när du först förde åldern på tal. ;)
Jag har inte sagt att han är för gammal, egentligen. Bara att det kan bli svårt att umgås på gymmet. Delvis p.g.a hans ålder.

Men det var visst han jag träffade på gymmet förra helgen, trots allt. Är ungefär 96,4% säker...:eek:

Senast ändrad:
Jag uppfattar en av vän som att han har börjat få hopp om att det ska bli något mer mellan oss än vänskap. :crazy: Jag har N-O-L-L intresse av det.

Bland annat hör han av sig allt oftare och försöker planera in saker med mig. (Sportaktiviteter) Om jag inte har något inbokat tackar jag ofta ja. Som vänner gör!! MEN ibland är det mest för att jag inte vill göra honom besviken.

Jag har uppfattat att han inte har många vänner och är rätt ensam. Han är en sån typ utan Facebook som gärna skriver mail (med följdfrågor). Jag har ibland dröjt länge med att svara, för jag har inte velat uppmuntra honom, och då har han om jag ursäktar sent svar skrivit typ "ingen fara, jag är van att inte få svar, det är mer regel än undantag". (Martyrvarning, men det funkar ju, jag får dåligt samvete)...

Jag är absolut inte flörtig med honom utan håller "armlängds avstånd". Han har alltid varit artig och bara "vänskaplig". Häromdagen klampade han över min integritetsgräns och la sig mer eller mindre i knät på mig när vi pausade på en bänk. Och jag upplever honom som om han försöker närma sig mig fysiskt. (Generellt, inte bara den grejen, som vore ok om det vore någon jag var intresserad av) Nu markerade jag genom att lite smidigt flytta mig till en annan sittplats då sa han att han tyckte att det var bra så att han kunde se mig... På ett sätt som absolut lät som att han ville ligga där och se på mig. Jag känner mig mättad på hans sällskap för en bra stund framöver. Men Idag frågade han om jag ville komma förbi hos honom på en matbit. Jag svarade jättekort typ "Tack, men jag har andra planer" (vilka egentligen mest var att jag ville vara ifred) och kände direkt att jag måste ta tag i att hantera att tacka nej utan att få dåligt samvete.

Jag tänker att jag bara ska fortsätta att vara neutral mot honom, eller ja alltså ha samma typ av kroppsspråk som jag har med mina andra vänner. Minus att jag betydligt mer sällan kramar honom och tar i honom i jämförelse med närmre vänner.

Jag vill inte vara otrevlig mot honom, och jag kan absolut tänka mig att fortsätta gå gemensamma turer ibland, men jag vill inte att han ska gå runt och tro att jag vill mer än så.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma. Just nu känns det som en obalans som om han behöver mig mer än jag behöver honom, och vill mer än jag vill. Jag vill nog bara höra hur ni hanterar om ni märker att någon vän börjar visa intresse och ditt eget verkligen är noll?

Om du har missuppfattat han så blir det klargjort, om du har uppfattat han rätt så vet han. Det är bara att skriva hur du ser på det och hur du vill gå vidare med det.
Det låter så enkelt när du skriver det så. Men det känns betydligt mer känsligt. Det känns som om jag blottar mig om jag säger att han verkar intresserad av att vara mer än vänner. Jag avvaktar och ser om han fortsätter denna frekventa kontakt han på påbörjat. Och hur det känns nästa gång vi ses. Kanske inbillar jag mig.

Det låter så enkelt när du skriver det så. Men det känns betydligt mer känsligt. Det känns som om jag blottar mig om jag säger att han verkar intresserad av att vara mer än vänner. Jag avvaktar och ser om han fortsätter denna frekventa kontakt han på påbörjat. Och hur det känns nästa gång vi ses. Kanske inbillar jag mig.
Fast nu är det awkward oavsett och du säger inget även fast du undrar. Du vet inte vad han tänker och känner, där får du gissa. Dock vet du hur du själv tänker och känner så varför inte vara tydlig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
5 983
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
825
Senast: Guldaskig
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 732
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 433
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka