Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Testade napp igår kväll. Två olika storlekar.
Fet DISS på båda 😂🙈
Men kanske är en vanesak.
Haha! (Förlåt...) Alla bebisar vill inte ha napp. Det är bara att acceptera. Tänker jag. Min blåvägrade. (Hon vägrade ha mössa också... Eller sitta bakvänd i BabyBjörnen. Hon skulle titta UT! Mm. Hon blev en mycket självständig ung dam, min Wild Child, som ger mig så mycket i livet! )

Testade napp igår kväll. Två olika storlekar.
Fet DISS på båda 😂🙈
Men kanske är en vanesak.
Kan absolut vara en vanesak! Vi tränade båda våra två barn lite varje dag, tog nog en nästan en månad innan de tog napp vid 4-5 månaders ålder. På stora tog vi bort den vid drygt 1 år utan problem, med yngsta som har lite mer humör tog vi bort lite tidigare. Ett bra knep är att ta bort den innan de kan be/tjata om den ;)

Antar att du också är uppvuxen med att man säger tutte? Har låtit superkonsigt för mig när folk säger napp men jag har börjat vänja mig 😁
Det gjorde jag visserligen, men det var inte därför. :D Vi sa nog både och, men en del ord blir bara knäppa om man säger eller läser dem upprepade gånger!

Jag har hört ordet tutte om napp många gånger, men trodde att det var ett modernt påfund och visste inte att det var så utbrett! :eek:

Jag tycker att det är väldigt praktiskt med ett ord för det som sitter på kvinnan, och ett annat ord för den fristående lilla grejen man kan ha många av och köpa i butik eller låna från förskolan.

Nu jobbar jag visserligen inte i butik men jag skulle nog bli rätt ställd om någon frågade mig var vi var våra tuttar någonstans...:rofl:

Jag har hört ordet tutte om napp många gånger, men trodde att det var ett modernt påfund och visste inte att det var så utbrett! :eek:

Jag tycker att det är väldigt praktiskt med ett ord för det som sitter på kvinnan, och ett annat ord för den fristående lilla grejen man kan ha många av och köpa i butik eller låna från förskolan.

Nu jobbar jag visserligen inte i butik men jag skulle nog bli rätt ställd om någon frågade mig var vi var våra tuttar någonstans...:rofl:
På tal om att jobba i butik. En gång blev jag tillfrågad om striptease. 😂 Jag var ytterst proffesionell och frågade om det var strepsils han ville ha. 😁

Ni vet kanske att min mamma inte var jättepepp på att jag skulle få barn.

Hon är som förbytt och skickat bilder till släkt och vänner på henne osv.
Hon hade bunkrat upp med min favorittårta, blommor och någon mössa (som förvisso var alldeles för stor :laugh:)
När vi kom från BB.
Efter det har hon i princip frågat varje dag om hon ska ha henne nånting och det är bara att ringa mitt i natten om det skulle vara något.
Tror inte jag sett min mamma så glad på väldigt länge.

Jag frågade henne vad hon tyckte om bebis och hon sa att hon älskade henne och det var som att få en liten karamell (mitt namn) igen.
Kan hålla med att hon liknar mig till utseendet. Hon liknar mig och sig själv.

Ni vet kanske att min mamma inte var jättepepp på att jag skulle få barn.

Hon är som förbytt och skickat bilder till släkt och vänner på henne osv.
Hon hade bunkrat upp med min favorittårta, blommor och någon mössa (som förvisso var alldeles för stor :laugh:)
När vi kom från BB.
Efter det har hon i princip frågat varje dag om hon ska ha henne nånting och det är bara att ringa mitt i natten om det skulle vara något.
Tror inte jag sett min mamma så glad på väldigt länge.

Jag frågade henne vad hon tyckte om bebis och hon sa att hon älskade henne och det var som att få en liten karamell (mitt namn) igen.
Kan hålla med att hon liknar mig till utseendet. Hon liknar mig och sig själv.

Det här är nog inte helt ovanligt. En bekant till mig blev gravid som väldigt ung och hennes föräldrar blev helt ärligt galna. Men när barnet väl var fött så var de enormt glada för sitt barnbarn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund