Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Hela den här grejen stressar mig. Känns skit att behöva dra in folk i den här karusellen.
Tycker inte ”karusellen” är korrekt när det handlar om att ge din dotter chansen till en fin relation till sin far.
Och för din del, skaffa en sexleksak, den kan i bästa fall t o m ge bättre orgasm-garanti! Och rid på dina fina hästar istället för med M. Nu gäller det ju att bygga en vettig relation med M om ni ska samarbeta kring ett barn i 18 år framåt.

Testade napp igår kväll. Två olika storlekar.
Fet DISS på båda 😂🙈
Men kanske är en vanesak.
Vi fick aldrig napp att funka. Sömnen blev däremot väldigt bra runt 3 månader ändå. Det var lite problem på förskolan men inte pga ledsenhet utan upprymdhet. Funkar det så funkar det, vi provade massa olika men det blev aldrig till belåtelse. Väldigt skönt när hen var större :)

Vi fick aldrig napp att funka. Sömnen blev däremot väldigt bra runt 3 månader ändå. Det var lite problem på förskolan men inte pga ledsenhet utan upprymdhet. Funkar det så funkar det, vi provade massa olika men det blev aldrig till belåtelse. Väldigt skönt när hen var större :)
Så skönt! Är ju inte så lång tid till tre månader :)
Igår hade hon nappen lite längre i munnen och såg fundersam ut innan hon spottade ut den och grimaserade :D

Sover pyttelite längre nu senaste nätterna. Hoppas det håller i sig!

Tycker inte ”karusellen” är korrekt när det handlar om att ge din dotter chansen till en fin relation till sin far.
Och för din del, skaffa en sexleksak, den kan i bästa fall t o m ge bättre orgasm-garanti! Och rid på dina fina hästar istället för med M. Nu gäller det ju att bygga en vettig relation med M om ni ska samarbeta kring ett barn i 18 år framåt.
Tack för dina fantastiska tips!
Skaffa en sexleksak… rid inte på M…
:rofl:

Nej inget är klart än. Och jag är mer förvirrad än innan hon kom.
Men, rent praktiskt nu: gör ett faderskapstest så är det klart. Han, vem han nu är, har lika stort ansvar som du. Även om han kanske kommer undan med enbart underhåll. Din lilla dotter har rätt att få veta vem pappa är.

Det är inte krångligare än så. Få det gjort, så är den biten ur vägen. Vägrar han så är det hela riktigt, riktigt märkligt.

Förstår att det säkert känns jobbigt och krångligt med alla byråkratiska processer som ska slutföras.

Finns det någon du kan vända dig till för att få stöd eller råd angående familjerätten? Någon som vet hur allt fungerar och som kan hjälpa dig lite genom att gå igenom allt och svara på frågor osv.

Jag tänker att nu när du verkligen gjort ett så fint jobb med att bryta med destruktiva beteenden och mönster som du haft, då har du också en kraft och en förmåga att stanna upp och se vilka reaktioner/impulser du känner när du känner att du mår dåligt. Det är första steget mot att förändra sig och börja göra på ett annat sätt istället.

Självklart är det inte vår sak om du lever polyamoröst, men det känns litegrann som att du har behov av flera kontakter då livet känns jobbigt?

Har du väninnor (jag använder med avsikt detta ord) som du kan vända dig till för förtroliga samtal, tröst och stöd?

Syftade kanske mer på familjerätten och övriga.
Fast ursäkta min franska! Det här handlar INTE om dig nu. Det här handlar om ett barn och ett barn rättigheter och dina skyldigheter. Dina SKYLDIGHETER mot ditt barn oavsett vad du vill och inte vill och hur du känner. Sätt dig själv åt sidan för en gångs skull och handla för ditt barn, det var precis exakt det här som diskuterades i många inlägg tidigare i tråden och andra trådar, om vad som krävs när man är mamma. Att handla utefter vad som är för barnets skull och inte ens egen. Ditt barn har rätt till sin pappa och veta vem det är, att ens tänka tanken "å vad jobbigt att dra in alla i detta" är bara en tokig väg att gå.

Känner du att du är sugen på att dricka, känner du att du inte kan hålla ihop det psykiskt, känner du att du inte mår bra, vad det än gäller så sök hjälp! Om inte för dig så för ditt barns skull.

Ju fortare du får gjort hela grejen med faderskapsutredningen, desto fortare har du ett svar på vem som är pappan.
När det är klart vet du bättre var du står och kan börja hantera hur dotterns relation till vem det nu är ska byggas för framtiden.
Och du har mer klarhet i vilka förutsättningar som råder för dina egna relationer, till partner, till M osv.

Även om det känns råddigt att styra med det lär det vara bättre för dig att fixa så snart det bara går.

Nu drar alla varningsklockor igång i dina inlägg igen och vi vet vad det brukar sluta med... Lyssna på Buke, ta hjälp&stöd! Du har en minikaramell nu som behöver sin mamma :heart
Jag tror ändå att du, @karamelldrottningen är stark nog att stå emot nu. Jag tror det.

Men - du är faktiskt inte ensam i ditt föräldraskap. 50% är pappans ansvar. HUR det ansvaret sen ska se ut, är upp till er två. Men han MÅSTE ta sitt ansvar. Han är ingen liten unge som inte förstår bättre. Han är en vuxen man. Se till att faderskapet utreds och gå sen vidare därifrån. Det kommer att hjälpa dig i livet framöver. OCH du står upp, som den lejonmamman du är, för din dotter. Du är hennes förebild.

Finns det ingen som vet vem denna person är och kan orosanmäla till soc? Det här håller ju på att spåra ur och det stackars barnet är vadå, 1 månad gammal?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund