Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Ni skiftar fokus.
Kul att absolut ingen tycker att jag gör något vettigt och inte klarar av nånting 👌

Nu fultolkar du igen. Det är ingen som har sagt det men faktum kvarstår (och vi kan bara gå på vad du skrivit här), du har flera ytterst tveksamma män i din omgivning som skapar risker för din nykterhet (och helt ärligt, risker även i övrigt för det P gör är psykisk misshandel som mycket väl kan gå över i fysisk misshandel).

Du har som sagt inte lyxen att bara ta hänsyn till dig själv längre. Ta hjälp från din sponsor, ta hjälp av vården och ta hjälp av soc... och kicka ut männen ur ditt liv för vad bidrar de med som är positivt på riktigt?

Ni skiftar fokus.
Kul att absolut ingen tycker att jag gör något vettigt och inte klarar av nånting 👌
Låter man någon använda sitt bank-id kommer han åt alla myndigheter man loggar in på, ens post i kivra, ens sjukjournaler, ens bankkonton, han kan överföra pengar till sig själv, köpa grejer i ens namn, ta lån i ens namn osv. Det är det en del av oss reagerar på medan du skiftar fokus till att du inte skulle klara något.

Ni skiftar fokus.

Är det här en projicering? En inre röst som säger elaka saker åt dig? Ingen i tråden har ju sagt något sånt.

Jag uppfattar det som att folk i tråden tror att du skulle klara dig utmärkt själv, och ha det bättre än du har det nu med skumma snubbar i ditt liv.

Att du klarar av att ha din Kivra ifred, ingen annan behöver ha koll på den.

Att du klarar av att hålla dig nykter och ta hand om ditt barn.

Att du är stark nog att be om hjälp och ringa sponsorn och soc.

Vi tror på dig :). Du kan!

Ni skiftar fokus.
Nej men nu får du väl stanna upp här på riktigt och tänka till - klart vi reagerar på att en person nära dig har tillgång till ditt bankid (för det är inte så en normal och trygg relation ser ut). Baserat på vad du också tidigare skrivit om P ringer ännu fler varningsklockor. Varför slår du bakut? Ingen har väl sagt att du inte gör något vettigt eller klarar av saker?

Är det inte bättre att du sköter din post själv?
Och om det är något särskilt ärende som du behöver/vill ha hjälp med så ber du om hjälp med det enskilda ärendet?

Håller med övriga som säger att det känns konstigt att han ska ha tillgång till allting sådär.

Du är en kapabel person som klarar massor med saker själv!

Du är en fullt kapabel vuxen. Det där blir kontrollerande, en inlärd hjälplöshet. ”Jag hjälper dig” blir ett sätt att kontrollera och göra någon hjälplös och beroende. Börja redan nu att lära dottern hur en relation ska se ut. Att hon har en kapabel mamma.

I vanliga fall gör det inget att han har den kollen. Både för- och nackdelar med det.
Men nu tror han att det är M som anmält mig till soc. Jag vet inte hur han fick det till att vara så och jag vet inte vad jag ska säga ens.
Bara orkar inte mer nu. Ska försöka ta tag i massa imorgon. Bara gröt i huvudet idag.
Förlåt för det också.

I vanliga fall gör det inget att han har den kollen. Både för- och nackdelar med det.
Men nu tror han att det är M som anmält mig till soc. Jag vet inte hur han fick det till att vara så och jag vet inte vad jag ska säga ens.
Bara orkar inte mer nu. Ska försöka ta tag i massa imorgon. Bara gröt i huvudet idag.
Förlåt för det också.

Du kan. Var ärlig med soc och berätta att det är jobbigt men också vad som funkar. Det finns fint stöd att få om man behöver, soc vill inte ta barn. De vill hjälpa och stötta föräldrar att vara bra föräldrar.

Din partner kan ju välja att steppa upp och stötta och hjälpa dig på andra vis än att sköta din ekonomi. Den behöver du ha kontroll över själv. Han kan tvätta, bära bebis, ta promenader, laga och handla mat. Det är hjälpsamt.

Du kan. Var ärlig med soc och berätta att det är jobbigt men också vad som funkar. Det finns fint stöd att få om man behöver, soc vill inte ta barn. De vill hjälpa och stötta föräldrar att vara bra föräldrar.

Din partner kan ju välja att steppa upp och stötta och hjälpa dig på andra vis än att sköta din ekonomi. Den behöver du ha kontroll över själv. Han kan tvätta, bära bebis, ta promenader, laga och handla mat. Det är hjälpsamt.
Jag vet inte vad jag ska säga. De har väl antagligen läst i tråden redan. Så vad mer ska jag säga?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund