Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jo men hur och vart vet jag inte.
Har kontaktat sponsorn.
Ska livet vara så här?

Du måste nog acceptera att det inte finns nån gyllene lösning. När du snackade om att du ville bli gravid så sa du självsäkert att om du blev det skulle du aldrig ens tänka på att dricka nånting, sen blev det inte så, då va det istället att när bebisen va här skulle alkohol inte ens finnas i dina tankar, nu sitter du med din bebis och ber om alkohol.

Det finns ingen situation som löser att du är alkoholist men du verkar fortfarande vänta på att den ska dyka upp. Hur jobbigt det än är så är det ju bara du som kan förändra ditt liv, inte en man, inte en häst och inte din dotter

Från och med nu ska jag bara ta vettiga beslut och ingenting annat.
Till 100 %
Det MÅSTE du. Om inte för din egen skull så för din dotter. Du har satt henne till världen och nu är hon helt beroende av att du tar hand om henne på bästa sätt, vilket du ju kämpat med sedan hon kom- säger absolut inte att du inte gjort det! Önskar så att det här inte var på riktigt. Du måste ta all hjälp du kan få, du är sjuk och måste få hjälp mot dina tankar och sug efter alkoholen.

Senast ändrad:
Ja verkligen. Tur han verkar vettig. Och vad hade hänt om han kommit efter in i sovrummet. Skulle ni knulla där och lilla bebis sitta själv i köket?? Jag nästan hoppas du är ett troll. Fy fan alltså.
Ehh…
Hon sitter inte själv i något kök. Vardagsrummet som ligger vägg i vägg med sovrummet. Jag hör när hon vill något.
Ibland har hon fått sova ute i vagnen medan jag gjort annat. Det är snarare längre avstånd då.
Hon trivs så och jag kollar henne hela tiden.

• Gilla
Reactions: Sel
Ring din vårdcentral på måndag och säg att du behöver AKUT HJÄLP för att inte dricka eftersom du har ett pyttelitet barn som du har ansvar för.

Det är ju helt uppenbart att du inte klarar det här själv. Och inte med hjälp av diverse strulpellar till män. Du måste ha kvalificerad hjälp. Du säger att barnet går först men det betyder ju inget. Fyll de där orden med innehåll FÖR HENNES SKULL.

Hej mamma ! Det här är din dotter. Om jag kunde prata skulle jag säga det här: Jag är en liten människa, nästan nyfödd och helt beroende av dig. Jag behöver dig till allt, till mat, trygghet, tröst, lugn, ja till precis allt. Du är min värld. Det är genom dig jag upptäcker livet och erfar vad som är gott. Du visar mig hur livet är. Jag känner när dina händer rör mig, det är så jag börjar förnimma var jag tar slut och du börjar. Men än så länge hänger vi ihop, du och jag. Jag är ingen egen person än och det är därför jag behöver dig, ditt lugn och din omsorg. Men jag vet att det kan vara jobbigt, så ta emot hjälp så att du kan fortsätta att vara min värld. /Din dotter

Jo men hur och vart vet jag inte.
Har kontaktat sponsorn.
Ska livet vara så här?

Nej livet ska inte vara såhär ❤️ jättebra att du kontaktat sponsorn, men jag tror du behöver mer hjälp än så. Som nån skrev, digitala AA-möten, du kanske kan gå på möten och ha lillan med dig? Vet inte riktigt hur sånt fungerar.

Jag önskar så att behandlingen jag fick också skulle finnas hos dig, den var verkligen guld just eftersom man kunde fortsätta med sitt liv "som vanligt" på sidan om.

Utan att vara psykolog så verkar det som att du @karamelldrottningen mår dåligt och/eller behöver hjälp med att anpassa dig till din nya roll som förälder.

Dina tidigare metoder för att dämpa obehagliga känslor, dvs alkohol och män, funkar inte jättebra nu när du behöver ta ansvar för en liten.

Kan du inte tala med din bvc-sköterska och säga att du behöver hjälp? Berätta precis hur du mår och säg att du behöver få mera stöd.
Du är varken den första eller den sista mamman som behöver stöttning.

Ring din vårdcentral på måndag och säg att du behöver AKUT HJÄLP för att inte dricka eftersom du har ett pyttelitet barn som du har ansvar för.

Det är ju helt uppenbart att du inte klarar det här själv. Och inte med hjälp av diverse strulpellar till män. Du måste ha kvalificerad hjälp. Du säger att barnet går först men det betyder ju inget. Fyll de där orden med innehåll FÖR HENNES SKULL.
Lovar ringa dit måndag förmiddag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn