Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Detta är inte ett försök att sätta en stämpel på dina svårigheter eller dra slutsatser om situationer du beskrivit eller vad du behöver, men har du någon gång läst om EIPS och behandling som ofta riktar sig till personer med EIPS? Ex. ERGT, MBT eller SFT?

Just nu låter det som att du behöver akuta insatser och det är jättebra att du tänker ringa din VC på måndag och har kontakt med sponsor. Fokus behöver vara här och nu givetvis, hålla nykterheten för din dotters skull om inte din egen och få hjälp att hålla näsan över vattenytan när du mår sämre

Det var mer ett instick som kanske kan väcka tankar (eller inte alls!) vid ett senare skede. Känner igen så mycket av det du beskriver från personer i mitt liv, hoppas du inte tar illa upp av min fråga

Ni skiftar fokus.
Kul att absolut ingen tycker att jag gör något vettigt och inte klarar av nånting 👌
Stopp stopp.

Ingen här har uttryckt nåt annat än att du är stark och klarar massor.
Att nån manipulerat dig och lurat åt sig BankID-koder är kriminellt och fullkomligt katastrofalt. Byt koder. Orkar du inte själv så be banken hjälpa dig.
:heart

Senast ändrad:
Vet du vad, nu behöver du bestämma dig. Antingen är du 100 % förälder och prioriterar ditt barn. Då skiter du i F och M och allt vad de heter. Vidriga män som helt ärligt inte genererat något bra alls i ditt liv. Eller så kontaktar du socialen och säger att jag klarar inte av att vara förälder och behöver ett familjehem. Eller vad det nu är vi har i Sverige. Jag har aldrig haft med socialen att göra så jag vet inte vad allt kallas.

Och din ynkliga sambo borde du lämna. Han verkar patetisk.

Nu har jag varit i kontakt med dem och känner mig som skit.
Familjerätten.
Att det ska behöva bli så här. Vilket är mitt fel.
Om det är M så behöver han inte göra nånting tänker jag. Eller tänker jag fel?
Vill heller inte ha ersättning/bidrag från honom och behöva känna mig i skuld till honom på något sätt.
Måste ta tag i det andra också idag. Orkar egentligen inte alls men måste.
Är för trött för att gråta också. Lika bra det. Det hjälper ändå ingenting.
Du tänker fel.

Pappan ska inte ge DIG nåt. Han ska ge pengar åt sitt barn.
Pengarna är ju inte precis för att du ska köpa nya skor eller skitsnygga dyra stallkläder :D

Varför skulle inte den som gjort dig gravid inte ge barnet pengar? DET fattar jag inte

Jag har rapporterat dinläggeetJa verkligen. Tur han verkar vettig. Och vad hade hänt om han kommit efter in i sovrummet. Skulle ni knulla där och lilla bebis sitta själv i köket?? Jag nästan hoppas du är ett troll. Fy fan alltså.
Du är verkigen elak.
Vi är mångas som följt TS länge och både stöttat och bråkat med henne.
Men elaka har vi inte varit.

Men sen kom du.

Jag har rapporterat ditt inlägg pgga elakhet och påhopp

För mig känns det så uppenbart att du försöker ersätta ditt beroende med andra kickar hela tiden. Först var det en massa män. Det funkade inte. Sedan trodde du nog att ett barn kunde ersätta det. Det funkade uppenbarligen inte heller. Är det inte dags att sluta försöka lindra symptom och istället ta ordentlig hjälp med det verkliga problemet?

Nu brukar jag inte berätta hur vi modererar eller egentligen låta den här typen av, jag har rapporterat, inlägg få stå kvar.

Jag har varnat användaren för inlägget men valde att låta inlägget stå kvar av ett antal olika skäl.
Jag tänkte mest att ibland är det kanske bra för en ny användare att veta att vi faktiskt gör det (rapporterar alltså) och för den drabbade att veta att vi ser.

Satt upp några viktiga anteckningar i sovrummet och lilla toaletten.
Sånt vi gick igenom tidigare på rehab. Och lite annat.
Sånt som faktiskt är viktigt i livet. På riktigt. Och hur jag ska vara där.

Arbetsblad 9
- Att hitta typiska och personliga tidiga varningssignaler
Den håller jag på med nu och funderar över. Har av någon anledning inte fyllt i den.

IMG_1451.webp

RING DIN SPONSOR NU!

Jag hoppas du inser hur enormt galet ovanstående var. Och hur sjutton kunde du gå ifrån din bebis?! F må ha varit ett pucko tidigare och kanske är det fortfarande men i den här situationen var han den ansvarsfulla vuxna personen.
Men. Att gå in i ett annat rum med bebis hos en annan vuxen och inom hörhåll är väl inte att "gå ifrån bebis".

Men. Att gå in i ett annat rum med bebis hos en annan vuxen och inom hörhåll är väl inte att "gå ifrån bebis".

Du läser illa. Det är svårt att tyda nedanstående på något annat sätt. Men oavsett så anser jag att ens åka dit och tigga alkohol INTE är förenligt med ett ansvarsfullt föräldraskap.

Men sen började han ifrågasätta mig. Jag ska inte dricka så vad höll jag på med. Och vad skulle jag svara på det?
Blev less och gick och stängde in mig i sovrummet. Tänkte han kanske skulle komma sen. Men det gjorde han inte utan satt med bebis och tittade på något urtrist program på tv när jag kom ut sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund