Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Särbos/stundtals sambos som jag förstått det. Jag förstår också helt och hållet Varför han gör som han gör och glider runt på en räkmacka men jag tycker absolut att det han gör är fel. Man går inte igenom en graviditet tillsammans med en människa, anser sig vara i ett nära förhållande och vägrar sedan hjälpa till med barnet (som dessutom kan visa sig vara hans) som man visste var på väg.

Men visst, avbrottet kräver en vilja från minst en part, det är klart han vinner på att stanna. Det betyder inte att det han gör inte är fel.
Jag tycker han verkar plocka russinen från vardera upplägget och dra nytta av att de inte helt är särbos och inte helt är sambos.
Ha full tillgång till @karamelldrottningen s hem, men inte dela hushållsansvaret där i motsvarande grad. Och vara den som mest styr var och när han är där, och i vilken mån hon då blir tillgänglig för honom...?

Särbos/stundtals sambos som jag förstått det. Jag förstår också helt och hållet Varför han gör som han gör och glider runt på en räkmacka men jag tycker absolut att det han gör är fel. Man går inte igenom en graviditet tillsammans med en människa, anser sig vara i ett nära förhållande och vägrar sedan hjälpa till med barnet (som dessutom kan visa sig vara hans) som man visste var på väg.

Men visst, avbrottet kräver en vilja från minst en part, det är klart han vinner på att stanna. Det betyder inte att det han gör inte är fel.

Jag försvarar honom inte, men tror att det är lönlöst att hoppas på att HAN ska göra slut och argumentera för att han borde det.

Jag är bara så trött och less på allting.
På p och på allt.
Försökte få han att byta blöja och då sa han att det inte var hans ansvar.

Är bara så ledsen för precis exakt allting.
Dessutom ont i huvudet.
Längtar tills jag vet om jag kan ta naltrexon eller inte. Hoppas det funkar. Är så fruktansvärt dödstrött på alla tankar nu.

Jag tycker det är bra att du vill ha stödet av naltrexon. För mig visar det på sjukdomsinsikt mitt i allt. Håll ut, lyssna på @pepp och var rädd om dig❤️

Du låter på exakt samma sätt som du gjorde innan varje återfall. Varje gång förnekade du och gick på om att bara ett glas inte skulle göra dig till en dålig människa etc... Ingen kan få dig att sluta förneka och du behöver ta emot mer kontinuerligt stöd. Vilket du verkar undvika så långt det går, inget nytt här heller förutom att nu finns ansvaret för en liten oskyldig bebis.

Faderskapet förstår jag inte riktigt, så långsamt kan det väl inte gå om iaf P testar sig? Så vet du om han är pappan och kan veta om det finns något att kämpa för där.

Börjar fundera om ni inte har rätt i detta faktiskt.
Nu försvann han igen. Hade väl någon anledning att han skulle jobba men det är bara någon dålig bortförklaring.
Det är för att jag är dötrist och inte vill/kan hitta på något utan behöver vara hemma just nu.

Nej du är en ansvarstagande förälder med ett barn som ännu är helt beroende av dig! P beter sig som en förvuxen tonåring ärligt talat. Försök fokusera på din och din dotters relation istället och ta mer hjälp med ditt mående. Du förtjänar att må bra och att orka vara förälder! ❤️

Du låter på exakt samma sätt som du gjorde innan varje återfall. Varje gång förnekade du och gick på om att bara ett glas inte skulle göra dig till en dålig människa etc... Ingen kan få dig att sluta förneka och du behöver ta emot mer kontinuerligt stöd. Vilket du verkar undvika så långt det går, inget nytt här heller förutom att nu finns ansvaret för en liten oskyldig bebis.

Faderskapet förstår jag inte riktigt, så långsamt kan det väl inte gå om iaf P testar sig? Så vet du om han är pappan och kan veta om det finns något att kämpa för där.
Jag håller med. Ett faderskapstest kan väl inte ta så lång tid?
Jag förstår att det finns mycket att ta hänsyn till, men att låta P veta ja eller nej?

Jag håller med. Ett faderskapstest kan väl inte ta så lång tid?
Jag förstår att det finns mycket att ta hänsyn till, men att låta P veta ja eller nej?
Vet inte hur lång tid det brukar ta alls.
P har inte fått någon kallelse än men borde väl komma snart.
Jag ska dit igen nästa vecka och ta DNA test på mig. Glömde fråga om det var via blodprov eller munnen.

Vet inte hur lång tid det brukar ta alls.
P har inte fått någon kallelse än men borde väl komma snart.
Jag ska dit igen nästa vecka och ta DNA test på mig. Glömde fråga om det var via blodprov eller munnen.
Fast kan han inte av intresse begära test själv utan att vänta på kallelse? Vara lite proaktiv?
Här är jag Totalt ovetande medger jag, men jag tycker att det borde vara en väldigt smal sak.

Jag hoppas i alla fall att just den härvan löser sig så snabbt den bara kan och att det gör det lättare för dig att rodda i dina förhållande till männen runtomkring barnet!

Fast kan han inte av intresse begära test själv utan att vänta på kallelse? Vara lite proaktiv?
Här är jag Totalt ovetande medger jag, men jag tycker att det borde vara en väldigt smal sak.

Jag hoppas i alla fall att just den härvan löser sig så snabbt den bara kan och att det gör det lättare för dig att rodda i dina förhållande till männen runtomkring barnet!
Jag trodde faktiskt han skulle ta det redan från början på sjukhuset. BM sa att man kunde göra så.
Sen blev det inte så ändå.

Nu har hon somnat. Tänkte gå och duscha och fixa mig inför natten. Testat två gånger redan och båda gångerna har hon då vaknat och börjat låta. Sååå tredje gången gilt hoppas jag :D

Napp tar hon oftare nu. Fick testa en med annat huvud. Ett runt som inte är bra för tänderna men påminner om en bröstvårta och den gillar hon mycket mer än de vanliga.
Vi var ute en sväng nu på kvällen, dimmigt, mörkt och ganska skön temp.
Känns inte som att jag gör så mycket men tiden försvinner ändå.

Ja, hade det varit något med honom så hade han tagit ansvar direkt där och då, men det gjorde han inte. Han gjorde samma som du har beskrivit han har gjort hela tiden, tagit den lätta vägen ut och dumpat ansvaret för allt på dig.
Tänkte på detta i natt.
En grej jag håller med om här att han aldrig ville berätta för sin mamma och syskon att jag/vi väntade barn. Eftersom det var jag som var gravid så var det mitt ansvar att berätta tyckte han.
Men jag kände mest att varför ska jag ringa hans mamma och berätta? Det kändes bara jättemärkligt.
Så ingen av dem vet att jag varit gravid, fött barn eller att han ev blivit pappa nu.
😂 :banghead:

Jag har förövrigt inte varit där på länge utan undvikit dem hela sommaren. Väntat på att han ska berätta vilket aldrig skedde så får se om jag fortsätter att undvika eller bara ska ta och dyka upp nån gång ändå..

Tänkte på detta i natt.
En grej jag håller med om här att han aldrig ville berätta för sin mamma och syskon att jag/vi väntade barn. Eftersom det var jag som var gravid så var det mitt ansvar att berätta tyckte han.
Men jag kände mest att varför ska jag ringa hans mamma och berätta? Det kändes bara jättemärkligt.
Så ingen av dem vet att jag varit gravid, fött barn eller att han ev blivit pappa nu.
😂 :banghead:

Jag har förövrigt inte varit där på länge utan undvikit dem hela sommaren. Väntat på att han ska berätta vilket aldrig skedde så får se om jag fortsätter att undvika eller bara ska ta och dyka upp nån gång ändå..
Fast det är väl rätt förståeligt egentligen? Om jag sätter mig in i hans situation hade jag verkligen inte vetat vad jag skulle berätta. Sambon väntar barn, och eventuellt är barnet mitt - eller inte?

Alltså, åk och testa honom bara så det är gjort?!
Jag fattar att han förmodligen inte vill veta att han inte är pappa till barnet.
Men han KAN ju vara det. Känns ju skitkonstigt hela situationen?
Fråga BVC hur det fungerar? Han måste ju kunna testa sig bara? Så har ni det ur världen och vet, svart på vitt.

Jag fattar att han inte vill ty sig till ett barn som kanske inte är hans. Säg att han lägger ner massa tid på henne och sen dumpar du honom. Sen beter han ju sig som onödigt mycket skit I vanlig ordning ändå men ni måste ju börja reda i det här?!

Alltså, åk och testa honom bara så det är gjort?!
Jag fattar att han förmodligen inte vill veta att han inte är pappa till barnet.
Men han KAN ju vara det. Känns ju skitkonstigt hela situationen?
Fråga BVC hur det fungerar? Han måste ju kunna testa sig bara? Så har ni det ur världen och vet, svart på vitt.

Jag fattar att han inte vill ty sig till ett barn som kanske inte är hans. Säg att han lägger ner massa tid på henne och sen dumpar du honom. Sen beter han ju sig som onödigt mycket skit I vanlig ordning ändå men ni måste ju börja reda i det här?!
Han är väl ingen hund jag bara kan ta med hur som helst?
Jag har gett alla uppgifter till familjerätten. Tänker inte göra mer än så nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund