Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Kaosnatt. Ingen sömn förrän runt 5. Allt var fel. Inget funkade. Till slut tog jag barnvagnen och la mig i soffan och gungade den. Då först kunde hon sova litegrann.

Fått kallelse att prata med psykolog och läkare.
Känns rätt onödigt. Bättre den platsen går till någon annan. Jag dricker inte ens. Allt är helt ok. Inte mer än någon annan.

Nu sover hon i sin björn men måste vagga ibland. Tror det är magen som krånglar. Inget bajs på två och ett halvt dygn men det ska ändå vara normalt vad jag läst.
Du ska ta emot ALL hjälp du får. Tänker att det väl måste vara lite av ett krav eftersom du har fått en orosanmälan?

Kaosnatt. Ingen sömn förrän runt 5. Allt var fel. Inget funkade. Till slut tog jag barnvagnen och la mig i soffan och gungade den. Då först kunde hon sova litegrann.

Känns rätt onödigt. Bättre den platsen går till någon annan. Jag dricker inte ens. Allt är helt ok. Inte mer än någon annan.

Nu sover hon i sin björn men måste vagga ibland. Tror det är magen som krånglar. Inget bajs på två och ett halvt dygn men det ska ändå vara normalt vad jag läst.
Nej, allt är inte ok. Du har massor av saker som snurrar i huvudet som skulle vara bra för dig att prata med någon professionell om.
Det är en jättebra investering om den hjälpen går till just dig, just nu. För din egen psykiska hälsa, för din dotters framtid, och för det större samhällsperspektivet.

"Någon annan behöver den tiden mer än jag" blir ofta en slags tankevurpa, för det finns ju alltid någon som har det sämre utan att jag för den skull har det bra. Låt därför vården avgöra hur dom prioriterar patienter och tider. Får du en tid så är det för att dom anser att du behöver den.

Just idag kanske det känns helt okej och inga tankar på drickande, men imorgon kan det vara tvärt om och då är det ju skönt att ha stöd omkring sig. Din kontakt med vården rör ju inte bara dagens mående, utan framtiden för både dig och din dotter 🥰

Du behöver nog platsen.

Jag tror @bettysmatte menar att de kan vara krav från soc att du måste ta hjälp eftersom du fått en orosanmälan
Nej finns inget krav alls därifrån. Detta är mitt eget påhitt. Ink börja med medicinen. Också det mitt eget initiativ. Från soc har jag inte fått nånting. Men får såklart kontakta dem vid behov. Vilket jag också gjorde innan någon anmälde mig.
Vad hade ni förväntat er att någon skulle komma med ett superbra förslag? Massa hjälp? Att bebis ska flytta? Något annat?
Ja det finns en pågående utredning och jag fattar fortfarande inte vad det innebär.

Nu har ju utbildade personer redan avgjort att du har ett hjälp av behov eftersom du fått kallelse.

GÅ DIT, det blir åtminstone inte sämre av att du går och pratar.
Men läser någon ens vad jag skriver här?
För det första är detta digitalt med första mötet så jag kan ta detta hemifrån.
Och jag har inte fått någon kallelse. Jag har bett om att bli kontaktad.

Men läser någon ens vad jag skriver här?
För det första är detta digitalt med första mötet så jag kan ta detta hemifrån.
Och jag har inte fått någon kallelse. Jag har bett om att bli kontaktad.

Jag förstår dina tankar här. Trots att jag själv ville bli frisk från min psykiska ohälsa kändes det otroligt onödigt att ta upp en plats på en enhet för personer med stora trauman. PTSD händer inte mig, varför skulle det göra det? Jag är ingen soldat eller nån annan form av offer. Nu vet jag ju att det inte är sant, jag var visst ett offer, ett offer för våld i hemmet. Det kanske inte riktigt är samma sak men jag förstår dig ändå. Ville bara säga det :heart

Jag är svintrött nyss sov i 45 minuter. Vet inte ens vad jag skriver tydligen längre.
Iaf försöker vara tydlig. Jag har själv sökt. Inte fått någon hjälp. Tänker att det är skillnad där.
Man ska lägga ner ca 2 timmar varje vecka. Digitalt. Och jag vet inte om jag orkar.

Jag är svintrött nyss sov i 45 minuter. Vet inte ens vad jag skriver tydligen längre.
Iaf försöker vara tydlig. Jag har själv sökt. Inte fått någon hjälp. Tänker att det är skillnad där.
Man ska lägga ner ca 2 timmar varje vecka. Digitalt. Och jag vet inte om jag orkar.
Förstår att du är supertrött. Men kör ändå. För dottern skull om inte annat.
Du skrev ju om det tidigare att det var digitalt och svårt för dig att få för dig att inte närvara. Tolkar jag dig fel då om jag tänker att du tyckte det var bra att du inte skulle kunna komma på ursäkter att missa det? Du har tidigare tänkt att det är viktigt för dig att närvara. Du fixar det!

Förstår att du är supertrött. Men kör ändå. För dottern skull om inte annat.
Du skrev ju om det tidigare att det var digitalt och svårt för dig att få för dig att inte närvara. Tolkar jag dig fel då om jag tänker att du tyckte det var bra att du inte skulle kunna komma på ursäkter att missa det? Du har tidigare tänkt att det är viktigt för dig att närvara. Du fixar det!
Ja lättare att hitta ursäkter om jag inte är tillräckligt motiverad att närvara och måste vara på en viss plats. Eller ursäkter är möjligen fel ord. Men det blir svårare få till och orken går till att ta sig från punkt a till punk b

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund