Inte gå på förälders bröllop?

Aldrig har dom pratat direkt med mig.
Nu har du ju bestämt dig för att inte gå på bröllopet så det lägger jag mig inte i. Men har du redan en lite dålig och distanserad relation till din mamma tänker jag att det kommer att bli ännu värre av att du inte är ärlig med varför du inte går.

Eller gillar du läget och vill ha en sådan relation till din mamma? Även om det är hon som är förälder så är du ju en vuxen människa som kan ta ansvar för en relation. Genom att aktivt välja bort henne för att ni har en dålig relation kommer ju bidra till att ni har en ännu sämre relation.

Frågan är väl kanske inte så mycket om du vill gå på bröllopet eller inte, eller hur du ska säga det till din mamma, utan frågan är vad för sorts relation du faktiskt vill ha med din mamma. Utifrån det lägger du upp ditt samtal med henne om varför du inte går på bröllopet. Hon kommer inte att bli en bättre mamma, en bättre person eller tänka mer på hur hon behandlar dig om du helt sonika säger att du måste jobba. För att få en djupare relation behöver du en djupare förklaring på varför du inte kommer.
 
Det som är provocerande är att alla andra ska prioritera "hennes bröllopsdag" (man säger underligt nog aldrig "hans dag" ).
Andra människor har kanske andra prioriteringar, som i detta fall TS.

För mig är andras bröllop inte särskilt speciella även om jag generellt älskar att festa. Jag förstår att det är viktigt för de som gifter sig så då borde de förstå att det inte är lika viktigt för andra.
Det är inte sagt. Har man möjlighet att dyka upp så gör man det. Ofta så brukar ju inte inbjudan komma någon vecka före, utan det handlar ofta om månader i förväg.
Det är brudgummens dag också. Men det är väl TS mamma vi pratar om här?

Ja? Såklart det är viktigast för brudparet? Om det känns som en så stor uppoffring att gå ett bröllop. Gå inte :up:
 
Det är inte sagt. Har man möjlighet att dyka upp så gör man det. Ofta så brukar ju inte inbjudan komma någon vecka före, utan det handlar ofta om månader i förväg.
Det är brudgummens dag också. Men det är väl TS mamma vi pratar om här?

Ja? Såklart det är viktigast för brudparet? Om det känns som en så stor uppoffring att gå ett bröllop. Gå inte :up:

Jag förklarade varför hennes-dag-uttrycket är provocerande.

Som sagt tycker jag om fester så jag går på bröllop om jag kan.
 
En sen uppdatering.
Tack alla för svar. Jag läste och funderade över alla svaren som kom.

Ju närmare datumet vi kommer inser jag mer och mer att det var rätt beslut att tacka nej till bröllopet. Av fler anledningar än vad som tas upp och inte bara jobbet som är en stor del av det hela.

Jag pratade med henne och sa att jag behövde jobba. Det som började som en slags ursäkt blev sedan verklighet.

Som det ser ut idag går det trögt att hitta personal som kan täcka upp för en person och sedan hitta ytterligare någon som kan hoppa in för mig också skulle inte fungera. Min chef hoppar in när han kan men får jobba mycket på att ens hitta någon som kan idag som det är och det aktuella datumet kommer det verkligen behövas folk.

Vilket fall hoppas jag att hon förstod speciellt som jag berättat tidigare att jag fått extra mycket jobb nu under sommaren. Visst jag höll på hela sanningen, men samtidigt var det inget taget ur det blå. Samtidigt som jag brukar tänka att det man inte vet har man inget ont av.

Hur som sa jag att jag gärna går ut och äter på restaurang och firar istället, som flera var inne på. Jag ska dit en sväng några veckor innan så då ska vi försöka få ihop något och även då passa på att överlämna en present.

Jag la även fram som förslag att min yngre syster säkert skulle vilja ta foton och det trodde mamma var en bra idé och någonting som hon säkert skulle gilla. Så när jag kommer och hälsar på några veckor innan bröllopet kommer jag lämna kvar min kamera så att hon eller vem som nu vill kan ta foton.

Den som lever får se. Nu är det som det är så får hoppas att det blir bra i slutändan.
 

Liknande trådar

Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 019
Senast: lil-sis
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 585
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp