Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Vad ar det som sager att inlagg ar trams? Raknar vi inlagg eller kvalitets inlagg? Vad, eller vem, sager vad som ar vad? Ar det nummer av inlagg som raknas eller ar det "kvalitets" inlagg for att @Gunnar ska bli glad?

Sjalv surar jag inte for att "inget hander" i VGV traden, men haller pa att tappa intresset da sa manga inte ar dar langre och de interessanta inlaggen ar sa mycket farre. Det ar inte nagot jag kan gora nagot at sa jag gar vidare i internet land nar jag ar klar med Buke nar jag sitter vid datorn for "entertainment".

Yes! jag tycker absolut att det ar dags att "slappa detta och ga vidare" men VEM ska slappa? De som kanner sig pahoppade och att de forlorat nagot pa den nya ordningen eller de som "gillar laget"? Ar det verkligen sa svart att forsta, och ha empati med, de som kanner att deras 'internet hem' har blivit ommoblerat och forandrat mot deras vilja och visa forstaelse istallet for att sla sig for brostet och tala om att det ju faktiskt AR battre med hogre rost och yvigare gester?

Om inte ni som "gillar laget" fortsatter att tala om hur och varfor det ar battre och slutar bemota de som kanner sig forfordelade sa skulle hela diskussionen do snabbt ... och resultatet bli att amnet ar "slappt".
Jag tänker att det handlar om att ”gilla läget” utifrån vad moderatorerna och @Gunnar har beslutat. Man kan ju komma med synpunkter men i övrigt är det väl rätt omödigt att fortsätta argumentera när beslut redan har tagits av de som faktiskt bestämmer?
 
Samtidigt tänker iaf jag att det varken blir roligare eller bättre om en bara skriver ”slappar. Skriver inte mer för att slippa få det utbrutet :grin:”? Är det inte bättre att försöka småchatta då istället för att vara passivt aggressiv? En kan ju liksom försöka göra det bästa av situationen istället? :)
Jo absolut, det håller jag med om.
Men jag tycker inte om stokastiska beteenden och att det görs skillnader.

Men jag hakar inte upp mig utan skriver vidare enligt (för mig viktigt) nettikett - "Skriv inget på nätet som du inte kan säga till en person face-to-face".
 
Jag har nu lagt en hel del tid på att markera alla inlägg utom det första i en tråd som är 20 sidor lång, som ingen skrivit i på över tio dagar, för att kunna bryta ut allt utom det första inlägget.

Jag har gjort det för att den intressanta diskussionen som många bidragit till och lagt ned tid på inte skulle behöva kastas.

Jag hoppas att detta nu gör de flesta nöjda.
Om man anser att det finns regelbrott i tråden får man gärna rapportera dessa precis som i alla andra trådar, så tittar vi på det och avgör om och vad som behöver göras.
 
Jag har nu lagt en hel del tid på att markera alla inlägg utom det första i en tråd som är 20 sidor lång, som ingen skrivit i på över tio dagar, för att kunna bryta ut allt utom det första inlägget.

Jag har gjort det för att den intressanta diskussionen som många bidragit till och lagt ned tid på inte skulle behöva kastas.

Jag hoppas att detta nu gör de flesta nöjda.
Om man anser att det finns regelbrott i tråden får man gärna rapportera dessa precis som i alla andra trådar, så tittar vi på det och avgör om och vad som behöver göras.
Jag tycker det var bra good will att göra så i just det här enskilda fallet.
 
Jag har nu lagt en hel del tid på att markera alla inlägg utom det första i en tråd som är 20 sidor lång, som ingen skrivit i på över tio dagar, för att kunna bryta ut allt utom det första inlägget.

Jag har gjort det för att den intressanta diskussionen som många bidragit till och lagt ned tid på inte skulle behöva kastas.

Jag hoppas att detta nu gör de flesta nöjda.
Om man anser att det finns regelbrott i tråden får man gärna rapportera dessa precis som i alla andra trådar, så tittar vi på det och avgör om och vad som behöver göras.
Du har verkligen inte fattat vad som är fel med den tråden? Jag vill inte finnas i den öht! Jag önskar att den raderas! Även om jag nu inte är ts så är det kag som förälder som attackeras! Fruktansvärt respektlöst just nu :cry:
 
När det gäller statistik över inlägg, trådar och användare är det inte helt enkelt att säga så mycket.

Men efter en svag nedgång under hela året när det gäller antalet inlägg tycker jag se en liten uppåtgående trend sedan i slutet av maj.

Antalet trådar har legat ganska jämnt under året med som det verkar en större uppgång sedan början av juli.

Antalet aktiva användare minskade en liten aning fram till den stora forumuppdateringen i april, då den droppade rejält för att sedan komma upp i samma nivå som i början av året. Sedan droppade den ännu rejälare i samband med GDPR-uppdateringen i slutet av maj, då adressen till sidan även ändrades. Den har ännu inte nått upp till tidigare nivåer, men det kanske kan bero på att det är mitt i sommaren.

Överlag kan man väl säga att dessa siffror skiftar rätt mycket från dag till dag, vilket gör det lite svårt att läsa av dem.

Jag anser att fler trådar med bra rubriker gör forumet mer intressant.
Inget tyder idag på att utbrytningarna skulle ha minskat aktiviteten på forumet.
 
Du har verkligen inte fattat vad som är fel med den tråden? Jag vill inte finnas i den öht! Jag önskar att den raderas! Även om jag nu inte är ts så är det kag som förälder som attackeras! Fruktansvärt respektlöst just nu :cry:
Är det fritidstråden?
Jag har inte läst den tidigare men ögnade igenom alla sidor nu. Det är ju extremt få inlägg som faktiskt berör din situation. Nöstan alla inlägg diskuterar olika vinklar på en ganska generell nivå.
Tråden kanske har rensats, men nu kunde jag se en användare som skrev några klumpiga inlägg men inte mer än så.
Jag kanske har missuppfattat vilken tråd det handlar om, och jag har ju inte läst tidigare så vet inte om en massa inlägg har raderats men nu finns ju inga attacker alls där. Lite klumpighet och sen mest en massa diskussion som inte på något sätt handlar om dig.

Vill inte dissa din upplevelse, men jag tänkte att det kanske kunde vara hjälpsamt med ett persooektiv från någon som aldrig ens varit med i diskussionen. Ibland är det ju hjälpsamt att få in lite andra perspektiv för att kunna släppa :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 802
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 279
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
12 408
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp