Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Vad ar det som sager att inlagg ar trams? Raknar vi inlagg eller kvalitets inlagg? Vad, eller vem, sager vad som ar vad? Ar det nummer av inlagg som raknas eller ar det "kvalitets" inlagg for att @Gunnar ska bli glad?

Sjalv surar jag inte for att "inget hander" i VGV traden, men haller pa att tappa intresset da sa manga inte ar dar langre och de interessanta inlaggen ar sa mycket farre. Det ar inte nagot jag kan gora nagot at sa jag gar vidare i internet land nar jag ar klar med Buke nar jag sitter vid datorn for "entertainment".

Yes! jag tycker absolut att det ar dags att "slappa detta och ga vidare" men VEM ska slappa? De som kanner sig pahoppade och att de forlorat nagot pa den nya ordningen eller de som "gillar laget"? Ar det verkligen sa svart att forsta, och ha empati med, de som kanner att deras 'internet hem' har blivit ommoblerat och forandrat mot deras vilja och visa forstaelse istallet for att sla sig for brostet och tala om att det ju faktiskt AR battre med hogre rost och yvigare gester?

Om inte ni som "gillar laget" fortsatter att tala om hur och varfor det ar battre och slutar bemota de som kanner sig forfordelade sa skulle hela diskussionen do snabbt ... och resultatet bli att amnet ar "slappt".
Seriöst? Om man ser att Gunnar och moderatorerna faktiskt ansträngt sig för att hitta en form för det här så ska man inte säga det? För att tio VGV-are sörjer?

Det känns mer och mer orimligt med proportionerna detta har fått.
 
Det som jag tycker är spännande är väl att dom flesta nya trådstarter är inte från medlemmar som varit aktiva i vgv-tråden/evighetstrådar utan av många av dom som tyckt illa om evighetstrådar.
Kunde inte dom ha starta dessa trådar innan denna uppståndelse började istället för att klaga på den minskade aktiviteten?
 
Yes! jag tycker absolut att det ar dags att "slappa detta och ga vidare" men VEM ska slappa
Alla kanske? Framförallt när det dras upp i andra trådar på ett passivt aggressivt sätt?

Och trevligt att kalla alla som inte håller med för oempatiska? Det gör ju såklart den här diskussionen ännu trevligare.

Jag tycker det är trist att folk tycker att det här är en så stor grej att det är en anledning till att inte skriva - men jag tycker också att alla har ett eget ansvar i att faktiskt försöka göra det bästa av situationen. I det ingår inte att vara passivt aggressiv, hur oempatisk det än gör mig.
 
Jag svarade pa att det ar dags att "slappa detta." Man brukar saga att det kravs tva for att trata ... om den ena slutar argumentet sa slutar det.
Det är du som gör det till en träta mellan två. Olyckligtvis verkar den här frågan ha gjort att en del vill se det som två läger. Vi är några användare som fått mer skit för detta än de som faktiskt äger frågan fått. Och den här polariseringen som några vill skapa tror jag är rena giftet för stämningen här.
 
Det som jag tycker är spännande är väl att dom flesta nya trådstarter är inte från medlemmar som varit aktiva i vgv-tråden/evighetstrådar utan av många av dom som tyckt illa om evighetstrådar.
Kunde inte dom ha starta dessa trådar innan denna uppståndelse började istället för att klaga på den minskade aktiviteten?
Sitter du och för statistik över vilka som ogillar vgv-tråden? Och räknar du alla oss som bara tycker att det är problematiskt att tråden sväljer så mycket som kunde varit inteessant som ogillare av tråden eftersom su inte kan se skillnaden mellan att ogilla fenomenet att intressanta diskussioner försvinner och att ogilla en tråd av någon helt ransom anledning?

Alltså jag tror att utbrytningarna generellt har gjort att fler tänker på vart en skriver saker och därmed skapas fler trådar. Jag kan inte se att det är dåligt eller att det innebär att jag hatar vgv-tråden.
 
Det är du som gör det till en träta mellan två. Olyckligtvis verkar den här frågan ha gjort att en del vill se det som två läger. Vi är några användare som fått mer skit för detta än de som faktiskt äger frågan fått. Och den här polariseringen som några vill skapa tror jag är rena giftet för stämningen här.

Jag svarade pa att det ar dags att "slappa detta." Man brukar saga att det kravs tva for att trata ... om den ena slutar argumentet sa slutar det.

Och nu slutar jag den argumentationen.
 
Sitter du och för statistik över vilka som ogillar vgv-tråden? Och räknar du alla oss som bara tycker att det är problematiskt att tråden sväljer så mycket som kunde varit inteessant som ogillare av tråden eftersom su inte kan se skillnaden mellan att ogilla fenomenet att intressanta diskussioner försvinner och att ogilla en tråd av någon helt ransom anledning?

Alltså jag tror att utbrytningarna generellt har gjort att fler tänker på vart en skriver saker och därmed skapas fler trådar. Jag kan inte se att det är dåligt eller att det innebär att jag hatar vgv-tråden.
Trampade jag på en öm tå?
Självklart har jag ett noga i fyllt excel-ark på trådstarter och tidigare negativa åsikter...

Det var bara ett konstaterande att aktiviteten inte har ökat för att folk som är aktiva i evighetstrådarna har börjar starta trådar om sånt som annars kanske hade diskuterats i en sån tråd.
 
Alla kanske? Framförallt när det dras upp i andra trådar på ett passivt aggressivt sätt?

Och trevligt att kalla alla som inte håller med för oempatiska? Det gör ju såklart den här diskussionen ännu trevligare.

Jag tycker det är trist att folk tycker att det här är en så stor grej att det är en anledning till att inte skriva - men jag tycker också att alla har ett eget ansvar i att faktiskt försöka göra det bästa av situationen. I det ingår inte att vara passivt aggressiv, hur oempatisk det än gör mig.

Alla ar ett bra svar. Jag svarar inte i andra tradar som jag inte sett, jag svarar har.

Jag har inte kallat "alla som inte haller med" for oempatiska, jag bara efterlyste formagan att forsta att andra kanner sig ledsna och att om man sjalv lagger sin sida pa diskussionen sa slutar den just dar. Sa nu gor jag det. Lagger ner den har diskussionen.
 
Jag är säkert en som tros hata vgv-tråden men verkligen inte!
Mitt uppdrag på forumet skulle vara betydligt mindre tidskrävande om det bara fanns den och några andra kafferepstrådar! :)

Däremot så ser jag forumdöden nalkas och följer @Gunnar s direktiv när det handlar om att göra forumet mer levande och dynamiskt och det blir det med fler nya trådar, fler ämnen som avhandlas och fler användare som är aktiva i flera trådar.

Tänk också på att det är lite nytt för oss också, det är och kommer bli några barnsjukdomar och misstag och vi diskuterar rätt friskt på moderatorforumet hur vi bäst och enhetligast ska göra detta.

Det kräver också mer aktiva moderatorer så antagligen kommer Gunnar behöva rekrytera någon/några till så är någon sugen på att vara en aktiv part i detta så går det bra att anmäla sitt intresse. :)
 
Trampade jag på en öm tå?
Självklart har jag ett noga i fyllt excel-ark på trådstarter och tidigare negativa åsikter...

Det var bara ett konstaterande att aktiviteten inte har ökat för att folk som är aktiva i evighetstrådarna har börjar starta trådar om sånt som annars kanske hade diskuterats i en sån tråd.
Aktivitet föder aktivitet. Aktivitet föder nya tankar som kan bli nya trådstarter.
Det omvända gäller inaktivitet.
 
Det som jag tycker är spännande är väl att dom flesta nya trådstarter är inte från medlemmar som varit aktiva i vgv-tråden/evighetstrådar utan av många av dom som tyckt illa om evighetstrådar.
Kunde inte dom ha starta dessa trådar innan denna uppståndelse började istället för att klaga på den minskade aktiviteten?
Men vem tycker illa om evighetstrådar? Jag har nog inte sett ett enda sånt inlägg.
 
Jag är säkert en som tros hata vgv-tråden men verkligen inte!
Mitt uppdrag på forumet skulle vara betydligt mindre tidskrävande om det bara fanns den och några andra kafferepstrådar! :)

Däremot så ser jag forumdöden nalkas och följer Gunnar s direktiv när det handlar om att göra forumet mer levande och dynamiskt och det blir det med fler nya trådar, fler ämnen som avhandlas och fler användare som är aktiva i flera trådar.

Tänk också på att det är lite nytt för oss också, det är och kommer bli några barnsjukdomar och misstag och vi diskuterar rätt friskt på moderatorforumet hur vi bäst och enhetligast ska göra detta.

Det kräver också mer aktiva moderatorer så antagligen kommer Gunnar behöva rekrytera någon/några till så är någon sugen på att vara en aktiv part i detta så går det bra att anmäla sitt intresse. :)
Jag förstår grejen, jag förstår bara inte varför ni vägrar rätta till något som uppenbarligen blev fel, trots upprepade rapporter?
 
Det som jag tycker är spännande är väl att dom flesta nya trådstarter är inte från medlemmar som varit aktiva i vgv-tråden/evighetstrådar utan av många av dom som tyckt illa om evighetstrådar.
Kunde inte dom ha starta dessa trådar innan denna uppståndelse började istället för att klaga på den minskade aktiviteten?
Jag har startat ett flertal trådar sedan det här började diskuteras (samtidigt som jag fortsatt att skriva i ett gäng evighetstrådar). I mitt fall beror det framförallt på att jag börjat tänka ett steg extra när jag gör vissa inlägg, vilket ibland innebär att jag inser att mitt tilltänkta inlägg faktiskt är något som skulle förtjäna en egen tråd eftersom att många säkert skulle vara intresserade av att diskutera ämnet mer på djupet. Hela den här uppståndelsen har blivit en rejäl tankeställare för mig, helt enkelt. På ett bra sätt! Sedan beror det också på en vilja att föregå med gott exempel och att göra forumet mer levande.

Jag tycker att det har blivit enormt mycket mer spännande och intressant här inne de senaste veckorna!
 
Jag förstår grejen, jag förstår bara inte varför ni vägrar rätta till något som uppenbarligen blev fel, trots upprepade rapporter?
Nu är ju inte det mitt beslut men jag tycker heller inte att det så uppenbart blev fel.
Jag förstår att du kände dig utsatt men det beror ju på ffa en användares sätt att uttrycka sig, inte att tråden i sig blev utbruten.
Men som sagt, inte mitt beslut att fatta.
 
Nu är ju inte det mitt beslut men jag tycker heller inte att det så uppenbart blev fel.
Jag förstår att du kände dig utsatt men det beror ju på ffa en användares sätt att uttrycka sig, inte att tråden i sig blev utbruten.
Men som sagt, inte mitt beslut att fatta.
Vems beslut är det att ignorera alla rapporeringar?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 802
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 282
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
12 408
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp