Inte min vårdcentral

Bukefalos 30 år!

Men det kanske de inte har gjort. Högt blodtryck är vanligt. Om de nu blandat ihop dig med en annan patient, så kanske den patienten har högt blodtryck? Alltså att det finns en annan person med nästan likadant personnummer, som listat sig hos dem 2024 och också har högt blodtryck. Och så har de lagt in fel.
Ja det är så jag tänker kan ha skett.

Den gamla vårdcentralen har ju noterat att jag bytt eftersom jag bytte redan innan 2024 och dom påstår jag bytt tillbaka då, om dom aldrig hade noterat att jag hade bytt hade det inte varit från 2024. Det står ingenting om att dom skickat informationen till Capio, bara att jag ska ta stygnen hos den vårdcentralen i blekinge jag hade

Efter operationen har dom noterat mitt blodtryck till 131/65, alltså inom normalvärde, det finns ingen annan notering om blodtryck eller högt blodtryck i någon av noteringarna före/efter operation

Tiderna ligger fortfarande kvar och inga anteckningar om mitt samtal med dom har gjorts trots att det gått över ett dygn nu.
Det är troligt lagt till sekreterare och verksamhetschef att hantera och det kan ta lite tid ifall någon av dem är sjuk eller semester osv, ge det lite tid.

Dom ringde dagen efter och frågade varför jag inte kom på provtagningen trots att sköterskan sagt att det va borttaget, han va förstående och sa att han (än en gång) plockade bort mina tider.

Idag ringde en mycket nedlåtande sköterska och pratade med mig som att jag va ett barn som inte förstod nånting. Hon sa att 2024 inte va nåt datum alls det hade dom sagt av misstag, istället har jag varit listad där sedan 2018 trots att läkaren skrivit att jag bytt vårdcentral, detta va på grund av att jag inte hade lämnat in något papper när jag bytt för det måste man göra om man byter från en vårdcentral i skåne till blekinge. När jag frågade varför det aldrig har meddelats mig att jag måste göra det så tyckte hon det va orimligt, det skulle jag vetat själv, men att jag va listad på 2 vårdcentraler samtidigt behövde jag inte heller veta. Hon kunde heller inte svara på varför jag inte blivit kallad på nån kontroll sen 2020 vilket hon påstod va sist jag hade kontakt med, men sa sen att jag hade kontakt med dom för nåt år sen, sa till henne att 6 år är rätt mycket mer än så.

Nu gick det iaf att lista av mig utan detta viktiga papper, om det verkligen gjorts vet jag inte eftersom det fortfarande inte finns någon anteckning om något samtal och det uppenbarligen inte syns om jag är avlistad eftersom det aldrig stått att jag är listad.

Jag hoppas detta är sista gången jag behöver ha kontakt med dom nu iaf

Liknande trådar

• Vilket ansvar ligger på föräldrar
  • Överreaktion? -samtalskontakt
  • Skaffa kontaktlinser
  • Söka vård?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur