Du borde kunna ringa Capio som påstår att du varit listad hos och be dem kolla hur du blev listad. Om det var vid ett besök eller om du gjorde det själv via internet, då får man fram lite mer om vad som kan varit fel. Begär också ut ut loggar och hela journalen från Capio, det borde att gå att få via Regionservice i Skåne. Varpå du kan se vem som varit inne i din journal, när och av vilken anledning.
Jag har jobbat på en Capio vårdcentral i tre år och där listade vi inte random patienter, så jag hoppas att något fel blivit helt enkelt. Blodtrycksmätning, mediciner och kontroll är den vanligaste undersökningen på en vårdcentral så det kan ju vara någon med liknande namn, eller att man slagit en siffra fel. Fel i systemet.
Jag vet inte hur man kollar var man varit listad, har ingen koll på det alls, men rent logiskt, vet inte om det stämmer, borde varje region kunna ha koll på listningar på patienter i sin region. Men vem i så fall vet jag inte. Tidigare kunde man lista om sig hur många gånger som helst på ett år, vilket man inte kan nu längre.