Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Äsch, jag gillar ju att ändra... :D

LenaH röstar på Hedinn

för att hon först spontant sa efter DL att hon skulle röstat på q men senare när hon läst igenom så blev den officiella efterrösten på Elo men när hon röstar (tidigt) på riktigt idag så blir det ändå q?
Vad har ändrats?

Känns som ett spel för gallerian ;) eller kanske tom en vinkning från ledarvarg till lyan?
Har du verkligen läst mina inlägg ordentligt? Du är långt ifrån högst på min misstankelista, men när du röstar med en teori som jag förklarade i samband med rösten igår blir det jättemärkligt.

Men nyfiken, hur skulle det vara en vinkning till lyan tänker du? Vem tänker du sitter i lyan då?

Har du verkligen läst mina inlägg ordentligt? Du är långt ifrån högst på min misstankelista, men när du röstar med en teori som jag förklarade i samband med rösten igår blir det jättemärkligt.

Men nyfiken, hur skulle det vara en vinkning till lyan tänker du? Vem tänker du sitter i lyan då?
Jag tänkte först att du och @Elo sitter i lyan ihop men sen tänkte jag att din (säkra) röst på Elo kanske var en vinkning?

Äsch, jag gillar ju att ändra... :D

LenaH röstar på Hedinn

för att hon först spontant sa efter DL att hon skulle röstat på q men senare när hon läst igenom så blev den officiella efterrösten på Elo men när hon röstar (tidigt) på riktigt idag så blir det ändå q?

Känns som ett spel för gallerian ;) eller kanske tom en vinkning från ledarvarg till lyan?
Jag tror du är något på spåret här ! Hur sjutton kunde jag inte komma på att Hedinn knappt märktes (även om jag förstår att IRL händer och man inte kan närvara - jag är liksom inte den som kastar sten i glashus -herregud vad kass jag varit i denna leken hittills :o)
Så eftersom ledarvarg också räknas in i vinstvillkoren och dessutom får käka om den är ensam ond kvar så är det väl win-win oavsett vad hon är.
Är Hedinn god så ger jag upp och ber att bli utröstad / käkad helt enkelt 🙈

Så för att slippa stressen med att rösta i panik på
Slutet (och idag är det minsann DL 21,30 😅 ) så hinner ändra om det skulle uppkomma något nytt

Så qitis röstar på Hedinn

För jag tycker att LenaH har en poäng med att hon faktiskt la en efterröst på Elo igår. Den borde ha landat på mig
Sedan lägger hon en snabb andraröst på mig idag
Och ja -det var upplagt för att alla skulle rösta på mig.(och det hade varit välförtjänt dessutom

Sedan tycker jag faktiskt att Hedinn varit ovanligt anonym i denna leken så det kan också tyda på att hon gått under radarn helt enkelt

Här kan jag ändra min röst om något mer matnyttigt kommer fram. Men just nu känns detta troligast

Var sa hon att hon skulle ha efterröstat på q?
Såhär skrev jag:
Förlåt!!! :cry: Jag nattade barn och somnade.

Har speedläst ikapp och spontant är det jag reagerar mest på qitis röst på Niyama (även innan resultatet). Att lägga en andraröst på en ulv i DL 1 borde verkligen inte göra en person till den mest misstänkta. Även Sryoqwes röst av samma anledning.

Men eftersom de rösterna kom på slutet är det väl osannolikt att jag faktiskt hade lagt en röst där, plus att det är ju extra simpelt att hävda nu i efterhand när vi vet Niyamas roll.
Jag skrev alltså aldrig att jag spontant skulle röstat på qitis, men det var det jag spontant reagerade mest på när jag skummade igenom. Men, precis som jag skrev i slutet av det inlägget, är det osannolikt att jag faktiskt skulle röstat där - eftersom qitis röst kom 21.00. Har svårt att se att jag hade hunnit både reagera och rösta även om jag hade varit online då.

Därför gick jag igenom mer och försökte gå efter ett mer troligt scenario gällande vad jag faktiskt hade haft en rimlig chans att rösta på.
Det här tycker jag är märkligt - av flera anledningar. Dels att återgå till tanken hon hade på morgonen (fick inte med den biten i citatet), känns lite som att göra det lätt för sig, slippa vända på fler stenar, vilket är bekvämt för ulvar. Dels teorin att två ulvar skulle bestämt att rösta på nån - utan tidigare röster - samtidigt i sista minuten i DL 1. Varför? Och utan att svara på @Niyama s fråga kring det hela. Dessutom har jag nog aldrig varit med om att man i lyan planerat hur man ska rösta DL 1.

Plus, gå på den teorin, men välja personen som inte hade en röst redan, av just den anledningen… Även om man inte tror stenhårt på sin teori så borde man ju, som god, ändå tro mer på sin egen teori än potentiella ulvars teori?

Hedinn röstar (alldeles för sent) på Elo

• Gilla
Reactions: fio
Har ganska mycket panik. Behöver gå och lägga mig men behöver också rösta på någon.

Hade först tänkt rösta på Q då hon förekommit ganska mycket i mina funderingar över lag. Men då hon redan har några röster vill jag inte riskera att skicka ut henne då jag inte är säker? Får ev lite 'onda lyan startar nått' vibbar och ev är då Q god, men de onda vill ha ut henne.

Om det är sant så skulle i så fall tex BSF och/eller Hedinn vara onda. Och med tanke på det, i samband med att BSF varit så pass anonym:

Elo röstar på BSF

Har ganska mycket panik. Behöver gå och lägga mig men behöver också rösta på någon.

Hade först tänkt rösta på Q då hon förekommit ganska mycket i mina funderingar över lag. Men då hon redan har några röster vill jag inte riskera att skicka ut henne då jag inte är säker? Får ev lite 'onda lyan startar nått' vibbar och ev är då Q god, men de onda vill ha ut henne.

Om det är sant så skulle i så fall tex BSF och/eller Hedinn vara onda. Och med tanke på det, i samband med att BSF varit så pass anonym:

Elo röstar på BSF
Så BSF är för dig skummare än Hedinn? Är det korrekt uppfattat ?

Vill inte panikrösta idag igen men kommer ingenstans i mina tankar heller. Ber om ursäkt för synnerligen kasst spelande.

Jag har tyckt att Mirtai har varit skum, men kan inte placera vad så hon får vara för ikväll.

Håller med om att Hedinn inte varit så synlig, men tycker väl iofs inte att jag varit särskilt aktiv heller. Kommer inte ihåg hur Hedinn brukar spela. Kommer inte ihåg varför hon borde (enligt vissa) röstar på Q istället för Elo, måste gå tillbaka och läsa om det. Lutar nog ändå åt att Hedinn får en röst från mig ikväll.

Qitis har, precis som mig, inte röstar särskilt bra. Men jag kan förstå resonemanget och är inte beredd att rösta ut henne än, för jag tycker att hon resonerar rimligt och om vi är i samma lag är vi båda goda (och klantiga...).

Är med på LenaHs resonemang och tror väl fortfarande inte att en ond skulle lägga en tredjeröst på en annan ond i första DL. Så även om hon kanske inte vet mer än någon annan (förmodligen inte) känns det ändå sannolikt att hon är god och därmed resonerar som en god.

Förutom @Asko så känns alla goda. Nu hoppade hon in för Ceta som jag hade i min tänkta lya Jag hade Ceta, bollen och Emerenten och även ekorren om dom skulle vara 4. Nu har ju två av dom varit goda så ledarvargen har definitivt inte tänkt som jag vilket kanske öppnar upp för de populära. Nu orkar jag inte göra någon lista på vad folk valde men eftersom ledarvargen inte visste att det skulle nagelfaras som en fråga så finns chansen eller risken att statistiken kan spela in här om vem som sitter i lyan.

Vi kan ju konstatera att @qitis toppar den statistiken iallafall. Jag ska kolla lite till vilka som mer var på tapeten statistiskt sett.

DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis
19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn
20:45 Elo röstar på BSF

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 2
BSF 1

Förutom @Asko så känns alla goda. Nu hoppade hon in för Ceta som jag hade i min tänkta lya Jag hade Ceta, bollen och Emerenten och även ekorren om dom skulle vara 4. Nu har ju två av dom varit goda så ledarvargen har definitivt inte tänkt som jag vilket kanske öppnar upp för de populära. Nu orkar jag inte göra någon lista på vad folk valde men eftersom ledarvargen inte visste att det skulle nagelfaras som en fråga så finns chansen eller risken att statistiken kan spela in här om vem som sitter i lyan.

Vi kan ju konstatera att @qitis toppar den statistiken iallafall. Jag ska kolla lite till vilka som mer var på tapeten statistiskt sett.
Statistiken är urusel för mig jag vet 🙈.
Så säger inget om du ändå landar i att rösta på mig.

Du tror nog inte på mig men jag kan meddela att tre av fyra i din tänkta lya är goda 😅

Jag undrar om ledarvargen helt enkelt satte ihop "den perfekta lyan" med skickliga ulvar pga de ville ha kul? Det är nog vad jag skulle göra, kul och kaos 😅

Äh vafan... :D

LenaH ändrar till Elo

för att jag utöver teorin om Hedinn och Elo också landar i att det är väldigt ludet att inte vilja ta ställning alls - i någon DL - och att just motiveringen idag är väldigt svag - jag vet inte om Bsf är god eller ond men anonym tycker jag inte att hon varit.

21:12 LenaH ändrar till Elo

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 1

Nää, jag känner att jag behöver ändra röst.

Asko röstar på LenaH

Pga tidigare misstankar kring den första rösten kring DL 1 där hon kunde ha försökt rädda sig själv pga hon visste att hon hade en bättre roll.

Jag tänkte även att om jag skulle sätta ihop en lya så skulle jag vilja ha @LenaH i den.

Äh vafan... :D

LenaH ändrar till Elo

för att jag utöver teorin om Hedinn och Elo också landar i att det är väldigt ludet att inte vilja ta ställning alls - i någon DL - och att just motiveringen idag är väldigt svag - jag vet inte om Bsf är god eller ond men anonym tycker jag inte att hon varit.
Sorry för skratt emojin, men tyckte att det var roligt att du ändrar just när jag gör det :D

Nää, jag känner att jag behöver ändra röst.

Asko röstar på LenaH

Pga tidigare misstankar kring den första rösten kring DL 1 där hon kunde ha försökt rädda sig själv pga hon visste att hon hade en bättre roll.

Jag tänkte även att om jag skulle sätta ihop en lya så skulle jag vilja ha @LenaH i den.
Va? Vadå kunde försökt rädda mig? Jag gjorde ju just det när Mada la en andraröst på mig? Och varför i hela fridens namn skulle jag offra en kollega om jag inte var supertvungen??

21:12 LenaH ändrar till Elo
21:16(?) Asko ändrar till LenaH

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 1

(sorry, kan inte ta bort den feta stilen)

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn