Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 875

Bukefalos 30 år!

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta/asko röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta/asko
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1
Madalitso lynchas -ulv
Bollen käkas -bybo

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta /asko röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

Niyama lynchas -ängel
Emtherlia käkas -spion
DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis

19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn

20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:18 Asko ändrar till LenaH
21:24 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 qitis ändrar röst till Elo

21:25 fio röstar på qitis
21:29 fio ändrar röst till Elo

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 3
LenaH 1

Ingen lynchas
Blacksmithfarm käkas -spion

Försöker samla ihop tankarna lite här så hoppas jag fått listan rätt

Postar så kanske det hjälper fler

Senast ändrad:
Hon kan absolut ha siat dig första natten men kanske inte fått svaret på dig?
Hade hon siat dig med svar god hade ju Bsf sett att hon inte röstade på dig och inte röstat på dig ju.

Hon kan ha siat mig eller Niyama tex eller bsf för den delen, man kan ju vilja vara försiktig med att godförklara, det vet du ju?
Ah just det. Tjuven kan ha varit i farten. Men om den lyckats stjäla en sia så borde väl Emtherlia blivit käk omgående då väl ? Eller tänker jag galet ?

Syns det i spioninfon om den goda lyan skickat en spionrad? Funderar på vilken info som kan ha funnits i omlopp

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta/asko röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta/asko
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1
Madalitso lynchas -ulv
Bollen käkas -bybo

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta /asko röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

Niyama lynchas -ängel
Emtherlia käkas -spion
DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis

19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn

20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:18 Asko ändrar till LenaH
21:24 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 qitis ändrar röst till Elo

21:25 fio röstar på qitis
21:29 fio ändrar röst till Elo

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 3
LenaH 1

Ingen lynchas
Blacksmithfarm käkas -spion

Försöker samla ihop tankarna lite här så hoppas jag fått listan rätt

Postar så kanske det hjälper fler
Edit la till lite färgmarkeringar som inte kom med först. Hoppas det är rätt nu. Annnars får någon korrigera

Ah just det. Tjuven kan ha varit i farten. Men om den lyckats stjäla en sia så borde väl Emtherlia blivit käk omgående då väl ? Eller tänker jag galet ?
Jag tänker inte på tjuven utan att hon fick sia två personer första natten men fick bara svar på en.

Jag tänker inte på tjuven utan att hon fick sia två personer första natten men fick bara svar på en.
Ja den vet jag också för det står i rollbeskrivningen
Jag vet att jag kommer ihåg något som BSF skrev ang vilka Emtherlia kunde ha siat igår
Har för mig att det var desamma som hon hade velat välja om hon var ledarvarg i obligatoriska frågan ? Måste kolla det Återkommer

Ja den vet jag också för det står i rollbeskrivningen
Jag vet att jag kommer ihåg något som BSF skrev ang vilka Emtherlia kunde ha siat igår
Har för mig att det var desamma som hon hade velat välja om hon var ledarvarg i obligatoriska frågan ? Måste kolla det Återkommer
Found it!
Jag hade inte tittat på det än, men nu tror jag att jag fick med alla Emtherlia s inlägg från igår.

Det känns som det kan vara fio, men set också möjligheten att hon siat någon god (Niyama kanske?)
I DL 1 röstade ju Emtherlia på Madalitso, så det hjälper inte i att gissa vem hon siat.

Men nu kom jag på en grej.

Kan hon ha siat sin lya? Jag ser det inte som omöjligt, kanske troligt till och med?
Räknar jag rätt hade hon hunnit få 1 svar
Kan ju ha varit ett snyggt sätt att säga att hon visste att Niyama var siad som god.? Och att nästa sia skulle vara på dig @LenaH ?
Det känns faktiskt troligt ?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro -men än så
länge är väl ändå det säkraste spåret att lynchen igår stoppades när @Elo hade majoritet av rösterna. Det finns lite olika tankar om hur det kan ha hänt
Att lynchen stoppades är ju uppenbart iaf

@Asko hade invändningar att hon kan ju ha stoppat den själv -och det är faktiskt en möjlighet om kronan var i lyans ägo ett dygn tidigare och den då lottats ut till en god (i denna tankebana så var just det villkoret. Om Elo är god och kunde nyttja lynchstoppet. Dock verkar Elo själv uttrycka att någon annan fattat att hon skulle vara god och stoppat lynchen.

Eller så stoppades lynchen av lyan för att antingen så är elo i lyan eller så tror de att hon är ledarvargen

Finns det ens några andra scenarier?

Goda lyan kan väl ha delat ut någon form av information, tveksam dock till om det finns något som skulle garantera att Elo är god? Annars är det enda skälet jag kan komma på som skulle göra att en god skulle vilja skydda Elo. Inte så sannolikt.

Klart att lyan skulle teoretiskt sett ha skyddat Elo, som de inte tror är ond (i detta scenario) för att... dra dit uppmärksamhet? Oklart dock vad de skulle tjäna på det, vore ju bättre att bli av med en god. Mer sannolikt är väl då att de tror att Elo är ledarvarg, eller så är hon i lyan.

Måste gå tillbaka och läsa rollistan för att se vad som är kvar.

Onda:
Ledarvarg
Ulvar
Ficktjuv

Goda:
Röstfifflaren
Hovnarren
Bybor

Så tror inte att det är några särskilt värdefulla goda roller kvar? Jag är visserligen något förvirrad över hovnarren.

Kom och tänka på att, om jag fattat tjuveri rätt, tjuven kan fungera som en form av ond siare. Om det är så att tjuven väljer en person som denne vill utsätta och inte att tjuven väljer en egenskap denne vill ha, vilket inte känns sannolikt. Utan det borde vara så att den får testa sig fram. Får då tjuven en möjlighet att sia någon vet den att personen var siare. Om detta stämmer har alltså ficktjuven en betydligt mer skadlig roll än vad jag först antog.

Men vem som är ficktjuv, det har jag dessvärre ingen aning om.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro -men än så
länge är väl ändå det säkraste spåret att lynchen igår stoppades när @Elo hade majoritet av rösterna. Det finns lite olika tankar om hur det kan ha hänt
Att lynchen stoppades är ju uppenbart iaf

@Asko hade invändningar att hon kan ju ha stoppat den själv -och det är faktiskt en möjlighet om kronan var i lyans ägo ett dygn tidigare och den då lottats ut till en god (i denna tankebana så var just det villkoret. Om Elo är god och kunde nyttja lynchstoppet. Dock verkar Elo själv uttrycka att någon annan fattat att hon skulle vara god och stoppat lynchen.

Eller så stoppades lynchen av lyan för att antingen så är elo i lyan eller så tror de att hon är ledarvargen

Finns det ens några andra scenarier?
Ja, att lyan har medvind och kör värsta episka lurendrejeriet - stoppar lynch för att vilseleda goda att tro att Elo är ulv, goda lynchar Elo, det står då 4-3 och käket är fritt vilket ger 3-3 imorgon bitti.

Ja, att lyan har medvind och kör värsta episka lurendrejeriet - stoppar lynch för att vilseleda goda att tro att Elo är ulv, goda lynchar Elo, det står då 4-3 och käket är fritt vilket ger 3-3 imorgon bitti.
Fine, du är kanske inte ulv då :cautious:

Glöm inte röstfifflaren som finns kvar. Den påverkar ju till godas fördel :)

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026