Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 875

Bukefalos 30 år!

Jag har inte så mycket mer att gå på än det som
Framkommit tidigare
Så med anledning av det märkliga lynchstoppet i går så känns det väl ändå mest troligt att lynchen stoppades för att antingen är elo i lyan eller ansedd av lyan såsom deras ledare ?
Inte mycket har framkommit för att der skulle varit att elo själv skulle ha stoppat lynchen , inte minst framhäver hon ju själv att någon annan som insett att hon är god måste stoppat lynchen och jag har hittills inte sett någon kliva fram och ge stöd för den teorin

Så anammar @LenaHs devis att ser det ut som en ulv så är det nog en ulv osv

Qitis röstar Elo

UPPDATERING!

Att få se en prinsessa, även om det var på avstånd, är ju spännande för en vanlig Londonbo som Elo. Därför smyger hon efter Cecily. Den vänliga personen tycks förstå att Elo vill ha lite avstånd, men nickar uppmuntrande mot Elo. När Cecily smiter in genom dörren kan inte Elo motstå – vad händer där inne?

Här är väl skillnaden mellan prinsessa och vanlig Londonbo. För medan Cecily går in helt på egna fötter får Elo, som tvekar en aning, en brutal knuff i ryggen in i rummet. Bom! Så går dörren igen och även hon är fångad.

@Elo var bybo.

Natt-DL kl 10.00

OBS!

DL 5 imorgon kl 21.00 kommer att vara en dubbel-lynch. Alla röstar på två personer – motiveringar som vanligt. DL är som sagt kl 21, men om rösterna har lagts och ingen ändrat på 30 minuter avslutas lynchen.

Om det inte finns en vinnare efter DL 5 hålls natt-DL 20 minuter efter uppdatering och sedan fortsätter vi med DLs till vi har en vinnare.

@Snurrfian får gärna öppna Goda lyan ännu en gång. :bow:

Jag vete sjutton men något konstigt är det
Det enda jag kom att tänka på ,lite sent iofs är väl om BSF hade kronan igår och stoppade lynchen?
Men kommer inte ihåg att hon anfört något ang Elo som skulle stödja den teorin dock
Måste läsa igenom igen
Jag har haft dåligt med tid till leken under kvällen och hann bara rösta efter en snabb genomläsning

Jag vete sjutton men något konstigt är det
Det enda jag kom att tänka på ,lite sent iofs är väl om BSF hade kronan igår och stoppade lynchen?
Men kommer inte ihåg att hon anfört något ang Elo som skulle stödja den teorin dock
Måste läsa igenom igen
Jag har haft dåligt med tid till leken under kvällen och hann bara rösta efter en snabb genomläsning
Du listade ju själv alla scenarier tidigare idag och jag la till vad verkar vara denna så:

1: Var Elo så godförklarad att någon frivilligt gav henne kronan? Nej.
2: Tror du verkligen narren skickade kronan till lyan natt 1 när det fanns två relativt säkra goda (jag tänker på rösterna på Mada) att skicka till? Sen att du låtsades (?) inte fatta att Niyama var god lämnar jag därhän.
3: Tjuven stal alltså antagligen kronan från en god efter natt 2 och stoppade gårdagens lynch för att förvilla goda.
4: Kronan blev under natten som gick utlottad till goda igen men idag hade ju inte utslagsrösten någon verkan och lynchstoppet är ju förverkat.

Ovan är det absolut troligaste scenariet.

Åååkej... Så någon skyddade Elo? Hade @LenaH rätt i att lyan bestämde sig för att vara listig och få goda att tro att Elo är ond? Men varför då inte bara låta lynchen gå vidare?

Eller ... på det här viset så fick de ju ett käk till medan två lyncher går till spillo? :eek:

Edit: Det blir ju ett käk imorgon också, så två käk!

I'm sorry men nu tror jag definitivt på att det är någon listig räv som sitter i lyan och mina taggar sticker utåt :cautious:

LenaH och fio verkar gå stenhårt på att kronan är i lyan. Det kanske är sant, men jag tycker inte om hur tvärsäkra de är. Jag misstänker istället att de sitter i lyan och nu leder oss stackars återstående goda i fördärvet.

Detta i kombination med att fio verkar bli mer och mer intensiv för varje dag gör att jag misstänker henne. Alltså:

Elo röstar på fio

också: det är inge bra att spela när man är sjuk...
Jag undrar om Elo har fått en spionrad från den goda lyan som föranledde denna röstning :cautious:

Men varför skulle goda lyan skicka spionrad till Elo? Och innehållande vad för info? Att @fio inte är siad ond är ju i princip det enda vi vet?
Jag vet inte :arghh:😅 det var en spontan tanke som jag slängde ut utifall någon annan kunde komma på en spioninfo som kunde leda till den rösten.

Jag fattar tidsbrist osv. Men det finns en krona i spelet som kan ha hamnat hos någon inblandad i det som hände igår (eller inte ) och det finns en dold extraröst dessutom. Jag tycker att man verkligen måste tänka på att det kan antingen vara var och en för sig eller både och ha hänt.

Du har helt rätt i det.

Hoppar in här. Intr för att jag inte tror på era teorier - för mig känns det, tyvärr, logiskt att kronan kan ha hamnat i lyan.
Men i vissa fall har LL tillåtit att man villkorar sitt val. Typ "om jag har flest röster så stoppar jag lynchen". Nu vet jag inte hur @Artline och @Myrten tänker kring det.

Och jag tror som sagt att ni kan vara lågot på spåren.

Om vi nu antar att Elo är ond så talar Qs röständring ändå till hennes fördel.
Jag reagerade på henne igår och röstade ju därför där i denna lynchen.
Men, men, ponera att Q och Elo sitter i lyan tillsammans och Q vet att lynchen kommer stoppas? Guldläge för alibiröstning.
Med det vill jag säga ..... att jag vet inte vart jag har Q. Rösten kan vara till hennes fördel, men kan också vara alibi.

Sryoqwe är en jag känner att jag vill titta lite närmare på. Kommer inte på rak arm ihåg vad jag reagerade på, så måste backa och läsa om leken.

Asko skulle jag vilja se mer av med. Jag vet att det är svårt att komma in såhär i efterhand, men vi verkar läsa in olika saker i vad folk skriver och det känns lite skavigt.
Läst igenom BSF s inlägg igår och hittar inget som tyder på att hon skulle ha stoppat lynchen igår iaf

Tror jag måste läsa igenom hela leken igen med lite nya ögon och se om jag får någon Liljeholmens om det hela

1. Niyama
2. LenaH
3. Fio
4. Mirtai
5. Hedinn
6. Blacksmithfarm
7. Sryoqwe
8. Ceta/Asko
9. Bollen
10. Elo
11. Qitis
12. Emtherlia
13. Madalitso

Är detta korrekt uppdaterad deltagarlista? Jag sitter på mobilen och det är inte så lätt att backa och kolla samtidigt som man skriver inlägg 😬

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat