Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Kan det inte vara så enkelt att Elo hade kronan och sagt att hon ville stoppa lynchen om hon hade flest röster?

Trodde jag skulle vara lynchad när jag vaknade idag. Men .... så var det inte.

Tycker dock att många verkar göra ett väldigt farligt antagande här. Att kronan är i lyan. Jag är inte säker på att det är fallet och det blir väldigt konstigt att BARA teoria utifrån det scenariot. Frågan är om det är lyan som vill framförhålla denna teorin?

Dels för att gå mig att se ond ut (lättare att få mig utrösta) och dels för att ge sig själva albi.

Vad jag tror hänt är att den goda person som har kronan har också fått nån form av spioninfo/är bara så jävla bra på spelet att de vet att jag är god).
Kan det inte vara så enkelt att Elo hade kronan och sagt att hon ville stoppa lynchen om hon hade flest röster?
Sorry, jag sitter på mobilen och kunde inte ändra på ordningen på citaten :arghh:

Men här ser du första inlägget efter gårdagens lynch @Mirtai , det gav iallafall mig intrycket att hon inte hade kronan då hon var överraskad.

Ja... Men tycker du själv att Elo verkade så god att någon frivilligt skickat kronan till henne?

Jag gick ju igenom det i ett svar till @qitis nyss?
Om någon i lyan får kronan så lottas ju kronan ut nästa natt.

Vilket talar ju iofs för att någon har gett kronan vidare till en räv som verkar god :cautious:

Ja egentligen. Men @LenaH & @fio har envist hävdad aff det inte skulle vara rimligt -utan att det nog är så att kronan trogen varit stulen
Så har trott att det nog var så
Men verkligen känns det ändå som det faktiskt kan ha varit Elo själv som stoppade lynchen , kronan kan ju ha varit stulen i leken innan så hon (eftersom hon var god ) kan ju ha fått den lottad till sig -det behöver ju inte varit någon som skickat den till henne som ett val menar jag. Elo var ju allmänt ifrågasatt under leken så tror att det inte är någon som skulle skickat den ? Har även för mig att Emtherlia (som vi nu vet var siaren ) inte direkt skrivit något om att elo skulle vara avförd från misstankar -hon skulle ju kunnat sia elo första natten - måste läsa igenom igen
Har iaf inget antecknat om Elo såsom möjligt siad god efter Emtherlias roll blev känd.
Behöver som sagt läsa igenom allt igen med lite nya ögon
Och grunnar på om vi alla lite till mans kanske lite för enkelt ändå godförklarat LenaH efter hon la den tredje avgörande rösten i dl 1 på madislito som visade sig vara ulv ?
Den har vi ju faktiskt sett förr genom åren att det har hänt att en ulv gjort så
Grunnar på om det rentav kan ha varit ett önskemål från madalisto att bli utröstad då hon sedan som död skrev att det var tur hon blev utröstad eftersom hon hade dåligt med tid att leka ?
Och snyggt sätt att kunna få alibi i så fall om röstens lades på henne så hon åkte ut ?
I alla fall en tanke som jag har , sedan vet jag inte om den tanken har bäring
Men försöker tänka annorlunda eftersom jag hittills verkar ha tänkt fel

Ja egentligen. Men @LenaH & @fio har envist hävdad aff det inte skulle vara rimligt -utan att det nog är så att kronan trogen varit stulen
Men verkligen känns det ändå som det faktiskt kan ha varit Elo själv som stoppade lynchen , kronan kan ju ha varit stulen i leken innan så hon (eftersom hon var god ) kan ju ha fått den lottad till sig -det behöver ju inte varit någon som skickat den till henne som ett val menar jag. Elo var ju allmänt ifrågasatt under leken så tror att det inte är någon som skulle skickat den ? Har även för mig att Emtherlia (som vi nu vet var siaren ) inte direkt skrivit något om att elo skulle vara avförd från misstankar -hon skulle ju kunnat sia elo första natten - måste läsa igenom igen
Har iaf inget antecknat om Elo såsom möjligt siad god efter Emtherlias roll blev känd.
Och grunnar på om vi alla lite till mans kanske lite för enkelt ändå godförklarat LenaH efter hon la den tredje avgörande rösten i dl 1 på madislito som visade sig vara ulv ?
Den har vi ju faktiskt sett förr genom åren att det har hänt att en ulv gjort så
Grunnar på om det rentav kan ha varit ett önskemål från madalisto att bli utröstad då hon sedan som död skrev att det var tur hon blev utröstad eftersom hon hade dåligt med tid att leka ?
Och snyggt sätt att kunna få alibi i så fall om röstens lades på henne så hon åkte ut ?
En liten tanke har vaknat i mig som undrar om @LenaH har en viss roll, men problemet är att jag inte känner till hennes spelstil tillräckligt väl för att veta om det är typiskt eller inte 😬

Jag borde stått fast vid min ursprungliga tanke - rösten på Niyama är liksom svaret på att du är ond.

Du är definitivt inte så ringrostig som du vill påskina när du skriver såhär. 😉

• Gilla
Reactions: fio
Jag misstänker starkt att en listig räv sitter i lyan och är alltså åtminstone en av dessa: LenaH, fio, Mirtai, Hedinn eller qitis.

Jag har inte sett särskilt mycket av Mirtai eller Hedinn för att kunna uttala mig mera bestämt om dem. LenaH och fio har jag ju redan misstänkt en hel del 🤪 Qitis borde jag nog misstänka mera än vad jag gör hittills men de ligger väl lite längre ned på listan än LenaH eller fio.

En fundering till detta ovan som slog mig. Om en ulv får kronan tilldelad sig -inte att den är stolen -var det så att den även då lottas ut till en god sedan ? Jag har för mig så ? Annars skulle det ju vara enkelt för onda att behålla kronan Sins emellan hela leken så länge flera onda som vet om varandra lever ?
Så kronan kan ju helt enkelt råkat hamna hos en ond tidigt i liken och sedan lottats ut till random god och hamnat hos elo?
Det är ju svårt det där med att skriva och inte hinta och lite märkligt var det ju att elo gick och la sig i gårdagens lynch utan att försöka försvara sig -det vet jag några reagerade på
Det är klart hon måste verka överraskad att hon klarade sig - annars riskerar hon ju att hinta?

Edit ändrade en autocorrect -stod hundring när det skulle stått fundering

Senast ändrad:
Om någon i lyan får kronan så lottas ju kronan ut nästa natt.

Vilket talar ju iofs för att någon har gett kronan vidare till en räv som verkar god :cautious:
En hundring till detta ovan som slog mig. Om en ulv får kronan tilldelad sig -inte att den är stolen -var det så att den även då lottas ut till en god sedan ? Jag har för mig så ? Annars skulle det ju vara enkelt för onda att behålla kronan Sins emellan hela leken så länge flera onda som vet om varandra lever ?
Så kronan kan ju helt enkelt råkat hamna hos en ond tidigt i liken och sedan lottats ut till random god och hamnat hos elo?
Det är ju svårt det där med att skriva och inte hinta och lite märkligt var det ju att elo gick och la sig i gårdagens lynch utan att försöka försvara sig -det vet jag några reagerade på
Det är klart hon måste verka överraskad att hon klarade sig - annars riskerar hon ju att hinta ?
Det är ju det jag skrev tidigare? :confused: Se ovan ditt citat (sorry, spelar på mobilen).

Det är ju det jag skrev tidigare? :confused: Se ovan ditt citat (sorry, spelar på mobilen).
Jag har sett det nu , jag sitter och läser igenom leken igen och har börjat skriva lite funderingar som dyker upp allt eftersom

Hinner inte se allt jag heller -leker också från mobilen 😅

En annan tanke som jag har är att jag undrar vsrför Lemah fortfarande lever IOM så tydligt ansedd som god av de flesta tidigt i leken (efter DL 1 iaf ) hon borde ju varit käk omgående efter Niyama försvann ? Lite konstigt

En fundering till detta ovan som slog mig. Om en ulv får kronan tilldelad sig -inte att den är stolen -var det så att den även då lottas ut till en god sedan ? Jag har för mig så ? Annars skulle det ju vara enkelt för onda att behålla kronan Sins emellan hela leken så länge flera onda som vet om varandra lever ?
Det är klart hon måste verka överraskad att hon klarade sig - annars riskerar hon ju att hinta?

Edit ändrade en autocorrect -stod hundring när det skulle stått fundering
Jag har ju redogjort för den sannolika tidslinjen i ett svar till dig?

En annan tanke som jag har är att jag undrar vsrför Lemah fortfarande lever IOM så tydligt ansedd som god av de flesta tidigt i leken (efter DL 1 iaf ) hon borde ju varit käk omgående efter Niyama försvann ? Lite konstigt
Kanske för att lyan smart nog prickat nästan alla specialroller istället?

Förutom den du lynchade då. :meh::cautious:

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur