Intimvård

Jag tillhör också dom som alltid (:arghh:) får svamp om jag tar antibiotika varav jag verkligen inte gillar att ta antibiotika. Jag fick även ofta svamp som tonåring i samband med mensen (främst under de första två åren) - gyn kunde aldrig riktigt säga varför frånsett att det berodde på en obalans i underlivet som kom av mensen. Följden blev ju att jag verkligen avskydde att få mens...

Nåväl, har du fått svamp så behöver du medel för att få bort det. Det är inte bra att gå med svamp utan det är viktigt att få bort det. Generellt fungerar de receptfria medlen på apoteket mkt bra. Rekommenderar även att du köper en mild intimtvål eller liknande. Går det inte över så får du kontakta gyn.
 
Tar inte hand om det något särskilt mer än tvättar av det med vatten när jag duschar och tvålen som rinner från resten av kroppen. Dra på deo efter jag rakat mig. Aldrig haft svamp
 
Jag tycker inte den här nya trenden med deo i underlivet låter hälsosam, jag tycker och tror nog att vanlig olja gör ett bättre jobb i detta syftet.
Vet inte om det är någon ny trend. Jag har gjort det i 15 år och läste om det på internet. Kanske här tom.
 
Vet inte om det är någon ny trend. Jag har gjort det i 15 år och läste om det på internet. Kanske här tom.
Värderingen av 15 år beror på vilket perspektiv man har. Och många kloka människor finns det på buke, men det skrivs mycket som inte är klokt också.

Jag skulle inte använda deo, inte ens sså kallad "intimdeo" i mitt underliv. Vissa har det jobbigt med kraftiga svettningar i ljumskarna, och där är ju en annan sak att använda antiperspirant deo på. Men jag ser ingen anledning till deo på underlivets yttre delar. Men det är ju bara vad jag tycker då.
 
Hur tar ni hand om "fiffi" på bästa sätt? :)

Jag misstänker att jag har fått svamp efter en antibiotikakur pga uvi. Känner att det kliar mest. Det ska ju finnas receptfria läkemedel mot det men jag har också hört att det kan vara bra med nån sorts intimolja?

Hur/vad gör ni?
När jag fick svamp i underlivet köpte jag det receptfria på apotektet, där det fanns för flera dagars användade. Tabletten som ska stoppas in likt en tampong och så var det med en kräm som skulle strykas på utvärtes. Har för mig den hette Pevaryl eller något liknande. Funkade klockrent för mig, första kuren fick jag hålla på i ett par dagar.
Har fått återfall någon gång om jag slutat med tampongen för tidigt och mensen inte riktigt är över (dvs jag trott att den varit över men icke), vid återfallen har jag förvisso läst av symptomen snabbt innan de han blossa ut ordentligt och då räckte en dags kur.

Jag fick bra hjälp på apotektet när jag skulle köpa, berättade lite om mitt problem och frågade vilket som var bäst och de hjälpte mig.

I övrigt gör jag inget särskilt. Inte fått ett återfall på ett till två år nu.
 
Klart det inte ska lukta illa, men det är fullt normalt med flytningar i olika mängd och form. Helt luktfritt är det ju inte heller.
Flytningarna varierar ju cykliskt så det är ju olika hur mkt, utan att det skulle vara konstigt.
Inte lukta illa och luktfritt är ju helt olika saker.

Det är ju fullt möjligt att någonting som inte luktar Deo eller parfym inte luktar illa utan luktar typ som det ska.

Sedan finns säkert folk som tycker att -som det ska lukta, är = lukta illa och inte lukta eller lukta deo är =bra.

Men jag gissar att det med -inte luktar illa här menas att det luktar typ som frisk fiffi snarare än sjuk fiffi.
 
Senast ändrad:
Deo i underlivet??
Det är jättepraktiskt, jag gör det precis där jag rakat bikinilinjen och får då inga inflammerade hårsäckar. Det går nog bättre med ngt såralkohol men jag orkar inte leta. Dessutom rakar jag inte bikinilinjen speciellt ofta, det växer så långsamt. Ett par gånger på sommaren kanske.
 
Inte lukta illa och luktfritt är ju helt olika saker.

Det är ju fullt möjligt att någonting som inte luktar Deo eller parfym inte luktar illa utan luktar typ som det ska.

Sedan finns säkert folk som tycker att -som det ska lukta, är = lukta illa och inte lukta eller lukta deo är =bra.

Men jag gissar att det med -inte luktar illa här menas att det luktar typ som frisk fiffi snarare än sjuk fiffi.
Fast i inlägget jag svarade på stod det att det inte ska lukta alls och att man inte ska ha flytningar. Det är helt enkelt inte korrekt.
 
Fast i inlägget jag svarade på stod det att det inte ska lukta alls och att man inte ska ha flytningar. Det är helt enkelt inte korrekt.
Jag håller med dig om flytningarna. Mina varierar också beroende på var jag är i cykeln och kan dofta olika starkt.
Men vill påpeka att det faktiskt står "luktar inte illa" och inte att det inte ska lukta alls i @tanten s inlägg.
 
Inte lukta illa och luktfritt är ju helt olika saker.

Det är ju fullt möjligt att någonting som inte luktar Deo eller parfym inte luktar illa utan luktar typ som det ska.

Sedan finns säkert folk som tycker att -som det ska lukta, är = lukta illa och inte lukta eller lukta deo är =bra.

Men jag gissar att det med -inte luktar illa här menas att det luktar typ som frisk fiffi snarare än sjuk fiffi.
Och hur vet man skillnanden :o
Jag tycker allt som kommer från underlivet stinker, vanliga flytningar och vid mens. Jag har aldrig haft mer problem än UVI vid två olika gånger och då stank det något hemskt!

--
Jag tvättar med Lactacyl, eller vad den heter, samt spolar vatten och smörjer med mild lotion/bäbisolja/anti razor bump kräm.
 
Värderingen av 15 år beror på vilket perspektiv man har. Och många kloka människor finns det på buke, men det skrivs mycket som inte är klokt också.

Jag skulle inte använda deo, inte ens sså kallad "intimdeo" i mitt underliv. Vissa har det jobbigt med kraftiga svettningar i ljumskarna, och där är ju en annan sak att använda antiperspirant deo på. Men jag ser ingen anledning till deo på underlivets yttre delar. Men det är ju bara vad jag tycker då.
Du behöver inte heller. Jag svarade bara på hur jag gör.
 
Och hur vet man skillnanden :o
Jag tycker allt som kommer från underlivet stinker, vanliga flytningar och vid mens. Jag har aldrig haft mer problem än UVI vid två olika gånger och då stank det något hemskt!

--
Jag tvättar med Lactacyl, eller vad den heter, samt spolar vatten och smörjer med mild lotion/bäbisolja/anti razor bump kräm.
Normal lukt är typ filmjölk. Börjar det lukta skarpt eller ruttet är det någon vajsing med bakterierna. UVI ger inte illaluktande flytningar, men urinen luktar ibland och det kan vara svårt att hålla tätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 559
Senast: Enya
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 736
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
474
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp