Intimvård

Fast i inlägget jag svarade på stod det att det inte ska lukta alls och att man inte ska ha flytningar. Det är helt enkelt inte korrekt.
Ah, jag antog att inte lukta betyder, inte lukta mer än vanligt och inte flytningar betydde, inte stora mängder av... osv. Vi läste olika bara.
 
Och hur vet man skillnanden :o
Jag tycker allt som kommer från underlivet stinker, vanliga flytningar och vid mens. Jag har aldrig haft mer problem än UVI vid två olika gånger och då stank det något hemskt!

--
Jag tvättar med Lactacyl, eller vad den heter, samt spolar vatten och smörjer med mild lotion/bäbisolja/anti razor bump kräm.
Ok, jag tycker inte det stinker. Det är kanske hur man lärt sig bara. Man lär sig ju att saker stinker eller inte som ung tror jag. Jag tycker det luktar mindre kul ibland (typ suttit på tåg en svettig dag i jeans, brr) och inte oftast.

Om jag tex tränat precis så luktar det bara typ friskt eller ngt, lite syrligt. Men då gäller det ju att man viker ihop sig och stretchar för att få veta det :rofl:

Jag tvättar inte med Lactacyd eller dylikt, använder vatten på själva grejorna oftast och vanlig tvål (typ aleppotvål/marseilletvål som överallt annars) på de bitarna som är runtom. Smörjer med ingenting.

Brukar inte ha UVI eller sådant.

(Jag kör dock alla underkläder i 60 vare sig de vill eller inte, och aldrig med strumpor. För "mammasaså" :D)
 
Ok, jag tycker inte det stinker. Det är kanske hur man lärt sig bara. Man lär sig ju att saker stinker eller inte som ung tror jag. Jag tycker det luktar mindre kul ibland (typ suttit på tåg en svettig dag i jeans, brr) och inte oftast.

Om jag tex tränat precis så luktar det bara typ friskt eller ngt, lite syrligt. Möjligen.

Jag tvättar inte med Lactacyd eller dylikt, använder vatten på själva grejorna oftast och vanlig tvål (typ aleppotvål/marseilletvål som överallt annars) på de bitarna som är runtom. Smörjer med ingenting.

Brukar inte ha UVI eller sådant.

(Jag kör dock alla underkläder i 60 vare sig de vill eller inte, och aldrig med strumpor. För "mammasaså" :D)
Men det är väl ”skrevsvett” som luktar efter en dag på tåg? Män luktar också skrevsvett. Själva flytningen ska inte lukta pecka. Utan svagt syrligt bara.
 
Men det är väl ”skrevsvett” som luktar efter en dag på tåg? Män luktar också skrevsvett. Själva flytningen ska inte lukta pecka. Utan svagt syrligt bara.
Ja jo, absolut, säkert. Fast, helt ärligt så gissar jag att gammalt grejs är inblandat. Jag försökte bara analysera från vad @Lipperta ansåg om lukt från området i allmänhet, -antar jag hon menade. För att få veta hur flytningarna luktar rakt av och nya så tycker jag nog att det krävs lite extra ansträngning :rofl:.
 
Normal lukt är typ filmjölk. Börjar det lukta skarpt eller ruttet är det någon vajsing med bakterierna. UVI ger inte illaluktande flytningar, men urinen luktar ibland och det kan vara svårt att hålla tätt.
:rofl::rofl:
Jag försökte tänka efter vad filmjölk luktar som men kunde inte koppla det, det lät så roligt som jämförelse :D
 
Ja jo, absolut, säkert. Fast, helt ärligt så gissar jag att gammalt grejs är inblandat. Jag försökte bara analysera från vad @Lipperta ansåg om lukt från området i allmänhet, -antar jag hon menade. För att få veta hur flytningarna luktar rakt av och nya så tycker jag nog att det krävs lite extra ansträngning :rofl:.
Jag tänker inte gå in på detaljer men jag blev så förfärad och nästan fixerad vid den äckliga lukten som uppstod vid vaginosen att jag gjorde just den extra ansträngningen... Och kan konstatera att friska flytningar INTE luktar unket.
 
Flytningar är normalt men de ska ju inte stinka så att folk går omkring med en konstant och vidrig odör kring sig, då har man nog någon seriös obalans i bakteriefloran och bör kolla upp vad som felas tänker jag mig.
 
Jag tänker inte gå in på detaljer men jag blev så förfärad och nästan fixerad vid den äckliga lukten som uppstod vid vaginosen att jag gjorde just den extra ansträngningen... Och kan konstatera att friska flytningar INTE luktar unket.
Brr! Vill inte ha vaginos.
 
Update: Jag har besökt läkare och konstaterat att det var svampinfektion. Fick ett piller som ska "fixa till det" så jag hoppas jag slipper sån här skit nu!

Hur ska man nu förebygga det här då? Om uvi läste jag nånstans att det är bra att använda glidmedel vid sex för det gör det svårare för bakterierna att "vandra". Och med svamp ska det finnas krämer/oljor med mjölksyrabakterier som är bra att smörja in för att hålla god balans? :confused:
 
Update: Jag har besökt läkare och konstaterat att det var svampinfektion. Fick ett piller som ska "fixa till det" så jag hoppas jag slipper sån här skit nu!

Hur ska man nu förebygga det här då? Om uvi läste jag nånstans att det är bra att använda glidmedel vid sex för det gör det svårare för bakterierna att "vandra". Och med svamp ska det finnas krämer/oljor med mjölksyrabakterier som är bra att smörja in för att hålla god balans? :confused:
Om du frågar min mamma (vilket jag inte vet om man bör göra eftersom hon sannolikt bara sprider gamla husmorstips) så ska du alltid tvätta trosorna i 60 grader och aldrig med strumpor (som är superjätteäckliga -mamma igen) och sedan i alla fall tumla dem om du tvättade i 40 grader.

Sedan bomullstrosor, inte syntet (så det är luftigt) och inte superjättevarmt och fuktigt (typ 60-talsjeans som du sytt på dig).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 480
Senast: Enya
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 720
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Hazel
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
435
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp