Inventering

Sv: Inventering

Tror inte att det skulle vara tillåtet att göra det här på forumet. Men det är ju bara att starta en enkel hemsida och be folk maila dig om sina grejer :)
 
Sv: Inventering

kl

huuuu!!! vad ni är modiga :D jag vågar inte ens tänka tanken på inventering även om det skulle vara intressant ur studiesynpunkt.
 
Sv: Inventering

haha vilken kul tråd!
finns inte en chans att jag kan gå igenom allt, men när jag var i stallet innan kollade jag samma som ts:

Sadel; 6st
Träns; 7st
Bett; 18st (olika stl & sorter)
Benskydd; 4 par (olika sorter & stl)
Boots; 2 par
Stigbyglar; 9 par
Schabrak; 23 st
Täcken; 22(!!)
Rid-/reflextäcken; 5 st
Spön; ca 20 st
Bandage; 7 st
Paddar; 7 st
Grimskaft; eh????
Grimmor; ca 15 st
Stigläder; 4 par
Sadelgjordar; 10(!) st
rumpvärmare: 3 st
Flyveils: 9 st,
flughuvor: 3 st

jeezes, behöver nog bli av med lite...:angel:
 
Sv: Inventering

*Öppnar dörren till sadelkammaren tittar in och inser att det finns aldeles för mycket prylar där inne.*

6 sadlar
en sjuhelsikes massa träns engelska och western samt ett kandar. Från ponny til x-full.
Vågar inte tänka på hur många nosgrimmor.
12 bett minst (inte räknat de som sitter på tränsen så lägg till kanske 8-10 bett till).
Faktiskt inte så himla många schabrak, ska sälja av ett gäng för att skaffa nya så det matchar nya sadeln.
Grimmor i alla möjliga storlekar. Från föl och upp till full size.
Lindor till förbannelse
6 vintertäcken är på tvätt.
Har ett gäng vintertäcken till som ska på tvätt. samt några regntäcken.
Ett gäng filtar, stalltäcken, fleece täcken etc. Från stl 105 till 155. Vi har aldrig haft häst med 105 täcken! Var kommer dessa ifrån?
4 ridtäcken (1 bukas, 1 newmarket ull, 1 reflex, 1 marktodd fleece)
gummiboots, senskydd, stryk kappor, sports medecine boots (jag har 3 par, vet inte hur många syrran har), benreflexer..... *pust*

Öppnade skåpet till putsprylarna och bara garvade. MINST 5 tvålar. Stubben 2st, passier, den hederliga avlånga, och några till. Läderfett till förbannelse, passier, albion, whittacker, effax, impregnering, neatsfoot, flexalan o.s.v.

Ok, vi är två om stallet och har fem hästar (en ute på foder) och har haft uppfödning så vi har samlat på oss genom åren.

Håller sakta men säkert på och betar mig igenom en inventering av vad som ska sparas, slängas och ut på tradera. Bl.a. ska en massa bett säljas av samt en dressyrsadel, förmodligen en bunta träns.

Blir trött bara jag tänker på det.

*suck*

Fast 23 schabrak var nog lite väl t.o.m. för mig.
 
Sv: Inventering

delvis knapp

Ja tänk vad man kan hitta i sina små skrymslen!

Senast igår upptäckte jag att jag har 3 L (!!) pälsglans och 6 KG (!!!!!) vitlök stående i skåpet.. :angel: :rofl:

Hittade dessutom en jäkla massa mått! Har ni också typ 7 olika dl/l mått av alla dess sorter?? Det var en vanligt litermått, en såndär i metall, ett litet plastmått, ett DLmått, en youghurtburk som numer tjänar som betformått, ett matskedsmått, ett krafftmått, ett hippomått, 3st vågar (varför?).

Som kristyr på kakan så räknade jag mina IKEA-kassar. Det var dumt.:cool:

36 st. TRETTIOSEX STYCKEN IKEAKASSAR!!!!!:eek::cool:
 
Sv: Inventering

*kl*

jag börjar faktiskt tycka att jag har väldigt lite saker :angel:
har ju aldrig handlat nåt till medryttarhästar bortsett från ett par saker som fortfarande används på den hästen, så det är "bara" min egen pållas prylar.
Kaaanske vågar mig på att inventera på fredag.. kanske. :D
 
Sv: Inventering

Jag kan stolt säga att jag inte har en enda ikea-kasse som tjänar som stallutrustning. Men jag lär snart bli tvungen att köpa två/tre st - även fast jag egentligen vill ha globus gröna *morr*
 
Sv: Inventering

Jag kan stolt säga att jag inte har en enda ikea-kasse som tjänar som stallutrustning. Men jag lär snart bli tvungen att köpa två/tre st - även fast jag egentligen vill ha globus gröna *morr*

Alltså jag vet ärligt talat inte hur jag skulle kunna överleva utan ikea-kassarna.. :o
 
Sv: Inventering

KL

Jag som tyckte jag hade en massa grejer till min häst, men efter att ha läst era inventeringslistor inser jag att jag inte har mycket prylar alls!:D

Det är tur att jag har en sån duktig mor som aldrig köper saker i onödan :p
 
Sv: Inventering

Glömde nämna mina reflexer. De är ju ett kapitel för sej..

2 st Reflexbröstor
1 par Tygelreflexer
8 st Snap-on reflexer
1 st Reflexväst
1 st Reflexjacka
8 st Benreflexer
1 st Svansreflex
1 st Reflextäcke
1 st Hjälmreflex

Kan ju tillägga att fler är på ingång :angel:
 
Sv: Inventering

Hahaha vilken rolig liten tråd! Ikea-kassar tycker jag inte räknas :angel: Vi har slagit ihop våra i stallet så alla delar kassar och det är SÅ MÅNGA! Överallt!

Nåväl. Kan köra en liten snabblista på vad jag kommer på i huvudet. Har fått rota mkt i garderober och lådor sista tiden så har ett ganska bra hum om vad som finns. 2 hästar gäller det, MEN många saker är ju från gamla hästar (inkl nuvarande har jag haft 6 st egna och 2 foderhästar).

3 sadlar (två engelska och en bomlös)
11 schabrak (tror jag)
3-4 vojlockar
4 kompletta träns (alla olika)
1 mindre komplett träns
1 kasse med diverse tränsgrejer, isärplockat
10-15 grimmor
24 benlindor
8 paddar
8 benreflexer
14 benskydd (eller 7 par ;)) och 1 par boots
11 täcken & 2 ridtäcken
Ca 10 st sadelgjordar
1 bröstsele, 1 loksele


Det var allt som det fanns mer än 1-2 st av. Tycker jag klarade mig riktigt bra faktiskt, jag är inte lika duktig samlare som ni andra ;) Alldeles för mkt snållänning för det!
 
Sv: Inventering

Är du en sån som jag, sparar på alla gamla spännen från trasiga grimmor/täcken och sånt? Bara för att man kanske eventuellt kommer att behöva det i framtiden? :angel:
 
Sv: Inventering

mitt mod och mitt ekonomiska sinne sa ifrån vid,
24 shabrak
8 vojlockar
4luddpaddar + en gel
43 grimmor
12 träns alla kompletta
4 sadlar alla kompletta med gjord,läder o underlag
där slutade jag räkna och då har jag inte räknat sådant som ligge nerpackat pga för stor eller litet för nuvarande hästar(typ föl-unghästgrimmor,visningsträns)
som ursäkt säger jag att jag hade 5st hästar i våras,dock är jag medveten om att jag nästan håller konkursen borta från några danska/svenska o någon holländsk hästutrustningsfirmor ........:o:eek:
 
Sv: Inventering

det ÄR roligare att handla åt hästen..
..och så får man mindre dåligt samvete än om man shoppar åt sig själv :p


Precis:bow:
Nu är det så många som vågat sej på o inventera, så nu är det dax för mej också. Får återkomma med en lista. Detta måste nog nämligen göras på ledig dag, så ja, jag får återkomma.
 
Sv: Inventering

*kl*
har fortfarande inte vågat gå ut i förrådet för att räkna.
har dessutom en del grejer hos farfar också :crazy:
 
Sv: Inventering

*kl*
har fortfarande inte vågat gå ut i förrådet för att räkna.
har dessutom en del grejer hos farfar också :crazy:

Tror inte man kan kalla ditt förråd för just förråd. Jag skulle snarare kalla det sadelkammare No 2. :angel:
 
Sv: Inventering

Vissa saker har jag motvilligt slängt... :o Men den där kassen med tränsremmar, den KAN ju behövas :D Jag har en massa shettisbett, ponnytäcken (främst trasiga sådana) och annat krafs. Så sentimental.

Men nu är det köpstopp för sånt här. Det enda som inhandlas nu är viktiga saker, så som BoT. Inga dumma täcken eller träns eller lindor... :devil:
 
Sv: Inventering

Vissa saker har jag motvilligt slängt... :o Men den där kassen med tränsremmar, den KAN ju behövas :D Jag har en massa shettisbett, ponnytäcken (främst trasiga sådana) och annat krafs. Så sentimental.

Men nu är det köpstopp för sånt här. Det enda som inhandlas nu är viktiga saker, så som BoT. Inga dumma täcken eller träns eller lindor... :devil:

Alltså, man kan ju inte bara slänga grejer!! Tänk om man behöver dem! :eek:

En stallkompis håller på att flytta just nu och försöker göra sej av med hälften av bråten. De har räknat ut att hon har 37 täcken till 1 häst :eek::eek:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till min tredje ulvlek, den här gången är det temalöst då jag har idétorka. :p Notera att det finns en ny regel kring...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
12 050
Senast: Artline
·
Utrustning Tror nog att det är fler än jag på det här forumet som har lite mera prylar än vad man egentligen kanske behöver :angel: Men så började...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Bliss
·
Äldre Försöker ändra mig själv till att bli lite mer minimalisk i prylväg, och sitter om och om igen och intalar mig själv att jag inte måste...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
15 320
Senast: Inte_Ung
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 718
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp