Inventering

Sv: Inventering

De är fusk! Jag ska ta bild på mitt skåp och lägga ut någon dag. Har lite mindre än hälften av ditt skåp + att jag har en hylla under som jag kan förvara täcken och annat i. De blir jämt ordentligt stökigt innan jag lyckas ta mig tid att städa. Flaska som står längst in i skåpet behöver jag tydligen oftast och de leder till att allt framför måste flyttas på. Jag som alltid lyckas vara stressad skiter i att ställa iordning allt. Då blir skåpet ännu mindre...

För att hålla mig till ämnet så har jag 12 grimmskaft och 6 grimmor. I olika färger och former, dock är inte alla i stallet utan de mesta har jag hemma i sadelkammaren.

åh, vad duktig du är! :bow:
borde jag också göra..egentligen. men så fort jag hittar nåt som inte används tänker jag ändå "men det kanske behövs nån gång!".. :angel:

Så tänker jag också men sen tänker jag en gång till och då kommer jag fram till att jag behöver nog inte 3 engelska nosgrimmer ;) eller vad det nu handlar om.

*knapplån*

Hjälp! Jag vågar inte ens gå igenom alla mina saker. Jag har nog inte 23 schabrak eller 17 svampar, men fy vad jag har grejer.
Och jag har inte ens en egen häst (har dock medryttarhäst)!!!

Folk brukar titta lite konstigt på mig och fråga vad jag ska med alla saker till.
(Jag har bla två vintertäcken, två svettäcken, 4 sadlar varav jag använder en)

Köper mer grejer till hästen (hästarna eftersom jag haft några nu) än till mig själv.:o

Haha, inte är du extrem.....snarare ganska så normal tror jag:)
Jag vågarn nog inte gå igenom alla mina saker. Jag sparar allt, "kan vara bra att ha", men oftast köper jag ngt nytt, ist för att leta igenom alla sakerna. Efter ett tag upptäcker jag att det jag just köpt, redan finns i gömmorna.

Hade tråkigt för några dagar sedan, så bara på skoj så skrev jag mej då en önskelista. En lista över saker som jag skulle behöva......(hrmm)
Japp, sakerna skulle på på ngt över 7000 kr. Man är verkligen inte klok alltså (inga täcken lr träns på listan).
Jag har det mesta och lite till, men endå är det likförbannat mkt roligare att kolla runt på internet där man kan köpa hästsaker, ist för att kosta på mej själv ngt i klädväg.

Du har en garderob....jag har 3! Och då har jag inte ens sadlarna och tränsen där. :angel: Tilläggas bör att jag har en häst...

det ÄR roligare att handla åt hästen..
..och så får man mindre dåligt samvete än om man shoppar åt sig själv :p

det ÄR roligare att handla åt hästen..
..och så får man mindre dåligt samvete än om man shoppar åt sig själv :p

PRECIS! :bow:

Själv har jag spanat ut ett vintertäcke :angel: för 899,- (400g) och ett halstäcke till det.. Hästen har sagt att han behöver det! (de andra två vintertäckena han har gillar han inte färgen på :angel::D )

Och så självklart den nya sadeln för 25000,- :bump:

Sadel; 1st
Träns; 4st
Bett; 7st
Benskydd; 6 par
Boots; 3 par
Stigbyglar; 3 par
Schabrak; 23 st :p
Täcken; 11 st (ska köpa ytterligare två) :D
Rid-/reflextäcken; 2 st
Spön; 3 st
Bandage; 20 st
Paddar; 8 st
Grimskaft; 5 st
Grimmor; 9 st
Stigläder; 3 par
Hovkratsar; 5 st :confused:
Svampar; 17 st
Sadelgjordar; 3 st

:D :D

:rofl:

Jag ska också inventera. Det kommer ta lååång tid, men jag lovar att redovisa här sen

/Ida, som bara har en häst men kan klä 5-6 st i full ridutrustning

*har hittills hittat 40 lösa pannband, och har inte varit i stallet än*

Senast ändrad:

Intressant tråd det här!!! ;)
Jag ligger just nu inne med 2 hästar, 3 till våren då den ena är dräktig...

6 grimmor (3 vanliga, 3 läder).. Bra att ha en i reserv av varje sort om dom går sönder ju?! hehe...
3 grimskaft... (det va lite lite när jag tänker efter, måste skaffa fler)
4 ½ träns (använder 3 av dem)
3 sadlar (2 dressyr, 1 hopp)
10 täcken (använder 8 av dem)
2 ländtäcken
1 svamp o 1 hovkrats (nu känner jag mej onormal :crazy:)
16 schabrak (använder bara mina 4 favoriter).. :o
2 par benskydd.
6 par lindor (av diverse modeller)

Däremot har jag dille på borstar, har nog alla tänkbara sorter känns det som. Dock bara 1 av varje.

Jag e rätt duktig på att städa ut "gammalt skit" typ 1 gång om året. Saker som inte är hela och som jag inte använder behöver ju inte ta plats. Notera att jag bor i lägenhet utan förråd. Blir inte lätt o lagra på sig då! hehe :angel:

Jag har ingen egen häst men jag har dock
3 grimmor
Massor med borstar
ett pannband
En aachen nosgrimma
Div grimludd
2 grimskaft
16 benlindor !:eek:
ett vitt schabrak

Men det var ju såå bra rea där och där och några såna kan ju vara bra att ha eller ett sånt där:D:rofl:

Intressant tråd det här!!! ;)
Jag ligger just nu inne med 2 hästar, 3 till våren då den ena är dräktig...

6 grimmor (3 vanliga, 3 läder).. Bra att ha en i reserv av varje sort om dom går sönder ju?! hehe...
3 grimskaft... (det va lite lite när jag tänker efter, måste skaffa fler)
4 ½ träns (använder 3 av dem)
3 sadlar (2 dressyr, 1 hopp)
10 täcken (använder 8 av dem)
2 ländtäcken
1 svamp o 1 hovkrats (nu känner jag mej onormal :crazy:)
16 schabrak (använder bara mina 4 favoriter).. :o
2 par benskydd.
6 par lindor (av diverse modeller)

Däremot har jag dille på borstar, har nog alla tänkbara sorter känns det som. Dock bara 1 av varje.

Jag e rätt duktig på att städa ut "gammalt skit" typ 1 gång om året. Saker som inte är hela och som jag inte använder behöver ju inte ta plats. Notera att jag bor i lägenhet utan förråd. Blir inte lätt o lagra på sig då! hehe :angel:

Inte är du onormal, men du kanske ska ha några extra ifall om att? :angel::D

Jag bor också i lägenhet med minimala förråd.. Det gäller att kunna organisera i skåpet kan jag säga! :p

Jag ska också inventera. Det kommer ta lååång tid, men jag lovar att redovisa här sen

/Ida, som bara har en häst men kan klä 5-6 st i full ridutrustning

*har hittills hittat 40 lösa pannband, och har inte varit i stallet än*

Dina pannband är ju fusk!! :p

asch de är väll rätt normalmycke va?! Blir juh lätt en del när man har haft ett par hästar genom åren! Vågar inte ens räkna efer vad jag har!

PRECIS! :bow:

Själv har jag spanat ut ett vintertäcke :angel: för 899,- (400g) och ett halstäcke till det.. Hästen har sagt att han behöver det! (de andra två vintertäckena han har gillar han inte färgen på :angel::D )

:rofl:

Var å köpte ännu ett träns igår å två nya grimmor å ett till täcke...!

Kompisen var med han kan absolut ingeting om hästar men travar snällt me rut affären då ja klämmer å känner på allt... men frågar när vi går till kassa, jam en madde varför ska vi ha allt detta?
"-ja men täcket hon har nu är juh fel färg hon kommer passa mycke bättre i detta, och tränset va juh så billigt (500 kr på rean) :angel: å faktiskt var de så att man fick en grej gratis om man köte tre rea varor så alltså varj a tvungen at tköpa två grimmor juh!"

tänk om man ens la hälften av de pengar man skämmer bort hästen med på sig själv.....

Nu du.
Jag har inventerat i lägenheten och i stallet, bara förrådet kvar (där sadlarna och de flesta tränsen befinner sig.. samt mycket annat smått och gott). Men eftersom jag inte orkar gå ut dit just nu så tänkte jag skriva det jag hittat än så länge.

Träns och tillbehör:
43 lösa pannband (till mitt försvar kan jag säga att flera ska säljas)
15 bett
1 komplett träns (dvs träns, bett, tygel) strl full
1 komplett träns strl ponny
1 tygel
3 nosgrimmor
3 par bettskivor
1 curbstrap

Sadel och tillbehör:
1 komplett sadel, Wintec
2 koppjärn till wintecsadel
20 schabrak
6 vojlockar
1 svanskappa
1 sadelväska
3 sadelöverdrag

Ryktprylar:
1 ryktlåda
1 ryktbag
2 flätkammar
2 ryckkammar
1 svettskrapa
1 syntetryktborste
3 syntetrotviskor
3 svampar
5 naturrotborstar
4 naturryktborstar
3 gummiskrapor
1 pannborste
1 putsvante
1 ryktsten
1 mankam
2 hovkratsar
1 piggborste
1 hovoljepensel med burk

Stallapoteket: (andra vätskeprylar fick också vara här)
1 Hälsoråd för häst (bok)
3 saxar
1 hovkniv
1 febertermometer
1 jodopaxgel
6 vetflex
1 aloeveragel
2 hud- och karledssalva
2 sårsalva
1 helosan
1 väteperoxid
1 grönsåpa
3 liniment
1 hovolja
2 pälsglans
3 glitterspray

Tävlings/uppvisningsprylar: (observera att jag aldrig tävlat egen häst)
4 tävlingshuvor
1 nummerlapp
4 paket manrosetter med 16-20st i varje
5 påsar gummisnoddar

Reflexer och liknande:
3 pannlampor
2 hjälmreflexer
1 reflexridtäcke
10st benreflexer
2 tygelreflexer
4 snapreflexer
1 svansreflex
1 reflexbrösta
3 reflexvästar

Diverse:
4 spön
5 par boots
1 flughuva
14 grimmor
7 grimskaft
4 longerlinor
1 tömkörningsgjord
1 longerpisk
12 st bandagepaddar
26st knytlindor
12st fleecelindor
8st acryllindor
4 set benskydd (fram+bak)
2 par senskydd
1 håltång
1 gängtapp
1 nitklinga
1 grephuvud

Täcken:
2 regntäcken (strl 115)
1 vintertäcke (strl 115)
2 fleecetäcken (strl 115)
1 våffeltäcke (strl 115)
1 ländtäcke (strl full)
2 täckesgjordar

Vad har jag för häst då?
En oinriden ponny som inte slår sig på benen och som sällan smutsar ner sig...
(storlekarna på täcken får betydelse när jag inventerat i förrådet)

men skulle man inte kunna starta upp en grej, man lägger ut det som man vill SKÄNKA bort (inte orkar man alltid hålla på med en massa annonser för att få tjäna ett par ören) o så gör man nån annan glad

tänk om man ens la hälften av de pengar man skämmer bort hästen med på sig själv.....

Eller om man kunde ha vett nog att sätta in dom på ett sparkonto..
Tur att jag har gratis stallplats (inkl strö), foder och hovslagare - så att jag kan lägga mer på utrustning :idea: *suck*

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till min tredje ulvlek, den här gången är det temalöst då jag har idétorka. :p Notera att det finns en ny regel kring... 18 19 20
Svar
384
· Visningar
13 681
Senast: Artline
·
Utrustning Tror nog att det är fler än jag på det här forumet som har lite mera prylar än vad man egentligen kanske behöver :angel: Men så började...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Bliss
·
Äldre Försöker ändra mig själv till att bli lite mer minimalisk i prylväg, och sitter om och om igen och intalar mig själv att jag inte måste... 13 14 15
Svar
282
· Visningar
17 648
Senast: Inte_Ung
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
6 078
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka