Bukefalos 28 år!

Iphone 6 problem!

Bufera

Trådstartare
Hej

Jag och min sambo har varsin Iphone 6, men han har ett problem som jag inte har.
Det är att vissa av hans sms kommer från hans mail? (hamnar i sms inkorgen men står att de kommer från mailen)

Hur tar man bort det? Kan inte hitta någon skillnad på våra inställningar så vet inte vad jag ska leta efter.
Händer till min mobil samt 1 kompis mobilen, andras vet jag ej. Ibland flera sms på raken/dag och vissa dagar inte alls.

Bufera
 
@Bufera

Det har säkerligen med iMessage att göra, dvs. han tillåter att sms tas emot via hans mailadress. Gå in under inställningar, meddelanden så hittar du det.
 
@Bufera

Som @Mulberry skrev så har det med iMessage att göra. Jag skickar själv sms från min iPad och macbook via emailadressen så länge jag har tillgång till wifi då det blir billigare. Vet inte exakt hur ni ska göra för att få bort det, men gissar på att det går att hitta under iMessages inställningar :)
 
Gå in på Inställningar - Meddelanden och under "Skicka och ta emot" ska det stå ett telefonnummer och inte en email :)
 
@Bufera

Det har säkerligen med iMessage att göra, dvs. han tillåter att sms tas emot via hans mailadress. Gå in under inställningar, meddelanden så hittar du det.

@Bufera

Som @Mulberry skrev så har det med iMessage att göra. Jag skickar själv sms från min iPad och macbook via emailadressen så länge jag har tillgång till wifi då det blir billigare. Vet inte exakt hur ni ska göra för att få bort det, men gissar på att det går att hitta under iMessages inställningar :)
Råkade ut för detta själv igår när jag skickade ett meddelande till en kompis och det gick iväg som iMessage och det första jag fick tillbaka var "vem?", kompisen har mitt nummer, men i och med att det stod min epost istället så visste hon inte vem det var.
Gå in på Inställningar - Meddelanden och under "Skicka och ta emot" ska det stå ett telefonnummer och inte en email :)
Om det står en epost där kan man ta bort den? Jag gick in och mitt telefonnummer står där också, samt min epost under. Verkar som mobilen tagit eposten från AppleID.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 571
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 611
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
IT & mobiler Har ett problem med min mobil, en iPhone X. När den av någon anledning varit avstängd och man sätter igång den igen, hamnar alla sms i...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp