• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare womba_womba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 9 498
Sv: Irland

Hej! Jag var på Irland, men på Anaharvey farm i Tullamore, tyckte om att vara på Irland, åker nog dit igen, men jag gillade inte nivån på ridningen där, jag kände inte att jag lärde mej nått alls, kom dit för att rida erfarna hästar, o lära mej mkt som jag kunde ta med tillbaka till min unghäst, men jag rider mer avancerad fälttävlan med honom än vad jag fick göra där. Besiken:(

Hej!
Jag ska åka till Anaharvey om ett par veckor och det där lät ju inte så lovande :( Nu ligger jag säkerligen inte på samma nivå när det gäller ridningen utan jag åker mest dit för att få hoppa terränghinder, vilket jag inte har så jättemycket erfarenhet av, och för att jag länge varit sugen på att åka till Irland. Men självklart vill jag utveckla min ridning och få ut det jag förväntar mig av de pengar som jag betalat.
Var det instruktörerna eller hästarna du var besviken på?
Tog du intensivkursen lr den där man rider två timmar om dagen?

Mja, lite alltihop, hästarna var rikiga ridskolehästar, som gjorde precis som den hästen framför, utan att lyssna på ryttaren alls. Jag kände att jag ville hoppa lite svårare hinder på erfarna hästar för att kunna komma hem till min unghäst och ha lite mer kött på benen för de svårare hindren. Istället kände jag att jag hoppade svårare hinder med min unghäst där hemma, och jag kände att jag fick ut mer av en vanligt träning hemma än vad jag fick ut av att rida de "erfarna" hästarna där:(
Jag red 3 gånger om dagen, en "dressyr" en "hoppning" och en "terräng" men som sagt, det gav tyvärr inte mej så mkt!

Jag och min kompis fuderar även på att antingen åka till AnaHarvey eller flowerhill och vi vill gärna ha senaste Infon om hur det är där!
Allt bra och allt dåligt!
När de gäller Flower Hill så har vi en extrafråga:
Om man inte har körkort är de trots de enkelt att komma iväg och köpa mat?

När jag var där bodde jag inte på Flowerhill utan i byn Portumna. Man fick med sig en smörgåslunch från b&b-stället (frukost ingick) men middag fick man äta ute.

Får man fortfarnade bo på gården?

Ja, men då är det självhushåll... När jag var på Ashford så träffade jag några engelsmän som brukade åka även till Flowerhill, och anledningen till att de ofta nu är pensionat som gäller sa de att det berodde på att Oliver surade till på att amerikanarna gnällde över standarden på rummen. Däremot sa de att det var trevligare på pensionatet, eftersom det blev lättare att ta sig ut och äta på kvällen (om man är intresserad av det).

Men rådfråga Ramona, hon har, som jag förstått det, varit där mycket.

Jag vet inte om man fortfarande bor på gården, men det borde man ju få tycker man. Kolla på deras hemsida och se vad det står. Det var nästan 3 år sedan jag flyttade från Irland, och mycket kan ju ha hänt sedan dess.

Hej!
Jag ska åka till Irland (annaharvey farm) och undrar hur du tyckte att det var där! :)
Lärde du dig någonting, var det värt pengarna?
Det är bara några dagar kvar tills jag åker dit.. :p Kollade på din profil och såg att du var äldre än 18.. Jag är 16 år och ska åka på ungdomslägret så det kanske är lite annan träning än vad det är för vuxna..

Senast ändrad:

okej ;) Det kom några amerikanare en gång när jag var där, dom var inte direkt så popluära :P

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 434
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Irland tog hem segern i nederländska Boekelo, medan Sverige red in på en åttondeplats. Individuellt blev Amanda Staam bästa svensk.
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Irlands Conor Swail behövde sätta en felfri runda för att hålla Irland kvar i nationshoppningen i Falsterbo Horse Show. Men istället...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
53
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Dalmatiner