Sv: Irland
KL
Jag har varit på Flowerhill och jag var inte så imponerad.... Man kan väl säga som så här, man vill INTE göra så med sin egen häst som man gör med hästarna på Flowerhill!! Ca 3 minuter (max!) efter att man suttit upp på hästen börjar man hoppa!! Det är INTE tal om uppvärming, bara ut från stallplanen och sen full fart mot första terränghinderna.... Inte särskilt nyttigt för hästarna, men naturligtvis valuta för pengarna för turisterna som kommer dit för att just hoppa terräng. De har en jättefin terrängbana, det är helt klart och man för hoppa jättemycket, men jag tror inte att hästarna egentligen mår vidare bra. De hoppar ju varje dag, massor av språng.
De flesta hästarna hoppar allt, men jag tyckte inte att det var med nån vidare glädje. De lägger gärna in ett extra galoppsprång (förmodligen visa av erfarenhet efter för många obalanserade turister på ryggen...).
En dag fick jag en häst som jag inte ansåg gick rent och påpekade detta, men det var ingen som brydde sig om detta. Det var bara att rida på....
Men absolut, man får hoppa hur mycket som helst och det är självklart kul, men man måste lite blunda för hur det går till.....