Bukefalos 28 år!

Irriterande på Tv just nu!

Jag hör också till de som gillar mer än ogillar virgin river. Gillar huvudkaraktären, jag tycker hon känns på något sätt rejäl och genuin (om än lite amerikanskt perfekt förstås). Dock finns det ju personer och händelser jag kan kan störa mig på, p.g.a. att de är väl cheesiga eller overkliga, men överlag tror jag att den funkar för mig för att jag jämför den med andra klassiska amerikanska såpor, så då känns den välgjord i jämförelse 😅😂
 
Nytt irritationsmoment. Säg att man bestämt att hunden i filmen ska bli överkörd. Ställ hunden på ena sidan en motorväg, ägaren på andra sidan motorvägen, ropa bestämt på hunden. Låt alla bli förkrossade när lastbilen kör över hunden.
Kan man inte göra det liiite trovärdigt?
Eller, huvudperson ska vara med om en bilolycka. Kör bil på motorvägen, du måste (av nån anledning) dra ner rutan på bilen i baksätet, sätt en treåring vid rutan som håller en docka utanför rutan....(spänningen är olidlig, kommer treåringen att tappa dockan....jaaaa!) Stannar du motorvägen för att fiska upp dockan, japp. Blir du påkörd? Jo.
Känns det logiskt. NÄ!
 
Jag stör mig på keep breathing, som jag kollade klart här om dagen.
Blev bara mer och mer frustrerad på blandningen av smarta och dumma drag som huvudpersonen gjorde, och jag förstår ju att det var den inre "resan" som kanske var viktigast, men ändå. Och slutet, kändes mest som ett hastverk för att få till ett slut.
 
Jag älskar den!! Troligen mest för att naturen är så sagolik, hade den utspelats i en förort någonstans hade jag nog inte tittat.
Tror det ligger mycket i det faktiskt! Det och det här gulliga idylliska som man vaggas in i, som någon annan nämnde.
Nytt irritationsmoment, säsong tre av "The Sinner" som jag har gillat, där man för att piffa till det lite väljer att låta huvudpersonen begravas levande, som nåt sorts experiment för att fånga en mördare för mycket för mig.

Önskar det fanns en kanal som bara hade IMDB-klassade serier med betyg sju eller högre. :p
Åh, The Sinner var jag tvungen att ge upp efter två säsonger eftersom jag inte klarar av Bill Pullman längre. Han har ett ansiktsuttryck, ett röstläge och en sinnesstämning - och dem repeterar han genom varje avsnitt. Synd, eftersom jag gillade storyn.
 
Eller, huvudperson ska vara med om en bilolycka. Kör bil på motorvägen, du måste (av nån anledning) dra ner rutan på bilen i baksätet, sätt en treåring vid rutan som håller en docka utanför rutan....(spänningen är olidlig, kommer treåringen att tappa dockan....jaaaa!) Stannar du motorvägen för att fiska upp dockan, japp. Blir du påkörd? Jo.
Känns det logiskt. NÄ!
Där slutade vi titta. Det känns mest som ett hån mot människorna som ska porträtteras, "kolla så jävla korkade beslut som måste till för att hamna så här långt ner på samhällsstegen! Hon har sig själv att skylla!"

Osmakligt.
 
Jag hör också till de som gillar mer än ogillar virgin river. Gillar huvudkaraktären, jag tycker hon känns på något sätt rejäl och genuin (om än lite amerikanskt perfekt förstås). Dock finns det ju personer och händelser jag kan kan störa mig på, p.g.a. att de är väl cheesiga eller overkliga, men överlag tror jag att den funkar för mig för att jag jämför den med andra klassiska amerikanska såpor, så då känns den välgjord i jämförelse 😅😂

Älskar Mel och Jack. Serien är rätt cheesy, men jag gillar den.
Stör mig på tjejen som va ihop med killen som nu går in i militären och försöker data gubbens nya barnbarn.
(Jag glömmer alltid vad alla karaktärer heter).
 
Älskar Mel och Jack. Serien är rätt cheesy, men jag gillar den.
Stör mig på tjejen som va ihop med killen som nu går in i militären och försöker data gubbens nya barnbarn.
(Jag glömmer alltid vad alla karaktärer heter).

Jag stör mig också lite på henne, även om man märker att de försökt göra hennes karaktär lite mognare vartefter.
Tycker att Charmaine och Brady är de mest "såpiga" karaktärerna. Och så är jag inte helt hundra på Preacher heller, vet inte om det är karaktären, eller skådespelaren jag stör mig på där.
Sedan kan "tantgänget" vara lite cheesiga ibland, men det är nästan något lite gilmore girlsigt över dem så det är ändå på mysnivå för mig.
 
Havets hjältar, Vägens hjältar, Tunnelbanan, Trafikpolisen osv. Samma sak i olika format och samma innehåll varje avsnitt. I Tunnelbanan, en påverkad person som antingen sover eller går runt och stör blir hjälpt ut ur tunnelbanan, några ungdomar strular, en ensam tonåring är full och får följa med och sitta i deras rum och dom ringer föräldrarna.

Och för att inte tala om Ullared och Whalgrens värld.

Ja jag hade en period när jag slötittade/hade kanal 5 på i bakgrunden på dagtid:o:angel:. Nu kan jag inte titta på det alls, blir tokig av deras program och att det bara går runt runt så man får se samma 4 ggr om.
 
Jag har sett Kommisarie Venn som jag efter en stunds tittande insåg var gjord efter Ann Cleeves bok Albatross som jag läste förra året. Serien var verkligen inte bra. Boken innehåller flera sidospår och parallella berättelser. Serien påbörjar vissa av dom, men de följs inte upp. Jag tycker att de bara blir onödigt obegripliga, förlorar sitt syfte i berättelsen då spåren inte avslutas. Det upplevs kanske annorlunda av den som inte läst boken.
 
Jag har sett Kommisarie Venn som jag efter en stunds tittande insåg var gjord efter Ann Cleeves bok Albatross som jag läste förra året. Serien var verkligen inte bra. Boken innehåller flera sidospår och parallella berättelser. Serien påbörjar vissa av dom, men de följs inte upp. Jag tycker att de bara blir onödigt obegripliga, förlorar sitt syfte i berättelsen då spåren inte avslutas. Det upplevs kanske annorlunda av den som inte läst boken.
Det där håller jag med om överlag. Att när man har en bra story, du hänger med. Jag då langar man in tre parallella historier som kanske har med varandra att göra. Efter ett tag har man tappat alla. "Var den hen som hade en syster som tog livet av sig?" "Nej, det där är ju pappan till barnet..."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp